Skocz do zawartości

[amortyzator] Problem z amortyzatorem Rock Shock Tora 318


adam88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, po ostatnim maratonie z mojego amortyzatora zaczęły dobiegać dziwne odgłosy . A mianowicie takie stukanie jak na załączonym filmiku.

 

Wie ktoś może w czym tkwi problem ? Amortyzator pracuję tak samo jak wcześniej tylko że dochodzi do tego te cholerne stukanie które strasznie mnie denerwuje . Amor ma przejechane dopiero lekko ponad 600 km.

Napisano

to sprezyna u turn jesli ja masz, RS z u turnem tak maja, moja tez ta stuka

 

Przepraszam za błąd w opisie ale model mojego amora to jednak 318.

Napisano

Na koronie widać jednak "302". Ale to akurat bez znaczenia. Najprawdopodobniej to sprężyna się tłucze. Nie ma się czym przejmować. Na sprężynie powinna być taka guma zapobiegająca tym dźwiękom, może się z czasem zsunęła na dół. Jeśli komuś bardzo zależy można rozebrać amortyzator i poprawić.

Napisano

A więc, byłem z amortyzatorem u znajomego. Prawa komora olejowa jest w porządku , tłumik nie jest uszkodzony i ilość oleju też jest prawidłowa. Nie ma tam żadnej sprężyny... W lewej komorze spuściliśmy powietrze po czym napompowaliśmy na nowo i problem nadal nie ustępuje ... Przypominam że model mojego amora to 318 a nie 302 tak jak napisałem w temacie.

  • Mod Team
Napisano

skoro piszesz że to 318 to poprawiłem tytuł. Wystarczy poprosić zespół administrujący o zmianę tytułu poprzez przycisk "raport" by nie powstawały posty jak wyżej.

Napisano

Też tak kiedyś miałem, wymień oring na styku komory powietrznej i korka z wentylem, najlepiej na 0,5mm grubszy niż był. To komora uderza o korek z wentylem.

Napisano

Mam Torę 318 i miałem problem stukania amortyzatora przy uginaniu, co prawda mój nie stukał tak głośno, ale było to naprawdę denerwujące. Problemem u mnie było to, że w komorze powietrznej wewnętrzna tuleja (ta która wchodzi w lagę) tak jakby osówała się z korka zamykającego komorę (ten korek z wentylem), powodowało to stukanie. W moim amortyzatorze wystarczyło:

1. spuścić powietrze

2. odkręcić korek

3. docisnąć amortyzator (wtedy wewnętrzna tuleja wychodzi poza golenie)

4. wcisnąć w nią korek z uszczelką (jak chcesz to kup grubsza uszczelkę, dostaniesz w prawie każdym sklepie hydraulicznym)

5. powoli puszczać amortyzator, i jak lagi dojdą do korka to na minimalnym ugięciu wkręcać korek w gwint

6. powinno pomóc, jednak ja tą czynność musiałem powtarzać kilkakrotnie ponieważ pierwsze kilka razy korek mi wyskakiwał

 

Mam nadzieję, że to jest taki problem, bo jak dobrze to skręcisz to przestanie stukać, mi zaczęło stukać po serwisie, no zanim doszedłem do tego co to było to trochę czasu minęło ale po zrobieniu nie stuka przez 1500km.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dzięki za pomoc ! Ruferzyk Dodam że podczas spuszczenia powietrza było okej, lecz gdy napompowałem je z powrotem problem nadal się pojawia. Rozkręcę dziś tą goleń i zrobię tak jak napisałeś powyżej :) Jeżeli to nie pomoże to będę musiał wysłać amorek na gwarancje co wiąże się z ponad tygodniową przerwą w jeżdżeniu. A czy na amorku w takim stanie jak jest dam radę przejechać jeszcze 2 maratony ?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam wracam po przerwie :P Oddałem amorek do serwisu i okazało się że mieliście rację. W komorze powietrznej obsunęła się uszczelka i dlatego tak tłukło. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :thumbsup:

Napisano

mi też czasami tak stuka 318

1. psikam brunoxem (niech się oczysci głęboko)

2. spuszczam powietrze do zera

3 dociskam amor do końca (tak jakby dobijam)

4zostawiam zciśniety

5 pompuje do dobranego pod siebie ciśnienia , nie odciągając, dopiero ciśnienie wysunie golenie

6, z reguły przestaje stukac, uszczelka się ustawia czy coś

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...