Skocz do zawartości

[Amortyzator przód 100kg] 350zł w portfelu


swiatek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Właśnie skończyłem prace modernizacyjne nad moim rowerem (Kross Hexagon V1). Z oryginalnych części zostały: rama, V-brake oraz przedni amortyzator. No i jest problem właśnie z tą ostatnią częścią jedna przejażdżka po kiepskiej jakości drodze szutrowo-trawiasto-kamieniastej i klops. Amortyzator poleciał. Ważę około 95kg (nago), mój portfel jest cienki jak słynny Wiluś E. Kojot rozjechany przez walec. Roweru używam do szybkiej jazdy bocznymi drogami, czasem w lesie. Szukam amortyzatora odpowiedniego dla mnie. Nie będę stosował hamulców tarczowych w najbliższym czasie.

Podsumowanie:

Jeździec: 95kg (nago)

Budżet: 350zł (+/- 49,99zł)

Technika jazdy: szybkie przejazdy bocznymi drogami

 

Dziękuję za sensowne propozycje.

Swiatek

P.S. Z tego co zdążyłem przeczytać w internecie nie co się pchać w Rst czy XCR.

Napisano

Tora ze sprężyną używana z pewnością się znajdzie w takiej cenie.

Tam się nie ma za bardzo co popsuć, a serwis jest łatwy.

Pod Twoją wagę jak znalazł, a wytrzymałość na 100% większa niż dart i inne podobne wynalazki.

Napisano

Używana Tora 318 solo air. Za ok.400zł można wyrwać na allegro (aktualnie chyba niema, ale sie pojawiają). Prosty w serwisie pancerny amortyzator i powietrzny, o którym wiele na forum opinii że nadaje sie pod wage ciężką.

Napisano

Raidon tez sie nadaje, a co do wytrzymałości, to porównywalnie z Tora, z uwagi na dzielenie konstrukcji z Duro który jest przeznaczony do ciezszej jazdy, może byc nawet lepiej.

Napisano

Bardzo dobry amorek ze sprężyną, skok jest regulowany więc ustawiasz sobie sam jego wielkość pomiędzy 85mm, a 130mm.

Problem w tym, ze ten wygląda na mocno skatowany, ale szukaj czegoś takiego bo sie pojawiają (sam taki ostatnio sprzedałem).

Nie wiem czy sprzedający ma na myśli to, że do wymiany są uszczelki kurzowo-olejowe czy wewnętrzne oringi, jeśli te drugie to koszt nowych wyniesie Cię jakieś 5pln,

natomiast oryginalnych kurzowo-olejowych pewnie kilkadziesiąt pln. Sterówka w tym ma 18 cm - zobacz czy to nie za mało dla Ciebie.

  • Mod Team
Napisano

Po pierwsze - jaki Duro Panowie??? Widelec ma konkretne przeznaczenie i basta! Można mu zmniejszać skok, ale to go zamuli itd. Należy pamiętać że toto waży swoje, nie ma blokady skoku co jest przydatne w mieszanym stylu jazdy.

Po drugie - zaczynacie się spierać czyja prawda jest "lepsiejsza". Raidon to dobry wideł, ale nie kupiłbym go w używce - nie słynie z dobrych uszczelek.

Jeśli tanim kosztem to polecam zajrzeć do przyklejonego tematu o przeróbce Darta.

Sam ważę w porywach nawet 100 kg i na tak przerobionym widle z hamulcem tarczowym niejedną trudną trasę pokonałem bez strachu że się rozleci.

Pro forma dodam jeszcze - nie robię sobie reklamy - mój pomysł powstał gdy nie miałem grosza w puli przeznaczonej na części rowerowe więc próbuję tu pomóc koledze.

  • Mod Team
Napisano

używany Dart 3 w rewelacyjnym stanie plus korek plus wentyl: 220 z przesyłką + 40 + 9(dętka) = 269zł za działający wideł powietrzny z blokadą skoku...

Napisano

też polecam tore ale tylko powietrzna, bo ciezko znalesc tore u-turn ze sprezyna ponad 80kg seryjnie montowali do 70kg. RS na pewno wiecej wytrzyma niz kazdy SR

Napisano

RS wytrzyma wiecej niz SR, jakies badania, cos? ;)

 

to ja napisze to samo tyle ze 2 strone ;)

 

Tore powietrzna za 350zl bedzie CIEZKO znalezc w dobrym stanie...

 

Dart ma lagicieniutkie czy mi sie wydaje?

 

Raidon bedzie raczej bardziej sztywny, no i w tej kwocie nawet nowka ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...