Skocz do zawartości

[Korba] trudny wybór blatu


Czartoryski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem laikiem w temacie, ostatni raz rower posiadałem i użytkowałem z 20 lat temu.

 

Co sklep rowerowy gadają coś innego. Stąd liczę na Waszą pomoc.

 

Wybrałem rower z blatem 38 zębów. Sprzedawca jednak mnie niesamowicie zniechęcił do jego zakupu mówiąc, że jazda nim będzie mega męcząca (dużo się nakręcę) a i prędkośc nie będzie za wysoka.

 

Jaka jest realna różnica między ilością zębów 38 i 42 (taką mi poleca)?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "w sam raz", dla kogo? Jeśli autorowi tematu nie chce się szukać w sieci kalkulatorów, to niech chociaż poda jakieś dane. Jak jeździ, gdzie jeździ, rodzaj tras, czy płasko, czy górzyście, czy siłowo czy kadencyjnie itp itd. Inaczej to można sobie pisać "porady" w stylu "może będzie za mało a może za dużo" ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kręcąc 80 razy korbą na minutę, przy blacie 38 i 11z na kasecie będziesz jechał ~33 km/h

Podkrecając kadencję do 100 osiągniesz już ponad 40 - jeśli łyda i kondycja pozwolą

 

Wolno?

 

PS. scale 35 na dojazdy do pracy jest Ci potrzebny?

Znajdzie się mulltum tańszych i bardziej nadających się do tego celu rowerów.

 

W zasadzie średniej jakości buty do biegania załatwiły by sprawę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo nie jeździłeś, więc pewnie średnią prędkość będziesz miał 20-25km/h, nawet jakbyś jeździł ze średnią 30km/h to i tak ci wystarczy obecny napęd w 100%.

W MTB nie tylko ogranicza Cię napęd, ale opony, a przecież opon szosowych nie będziesz zakładał, co najwyżej jakieś semi slicki 26x1.9, które i tak mają sporo wyższy opór toczenia od opon używanych w szosie.

 

Chcesz coś co będzie szybsze? Weź crossa, lub szosę i problem rozwiązany, przedni blat 50 i więcej zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany