shivetay Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 WitamOstatnio zacząłem śmigać w maratonach, bardzo amatorsko i tu pojawiała się potrzeba zmiany roweru, ponieważ mój obecny może się rozpaść na trasie ..ale póki co spisuje się poprawnie Chciałem przeznaczyć na ten cel ok 6k. Co do mnie to mam ok 178cm i coś ok 85kg. Nad czym się zastanwaim: https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3640http://www.cube.eu/en/bikes/mtb-hardtail/ltd/cube-ltd-pro-275-blackline-2015/ http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/gorskie/hardtail-29/gate-50 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.5.czarno.zielony/17696/74823/ http://www.ceneo.pl/33128439 http://www.bulls.de/pl/bikes/show/copperhead-3-rs/ Wiem, że są tu 27 i 29, ale nie jestem do końca zdecydowany. Raczej skłaniam się ku 27..ale jak będę kupował to podjadęgdzieś się bryknąć na jakimś modelu. Rama raczej 18"-19" Z chęcią bym podpatrzył wasze propozycje w tym przedziale. Dodam jeszcze, że raczej zakup odbędzie się na jesień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 I jeszcze : http://www.decathlon.pl/rower-mtb-rafal-740-ltd-nieb-id_8314898.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Nie poweim, że B'twonów nie brałem pod uwagę.Wiem, że te modele są w granicy przed 5k, ale takie mi wpadły w oko. Jestem skłonny nawet leko przekroczyć limit 6k oile będzie warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mant3z Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3690 Bo dobry napęd i porządny amortyzator. Na kołach się nie znam ale Mavic chyba ma dobre obręcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Jak myślisz o Canyonie i masz do wydania 6 k zł to myślenie o zwykłym AL to tak troszkę kiepsko ... Jak amor ma znaczenie (serwis) co za tym idzie raczej RS to spojrzyj na karbonowego Canyon`a GC CF 5,9 ... Jak jednak nie karbon tylko alu to prędzej bym kupił SLX`a mimo ze siedzi w nim bardziej "problematyczny" w serwisie FOX. Jestem zdania ze należy zawsze kupić najdroższa rzecz na którą nas stać ... i jeżeli masz budżet 6000 zł to wydaj go cały . 27,5 czy 29 ... musisz sam podjąć decyzje ... ja poszedłem w 29`cio calowego Canyon`a w węglu i jak na razie jestem zachwycony . Pozdrawiam Edit ... mant3z ubiegł mnie z CF`em ... Co do samych CrossRide na sztywną oś ... podobno na tylnym kole nieważne jak się to skręci utrzymuje się niewielki luz ... i nie jest to wada, która podlega reklamacji. Pod tym kątem wybór roweru na np DT Swiss XM1900 to lepsza decyzja ale znowu i cena wyższa ... Całkiem fajne koła ( DT Swiss x1700) to ma już najwyższy AL SLX ... tylko ze on z przesyłką przekroczy budżet o około 1000 zł ... :/ Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 No ten CF to bardzo fajna propozycja. I w sumie ma wszytsko czego bym oczekiwał od roweru za taką cenę Co do serwisów, to raczej zdam się na jakiś zawodowy serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Co do serwisów, to raczej zdam się na jakiś zawodowy serwis. Tak czy siak przynajmniej w teorii serwis RS`a będzie tańszy niż Fox`a ... bo jest łatwiejszy, bo jest lepsza dostępność części ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 za 6 klocków z hakiem możesz już wyrwać carbona na przyzwoitym osprzęcie, http://allegro.pl/carbon-29er-silverback-storm-3-xt-reba-stan-s-ztr-i5373205049.html naprawdę mając takie siano na rower nie warto cofać się do aluminium Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 naprawdę mając takie siano na rower nie warto cofać się do aluminium Są pewne właściwości materiałów których nie da się zastąpić ... i bardzo często wybór al czy węgiel to preferencje kupującego ... i nie można powiedzieć ze się "cofasz". Istnieją ramy, którym mimo że są aluminiowe nic nie brakuje i ramą karbonowym ustępują tak właściwie tylko wagą. Sorry ale nie wiem za co w tym Silverback`u mamy dopłacać w stosunku do Grand Canyona CF 5,9 ... Daj mi en element specyfikacji w którym ten rower jest o ten 1000 zł lepszy ... Mocowanie koła z tyłu w rowerze za te pieniądze wygląda jakoś tak "odpustowo" . Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 z aluminium choćbyś był magikiem nie stworzysz takich kształtów jak z carbonu no i tłumienie w carbonie a w aluminium to też dwie różne rzeczy, w silverze ma lepsze koła STAN`S NOTUBES ZTR CREST VS MAVIC CROSSRIDE, lepszą kasete SLX CS-HG81-10 DEORE 10s (w sumie nie wiadomo jaki model bo tu się canyone nie popisał z określeniem co to za model), lepsze hample DEORE BR-M615 vs FORMULA C1 w sensie lepsza dostępność części zamiennych w razie awarii bo nie miałem nigdy doczynienia z hamulcami FORMULA ale z tego co widzę to znalezienie np samej klaki czy zacisku do nich może graniczyć z cudema shimano to shimano jest wszędzie, i jeszcze takie detale jak sztyca FSA AFTERBURNER vs IRIDIUM, może pierdoła ale kiepskie sztyce w karbonie lubią się ślizgać i zapadać w dół pewnym rozwiązaniem jest zastosowanie specjalnej pasty antypoślizgowej ale ta fsa ma własnie odpowiednią strukturę która powoduje że się nie ślizga w carbonowych ramach nie twierdze że SILVER jest od razu nie wiadomo jak lepszy od CANYONE i czy w ogóle w całości jest, dla mnie to bardzo dobre i ciekawe rowery w dobrych pieniądzach i podaje go jako alternatywę nie jako najlepszy wybór z możliwych, do SILVER o ile autor ma blisko do sprzedawcy zawsze może się przymierzyć i przetestować z canyone jest nieco gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 To ci powiem tak ... Zobacz jak wygląda rama AL SLX od Canyona ... Część ludzi nad finezyjne kształty przekłada fakt to że w awaryjnej sytuacji gleby na kupę kamieni alu zaliczy wgniotkę, która nie koniecznie zdyskwalifikuje rower w dalszej eksploatacji ... w karbonie nie zawsze ale może się zdarzyć rozlaminowanie wartsw ... Silver vs Canyon "Lepsze koła" to tak właściwie tylko lepsze obręcze ... Sprytnie omijasz w Silverze manetki niższej klasy ... Nie do pominięcia jest sztywna oś w Canyonie ... Co jak co ale koła, kasetę zawsze możesz wymienić w normalnych pieniądzach ale ramę z węgla ? Policz sobie. Rower za duże pieniądze ma być dobrą bazą ... a baza to w największym stopniu właśnie rama a ta w Canyonie moim zdaniem jest lepsza. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 w awaryjnej sytuacji gleby na kupę kamieni alu zaliczy wgniotkę, która nie koniecznie zdyskwalifikuje rower w dalszej eksploatacji ... w karbonie nie zawsze ale może się zdarzyć rozlaminowanie wartsw ... tylko te odchudzanie aluminium do granic możliwości i ścianki grubości puszki od coli powoduje że aluminium lubi pęknąć na spawie i to bardzo bardzo często się zdarza nie mówię broń boże że w canyonie ale widziałem sporo bianchi, krossów, giantów z pękniętymi tylnimi widełkami przy spawie koło suportu czy na podsiodłówce nad poprzeczną rurą Sprytnie omijasz w Silverze manetki niższej klasy ... tak ma deore vs slx z canyone ale za to i-spece mocowane do kalmek hamulca czyli zaoszczędzone pare gram i miejsca na kierownicy no i przełączniki są bliżej paluszków a tak też co do wagi to za chiny nie wierzę w te 11 kg przy tych kołach kasecie i hamulcach, bliżej temu canyone do 12, chyba że oni ważą roz S i to też bez siodełka wychodzi im 11,5 to wpisują 11 do równego "Lepsze koła" to tak właściwie tylko lepsze obręcze ... tylko ? wybacz ale te mavic crossmax to są w rowerach po 2-3 tys (same obręcze) już montowane sam chyba zestaw kół kosztuje 700-800 a za stan`s to trzeba dać z 2000-2500 fakt że na ich piastach i szprychach ale same obręcze to lekko po 1200 śmigają Nie do pominięcia jest sztywna oś w Canyonie .. tak to jest nie do pominięcia... Rower za duże pieniądze ma być dobrą bazą ... a baza to w największym stopniu właśnie rama a ta w Canyonie moim zdaniem jest lepsza. myślę że silver jest równie dobrą bazą a co więcej na starcie ma wmontowane lepsze graty co stanowi naprawdę godną rozpatrzenia alternatywe dla canyone i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 tylko te odchudzanie aluminium do granic możliwości i ścianki grubości puszki od coli powoduje że aluminium lubi pęknąć na spawie Widziałem pęknięte alu i widziałem też złamany karbon np po kraksie na zawodach gdy koś nadepnął rurę podsiodłową. Tak wiec każdy materiał ma swoje zady i walety ... nie każdy chce alu, nie każdy chce karbon a są i tacy, którzy ponad wszystko ubóstwiają stal ... same obręcze to lekko po 1200 śmigają Wyobraźnie cię odrobinę poniosła ... http://lemonbike.eu/stans-notubes-ztr-crest-29-370g.html Pomijam fakt że Crest`y założone na piastach SLX jakoś do mnie nie przemawiają. Dodatkowo jak to policzysz, to nagle się okazuje ze elementy składowe na te koła w cenach detalicznych mieści się w kwocie 1200 - 1300 zł więc żadna rewelacja ... Różnica w cenie kół jest daleka od różnicy w cenie rowerów. No i CrossRide a nie CrossMax ... bo CrossMax to kosztuje sporo więcej niż rower za 2 - 3 tys zł . Nie twierdzę ze CrossRide to jakieś super koła ... nie wiem jak w wersji 29 ale po doświadczeniach z wersja 26 wiem jedno ... pod moim tyłkiem były niezniszczalne. Do tego bezproblemowy serwis z dostępnością łożysk w każdym sklepie z takim asortymentem. Podtrzymuję to że koła w Silverze są lepsze tak właściwie tylko o obręcze. Mój Canyon w rozmiarze M zważony po zmontowaniu ważył niemal dokładnie tyle ile podają w specyfikacji. Wiec nie mam podstaw im nie wierzyć Więc dla mnie oszczędności w obręczach i w "i-specu" w Silverze są po to aby zatuszować wagę ramy ... tak frywolnie sobie zinterpretuje ten fakt Nadal twierdzę że Canyon to lepsza opcja ... nie zapominajmy o "gratisach" w komplecie, które niemal rekompensują koszty przesyłki - pompka do amortyzatora i klucz dynamometryczny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 7k to już trochę za dużo :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 A co powiecie o tym?https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3663 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Co ci możemy powiedzieć ... 7k to już trochę za dużo :/ ? To czy potrzebujesz fula to tylko i wyłącznie twoja decyzja ... W tej samej cenie masz GC AL SLX 8.9 , któremu tak właściwie nic nie brakuje ... na pełnym XT, ze świetnymi kołami i deklarowaną wagą na poziomie 11 kg z pedałami. Ja w górach spędzam kilka weekendów rocznie i wybrałem sztywniaka ... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Dobra już wiem co i jak Generalnie raczej będę szukał jakiegoś Canyona.Liczę, że po sezonie będzie ciut taniej Chwilowo spadam kisić kasę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wilczekk Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 · Ukryte przez safian, 4 Czerwca 2015 - Brak powodu Ukryte przez safian, 4 Czerwca 2015 - Brak powodu http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5395402160&ref=last-visited Do maratonów w sam raz mozna przyjechac zobaczyc heh .... czytaj opis sie dowiesz wszystkiego Odnośnik do komentarza
wikt00r Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Po sezonie w Canyonie (ok. września) bedzie taniej na pewno, ale może już nie być wszystkich rozmiarów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 NO trudno..wtedy bedę musiał dokisić kasę i coś kupić innego. http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/crave/crave-pro a co powiecie o tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Co możemy powiedzieć ... po cenach katalogowych w porównaniu np do Canyona AL SLX 7.9 ( bez przesyłki jakieś 1800 zł tańszy)... Dopłacasz ponad 20% za naklejkę Speca Bo nie sądzę ze jego rama jest aż o tyle lepsza tym bardziej ze brak sztywnej osi, przerzutki DM, i wewnętrznego prowadzenia kabli ... Nie do pominięcia jest amortyzator na QR9 zamiast QR15 i klasę niższe hamulce ... Dokładając 300 ziko masz aluminiowego Canyona 8.9, który specyfikacją miażdży Speca. Fakt Canyon`ów teraz się namnożyło jak "mrówków" To czy warto się godzić na gorszą specyfikację w sporo wyższej cenie markowanej przez Specialized to już twoja decyzja. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Dzięki.Generalnie siedzę i przeglądam..no i coś tam próbuję podpytać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 "Lepszość" Speca to nie jakaś technologicznie lepsza rama, tylko geometria, Canyon to taki uniwersalny rower, do jego geometrii można się "przyzwyczaić", Nie twierdzę, że spec ma "genialną" geometrię, ponieważ takiej nie ma, każdy jest inaczej zbudowany, jednak bardzo wiele osób siadając na nim stwierdza, "że jest idealnie", nie do porównania z innymi rowerami ... Zdecydowania wolę swojego Stumpjumpera FSR bez sztywnej osi z tyłu i bez taperowanej główki, niż Spectrala 27,5" ... tak to już jest z rowerami ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 Tak ... zgadza się ... każdy ma inne preferencje i inne podejście do roweru ... Ostatecznie liczy się to jak się na rowerze będziemy czuli ... Z jednej strony efektywnie Crave pro w M`ce jest "aż" o 14 mm dłuższy od SLX`a... z drugiej jednak Reach Speca jest już o 3 mm mniejszy ... Wiec różnica wynika z faktu tego że Canyon preferuje kolarzy bardziej kadencyjnych ( kąt podsiodłówki 74st) niż Spec ... W dużym przybliżeniu można założyć że spłaszczając kat podsiodłówki w Canyonie do 73st stosując sztycę z większym offsetem mamy efektyną długość speca . Tak do rowerów należy się przymierzać i jeździć na nich przed zakupem ... Wypowiadając się w takim temacie przy rowerze za takie pieniądze z góry zakładam że autor wątku wklejając dana propozycję przynajmniej katem oka zerka na jego geometrię i stwierdza ze mu odpowiada. Na sam koniec ... jeżeli dla użytkownika końcowego Spec będzie miał tą jedyna, idealną i genialną geometrię a Canyon będzie mu po przymiarce uwierał to nie ma tematu ... Bo z ramą to tak jak z butami ... nawet najlepsze jak będą za ciasne to będą kiepskie ... Ale jak na obu będzie się czuł podobnie ... to nie widzę sensu dopłacania do gorszej specyfikacji. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 No nie oszukujmy się, Spec jest sporo za drogi (SPORO) jak na to co oferuje. Opłaca się kupić używkę, ale i tak trzeba mieć na uwadze praktycznie niewymienialny damper... Jak ktoś nie jest prosem to raczej nie zauważy różnic w geometrii, a Canyon ostatnio oferuje genialną geometrię: stromy kąt podsiodłówki, płaski kąt główki ramy, geometria progresywna (nie ekstremalnie jak Mondraker, ale jednak). Prowadzenie linek cód miód malina. Do tego cena/możliwości to jest po prostu OGIEŃ (Reverb już jest w cenie!, stery nie jakieś tam najtańsze tylko Cane Creek 40, klucz dynamometryczny i pompka do amorów w gratisie), obsługa klienta też jest bajka (w moim przypadku jedna z lepszych), tylko mają mało ludzi i często jest zajęta linia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.