Skocz do zawartości

[do 4500 zł] Rower MTB 26 cali


Nuke

Rekomendowane odpowiedzi

Kamfan, zapasy może i wystarczą na następne kilka lat ale ceny dobrych części będą systematycznie rosły, zaś nowych konstrukcji będzie coraz mniej. Wskaż mi np. alternatywę (uwzględniając parametry i cenę) dla nowej obręczy dt x392, która występuje jedynie w rozmiarach 27,5 i 29. Ja takowej nie widzę.

Niestety ale wszystko wskazuje na to, że rozmiar 26 utrzyma się jedynie w rowerach budżetowych lub przeznaczonych do cięższych zastosowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcecie podyskutować o sprzęcie i waszych dywagacjach na ten temat to znajdzie sobie odpowiedni temat a nie zaśmiecajcie postami nie na temat.

Może będę namolny ale jak bierzesz pod uwagę 27.5 to może to http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/bulls-2014/mtb-27-5-/bulls-copperhead-3 dają rabaty  ale trzeba zadzwonić i popytać może będzie na ciebie rozmiar a w tej cenie chyba niczego lepszego nie dostaniesz jeśli chodzi o osprzęt a rama też jest niczego sobie no i kolorek też taki trochę damski  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja jest na tematy ale powoli niego odbiega. Jedynymi komponentami na których brak ucierpią użytkownicy 26" jest obręcz, amortyzator i opony (choć te mogę jeszcze przez długi czas utrzymać się na rynku). Nie widzę sensu poruszania kwestii przerzutek, kaset, łańcuchów i hamulców.

 

Wracając do tematu trzeba ustalić

1. Poszukiwany rower ma podsiodłóke 430-470.

2. Nie szukamy roweru na kole 29"

3. Można pominąć rowery do których nie ma jak się przymierzyć

 

Od siebie oprócz Thorx'a mogę polecić jeszcze KTM Ultra 1964 LTD. KTM'y wychodzą drogo ale akurat ten model jest bardzo zacnie wyposażony (i ładny). Może jeszcze Romet Rambler 650b 4.0 byłby dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak już polecacie coś koleżance i chcecie się upierać przy 27,5 cala to polecajcie coś co przynajmniej kulturą pracy (wagowo tak lekko na pewno w tej cenie nie będzie) jest porównywalne do tego co zaproponowała w pierwszym poście czyli http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,6451 za 4000 zł.

Przecież rowery które proponuje Didi są co najmniej o dwie klasy gorsze od tego Kellysa, a zamontowane amortyzatory to w porównaniu do powietrznego Recona wypadają słabo.


Może koleżanka się jeszcze wypowie jak dużo jeździ w km, gdzie (miasto, góry) i jak (rekreacyjnie, sportowo) jeździ. Czy woli mieć lekki rower (bo będzie go wynosić np. w bloku) czy cięższy? IMO ten Kellys to naprawdę bardzo dobra okazja jak na nowy rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom bzdur jaki tu niektórzy produkują co do braku części pod 26er zakrawa po prostu na robienie z siebie idioty. Nie wiem kto wam sprzedaje takie bajki ale już wciskać ciemnoty nie musicie. Czego niby zabraknie jak w każdej chwili mogę zbudować sprzęt na napędzie 10-owym. Zapasów 9-ki jest opór. Nawet ram jest w cholerę. Jeden jedyny problem z kołem 26er to kłopot z amorkiem i częściowo z przednią zmieniarką. Jeśli koleżanka namierzy coś ze sterówką 1,5" to może śmiało przy takim wzroście brać. Tym bardziej, że ma blisko w góry.

 

Większe koło jak najbardziej zwłaszcza, że nie poczuje różnicy na 650B. Koła 29" też bym nie wykluczył ale na tym trzeba by się przejechać i nie chodzi mi o "plątanie" się z nim pod sklepem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Unibike może ręczyć. Dobra konstrukcja (mam Expert'a na kole 29) i dobrze wyposażona. Jolene 27,5 3.0 ma nieco gorsze piasty i hamulce ale bądź co bądź osiem stów piechotą nie chodzi. Jest też brak taperowanej główki ale jeśli rama jest solidna to sztywność jest wystarczająca.

 

Wszystko trzeba jednak przymierzyć. A dorzucę może jeszcze jedną fajną propozycję http://www.mudserwis.com/kross-level-r8-2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak już polecacie coś koleżance i chcecie się upierać przy 27,5 cala to polecajcie coś co przynajmniej kulturą pracy (wagowo tak lekko na pewno w tej cenie nie będzie) jest porównywalne do tego co zaproponowała w pierwszym poście czyli http://katalog.bikeb...013,rowery,6451 za 4000 zł.

A może sam ruszysz szare komórki zamiast rzucać jałową paplaniną

 

 

Ale znaj łaskę pana Kellys Thorx 50 2014 przecena z 5 699pln na 4 844pln Badum Tsss.... więcej propozycji nie będzie Badum Tsss....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za propozycje! :)

Szczerze mówiąc, to teraz już mam konkretny mętlik w głowie, ale biorę pod uwagę 26 i 27,5 cala. Na 29 kiedyś się przejechałam, ale był to dosłownie moment na asfalcie, więc mało co mogę o nim powiedzieć. Co utkwiło mi w pamięci, to to, że wydawał się szybszy na prostej drodze, ale może to nie zależało jedynie od jego wielkości.

 

Masz rację, KTM mi przypadł do gustu, waga 11,8 kg, jeszcze daje radę w porównaniu z tymi, które tu zobaczyłam ważące 13 kg. Chociaż w teście napisali, że te rowery należą do specyficznych: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,ezfhaci9ha. Tylko nie za bardzo widzę, żeby w okolicy gdzieś mieli i czy gdzieś by można się do niego przymierzyć.

 

Wolałabym lżejszy rower. Co do jazdy, to częściej po lesie, górach. Czasem faktycznie rekreacyjnie, ale i także często sportowo, przydałoby się coś fajnego na zawody :) Nie ograniczam się do krótkich wycieczek, często też dłuższe trasy ponad 100 km, gdzie muszę tam asfalt, a reszta las :)

 

 

Co do Kellysa Thorxa 50, znalazłam w nawet niższej kwocie Thorxa 90 za 4800zł: http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/kellys/kellys-2014/hardtail-27-5/kellys-thorx-90-465119?cPath=6_699_841_3833& I jak się do niego ma Kellys Hacker 10? Carbon i na SRAM-ie. http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/kellys/kellys-2014/hardtail-27-5/kellys-hacker-10-465118?cPath=6_699_841_3833&

 

 

A co myślicie o Haibike?

Ten Attack RX Pro 27,5 mi się strasznie podoba, tylko ta cena (5600zł)... Ale może by się udało coś zbić z tej kwoty. http://rower.com.pl/rowery/rowery-wg-producentow/haibike-2014/rowery-mtb-27-5/haibike-attack-rx-pro-27-5?cPath=6_699_841_3833&

 

Bulls Copperhead 3 - też go zauważyłam i o nim myślałam.

 

A taka Merida? http://allegro.pl/rower-merida-big-seven-lite-27-5-deore-xt-fox-i4955077022.html

 

Dyskusja jest na tematy ale powoli niego odbiega. Jedynymi komponentami na których brak ucierpią użytkownicy 26" jest obręcz, amortyzator i opony (choć te mogę jeszcze przez długi czas utrzymać się na rynku). Nie widzę sensu poruszania kwestii przerzutek, kaset, łańcuchów i hamulców.

 

Wracając do tematu trzeba ustalić

1. Poszukiwany rower ma podsiodłóke 430-470.

2. Nie szukamy roweru na kole 29"

3. Można pominąć rowery do których nie ma jak się przymierzyć

 

Od siebie oprócz Thorx'a mogę polecić jeszcze KTM Ultra 1964 LTD. KTM'y wychodzą drogo ale akurat ten model jest bardzo zacnie wyposażony (i ładny). Może jeszcze Romet Rambler 650b 4.0 byłby dobry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden jedyny problem z kołem 26er to kłopot z amorkiem i częściowo z przednią zmieniarką.

 

I z obręczami. A jak wiadomo, rama, amortyzator i koła to podstawa i baza do budowy roweru, więc...

 

Skoro do wydania jest minimum 4,5 tyś to proponowanie rowerów o cenie katalogowej z przedziału 3-4 tyś, z osprzętem 2 klasy niższym, faktycznie można traktować jako niesmaczny żart. Od tego co w katalogu praktycznie w każdym przypadku można urwać te 10 %.

Według mnie rower w tej cenie (przy ramie alu) musi posiadać minimum stożkową główkę ramy i amortyzator klasy reby (sztywna oś bardzo mile widziana). Proponuje jeszcze raz przyjrzeć się zaproponowanym wcześniej Radonom. W kategorii cena/osprzęt żaden z wymienionych do tej pory rowerów nie ma startu.

 

Edit. Jeszcze Cube do kolekcji żeby nie było, że się uparłem na Radona ;)

http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ltd-pro-27.5-blackline-231200/wg_id-6198

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz rację, KTM mi przypadł do gustu, waga 11,8 kg, jeszcze daje radę w porównaniu z tymi, które tu zobaczyłam ważące 13 kg. Chociaż w teście napisali, że te rowery należą do specyficznych
KTM'y mają dość specyficzną geometrię albo ją polubisz i znienawidzisz inne albo na odwrót. W tym sęk że trzeba sobie ją wypróbować. Osobiście na nich nie jeździłem. Ciężko je znaleźć na drogach bo są drogie i specyficzne.

 

Ale coś więcej można powiedzieć na temat Kellys'ów. Thorx jest bardziej ścieżkowy a Hacker podobnie jak Merida to maszyna do ścigania. Na bank łatwiej go rozpędzić jak Thorx'a.

 

Haibike odpuść drogie rowery. Upust już ma 38% i ciężko coś jeszcze udrzeć będzie. Lepiej wychodzi ten Hacker albo Merida i nie powinno być problemu z odnalezieniem ich w sklepie żeby się przymierzyć.


 

 

Co utkwiło mi w pamięci, to to, że wydawał się szybszy na prostej drodze, ale może to nie zależało jedynie od jego wielkości.
Ale kiedy tak jest. Mój obecny rower na kołach 29 ma tą samą wagę co poprzedni na kołach 26" i jest szybszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gien

 

W kategorii cena/osprzęt żaden z wymienionych do tej pory rowerów nie ma startu.

 

O co Ci chodziło z tym stwierdzeniem? Że żaden nie jest z wymienionych nie wyróżnia się wśród reszty?


I z obręczami. A jak wiadomo, rama, amortyzator i koła to podstawa i baza do budowy roweru, więc...

 

Skoro do wydania jest minimum 4,5 tyś to proponowanie rowerów o cenie katalogowej z przedziału 3-4 tyś, z osprzętem 2 klasy niższym, faktycznie można traktować jako niesmaczny żart. Od tego co w katalogu praktycznie w każdym przypadku można urwać te 10 %.

Według mnie rower w tej cenie (przy ramie alu) musi posiadać minimum stożkową główkę ramy i amortyzator klasy reby (sztywna oś bardzo mile widziana). Proponuje jeszcze raz przyjrzeć się zaproponowanym wcześniej Radonom. W kategorii cena/osprzęt żaden z wymienionych do tej pory rowerów nie ma startu.

 

Edit. Jeszcze Cube do kolekcji żeby nie było, że się uparłem na Radona ;)

http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ltd-pro-27.5-blackline-231200/wg_id-6198

 

 

Przeglądałam te Radony, ale w Lady średnio mi się podoba geometria ramy. Ponadto ta firma nie stacjonuje nigdzie w Polsce, więc nie ma możliwości, dopasowania się. A Radon ZR Race 27.5 7.0 podoba mi się, tylko tu znowu rozmiar ramy. Sprawdziłam i 16" mogłaby mi być za mała, a potem jest 18", która z kolei jest za duża. A i jeszcze do tego dochodzą koszty przesyłki i nie wiem jak by to było z gwarancją, gdyby coś się zdarzyło.

 

Czy to są te rowery? One są sprzedawane bez obręczy i piast?

http://www.bikecenter.pl/p16212,radon-zr-lady-27-5-8-0-black-white-purple-2015.html

http://www.bikecenter.pl/p16225,radon-zr-race-27-5-7-0-black-white-yellow-2015.html

 

W Cubie znowu ta sama rzecz - rama i waga... Chciałabym, żeby już poniżej tych 12 kg jednak było.

 

Reba jest o wiele lepszy od Recona Gold?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nadal @Gien pleciesz bzdury. Nie ma obręczy, przestali produkować?? Wszystkiego jest opór od DT, Mavic, Alexrims, Sunringle po Accent'y czy Mach'y. To jest za duży rynek aby z tego od tak zrezygnować. Owszem nie ma niektórych najdroższych tylko po jaki wuj komu obręcz za kilka stów. To już jego problem i fanaberia dokładnie tak samo jak "muszę mieć XTR'a". Jak dołożyć do tego ofertę całych kompletów kół to tematu w ogóle nie ma. Tym bardziej, że siedzę w temacie jak mało kto tutaj.

 

@Nuke rower ma też cieszyć oko więc czemu nie ten Haibike skoro tak Ci się podoba. To niemiecka i mało znana u nas firma ale sprzęt ma bez zarzutu. Problem tylko w tym, że coś mi tu nie gra z tym rysunkiem. Od kolorów po nie ten wideł bo to nie może być Rock Shox. Ale jeśli wszystko gra to całkiem fany rower na Carbonie. Nie wiem tylko co to za piasty i hydraulika nie powala.

 

Uwierz mi na słowo, że nie poczujesz różnicy między Reconem a Rebą.

 

Rowery muszą być kompletne więc są w kartonie kompletne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to są te rowery? One są sprzedawane bez obręczy i piast? http://www.bikecente...urple-2015.html http://www.bikecente...ellow-2015.html

Oczywiście że z piastami i obręczami. Po prostu rowery wyposażony jest w koła Mavic Crossride, które posiadają komponenty jednej firmy.

 

 

 

Problem tylko w tym, że coś mi tu nie gra z tym rysunkiem. Od kolorów po nie ten wideł bo to nie może być Rock Shox

Bo to nie zdjęcie fizycznego roweru a komputerowa makieta. Co widać po powiększeniu zdjęcia

 

A pójdę koleżance na rękę http://www.salon-rowerowy.pl/rower-mtb-haibike-attack-rx-pro-275-carbon-2014-wyprzedaz-p-4538.html Tadadam badumm tsss... ale te hample faktycznie bym wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie coś mi tu nie pasowało z tym opisem...

Oczywiście że z piastami i obręczami. Po prostu rowery wyposażony jest w koła Mavic Crossride, które posiadają komponenty jednej firmy.

 

 

 

Bo to nie zdjęcie fizycznego roweru a komputerowa makieta. Co widać po powiększeniu zdjęcia

 

A pójdę koleżance na rękę http://www.salon-rowerowy.pl/rower-mtb-haibike-attack-rx-pro-275-carbon-2014-wyprzedaz-p-4538.html Tadadam badumm tsss... ale te hample faktycznie bym wymienił.

 

Dzięki, natknęłam się na tą opcję :) Tylko zielony, pojadę do tego sklepu i zobaczę jak mi leży i ewentualnie jaka by była cena. 

Ale ciężko mi się na razie na cokolwiek zdecydować. 

 

 

 

@Didi - niezłe opony, dla zapaleńców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taki budżet można poskładać fajny sprzęt, widzę NUKE,że jesteś ze Śląska, ja również a dokładnie z Chorzowa, mam tu mały sklepik kolarski i przygotowałem Ci pewną propozycję:

 

Rama TREK Elite 9.8 Carbon 17,5, Stery Cane Creek maszynowe, Widelec Rock Shox 30 GOLD TK POP LOCK 100mm, Mostek BopLight Team, Kierownica Boplight Team, Chwyty BONTRAGER, Manetki Shimano Deore 610 2/3x10, Hamulec przód Shimano Deore 615, Hamulec tył Shimano Deore 615, Tarcze Shimano SM-RT54 180 I 160mm, Koła Shimano MT15 białe, Korba Shimano Deore  610 HT II 42-32-24, Łańcuch Shimano Deore HG54, Przerzutka przód Shimano Deore 611, Przerzutka tył Shimano deore 610 Shadow +, Kaseta Shimano HG 62 11-32 lub 11-34, Dętki Geax Ultra Light, Opony Vittoria Saguaro 26x2.0, Sztyca Pro LT 31,6x400mm, Pedały Shimano 520, Fotel

Bontrager.

 

Wg powyższej specyfikacji wyszło nieco więcej niż przewidujesz a mianowicie 4900 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie coś mi tu nie pasowało z tym opisem...

 

Dzięki, natknęłam się na tą opcję :) Tylko zielony, pojadę do tego sklepu i zobaczę jak mi leży i ewentualnie jaka by była cena. 

Ale ciężko mi się na razie na cokolwiek zdecydować. 

 

 

 

@Didi - niezłe opony, dla zapaleńców. 

4,7 cala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Więc nadal @Gien pleciesz bzdury. Nie ma obręczy, przestali produkować?? Wszystkiego jest opór od DT, Mavic, Alexrims, Sunringle po Accent'y czy Mach'y. To jest za duży rynek aby z tego od tak zrezygnować. Owszem nie ma niektórych najdroższych tylko po jaki wuj komu obręcz za kilka stów. To już jego problem i fanaberia dokładnie tak samo jak "muszę mieć XTR'a". Jak dołożyć do tego ofertę całych kompletów kół to tematu w ogóle nie ma. Tym bardziej, że siedzę w temacie jak mało kto tutaj.

 

Dla mnie to są fakty, a dla Ciebie bzdury - tym się różnimy.  Części na razie może są ale to się zmienia, bo nowe konstrukcje w tym rozmiarze powstają coraz rzadziej. Nowych rowerów HT na kołach 26 praktycznie nie da się kupić.

A te obręcze to po taki "wuj", że nie wyobrażam sobie składania roweru za 5 tyś na obręczach za 50 zł. Cały czas czekam na propozycje alternatywy dla obręczy DT X392 (no bo przecież wszystkiego jest opór) - śr .wewn. 20 mm, oczkowana, waga 415 g dla 27.5, cena ok. 100 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gien proszę Cię przestań bo to już nawet nie jest śmieszne. Co mnie czy potencjalnie koleżankę interesują Twoje alternatywy dla DT?? Czy tylko ta firma posiadła tajemną wiedzę, że inne ma pod sobą?? Czy ta DT X392 jest jakaś wybitna i bardzo droga?? No nie wiec w czym problem. Inne marki podałem a co kto zrobi dalej ze swoimi wymaganiami to jego sprawa. Co do faktów to pod koniec ubiegłego sezonu wymieniałem koła w dwóch 26er więc doskonale wiem co jest a czego nie ma. Tak na marginesie każda obręcz nawet ta za kilka stów gest g... warta bez odpowiednich szprych i zaplecenia. Tyle w temacie.

 

W temacie z kolei składania to jest to zawsze opcja droższa. Można urwać tylko i wyłącznie jak składa się samemu lub po "przyjacielsku" ewentualnie w zaprzyjażnionym serwisie. Rock Shox 30 GOLD TK to bardzo ale to bardzo kiepski pomysł na góry począwszy od chorej ceny na pracy kończąc. Jeśli już alternatywa dla RS'a to coś w stylu Epicona lub RST First'a i najlepiej na sztywnej osi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...