Skocz do zawartości

odchudzanie szosy Author A7704 - cel <6,8 kg


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o pomóc w odchudzeniu szosy. Celem jest zejście do bariery UCI – satysfakcjonująca mnie waga to 6,8kg. Nie podaję budżetu – odchudzanie szosy traktuję jako proces. Wiem, że nie będzie łatwo :)

 

Chciałbym uniknąć kilkukrotnej wymiany części – każda zmieniona ma zostać w rowerze, gdy osiągnie on ~6,8kg

 

 

Najważniejsze dla mnie cechy, w kolejności:

 

1) Niezawodność

2) Wygoda

3) Trwałość

4) Waga/cena

 

Założenia:

 

Jest to rower TRENINGOWY, jednak planuję kilka startów na szosie jako uzupełnienie ścigania się w MTB. W sezonie robię 8-10 tys km, rower będzie używany w różnych warunkach pogodowych, ale tylko od marca do października - w zimie jest podpięty do trenażera. Ważę 66-68kg, mam 183cm wzrostu. Staram się unikać dziurawych dróg, ale różnie to bywa, czasem jest to nieuniknione, czasem się ich nie ominie, dlatego sprzęt musi być w miarę wytrzymały.

 

Jeżdżę głównie w terenie pagórkowatym, ale również po płaskim.

 

Nie zależy mi na markach, na napisie/logo – chciałbym odchudzić go jak najtaniej, ale pamiętając o niezawodności i trwałości. Mogę kupować części za granicą.

 

Bardzo proszę o wszelkie porady, informacje, propozycję kupna części, opinie.

 

Z góry bardzo dziękuję!

 

Galeria części na wadze:

https://picasaweb.google.com/dwojtowicz10/ProjektSzosaAuthor79kg

 

Bar Plugs: Fizik – 6g

Bottle Cage: 2x Zefal – 37g+ 38g

Brake (Front): Campagnolo Veloce – 183g

Brake (Rear): Campagnolo Chorus – 160g

Brake Levers: Campagnolo Record QS 10s – 350g

Cables: Jagwire – 176g

Cassette: Campagnolo (Centaur?) 12-25T 10s – 268g (w/lockring 19g)

Chain: Campagnolo C10 – 108 links – 266g

Crankset: Campagnolo Centaur Carbon

-Crank Arms: Campagnolo Centaur Carbon 175mm – 441g + mounting bolts 35g

-Bottom Bracket: Campagnolo – 312g

-Outer Ring: Campagnolo 53T 10s Ultra Drive – 86g

-Inner Ring: Campagnolo 39T 10s – 36g

-Crank Bolts: Campagnolo steel 5pcs – 30g

Derlr (Front): Campagnolo Chorus 10s – 31,8 – 94g

Derlr (Rear): Campagnolo Chorus Carbon 10s – 205g (w/ pulleys 20g)

Fork: Ritchey WCS Carbon Road 22cm steerer tube – 398g (w/ steel base plate)

Frame: Author A7704 (COLUMBUS Airplane dural/karbon Aero) – 56cm TopTube – 1490g (w/headset cups)

Handlebar: Ritchey WCS Classic 31,8 x 420mm – 250g

Handlebar Tape: Fizik Microtex – 69g

Headset: Accent Professional Series Cartridge – 52g (w/o base plate, cups)

Pedals: Look Keo Sprint – 260g

Seat: Selle Italia SLR Gel Flow – 219g / Selle Italia SLR TT 135g white – 152g

Seatpost: Easton EC70 seatback 27,2 – 174g (estimated; 350mm – 209g )

Seatpost clamp: Campagnolo 31,8 – 22g

Shifters: included in Brake Levers

Skewers: J&L Titatnium Red – 30g

Spacers: noname 4x5mm – 13g

Starnut: noname expander – 45g (included TopCap)

Stem: Boplight Race 110mm x 31,8 – 130g

Tire (Front): Tufo S3Lite <215g Tubular

Tire (Rear): Tufo S3 Special – 251g + Glue 18g

Top Cap: integrated w/ Starnut

Wheel Front: 653g (913g w/ Tubular Tire, Glue)

-Hub: Novatec(82g)

-Rim: Matrix ISO-2(387g)

-Spokes: DT Revo 292mm x 32./2 krzyże

Nipples: mosiężne Sapim Polyax

 

Wheel Rear: 885g (1154g w/Tubular Tire, glue)

-Hub: Novatec (282g)

-Rim: Matrix ISO-2 (390g)

-Spokes: NDS: DT Revolution 296mm x 16szt./3 krzyże / DS: DT Competition 294mm x 16szt./3 krzyże

-Nipples: mosiężne Sapim Polyax

 

 

Overall: 7936 (7869g w SLR TT)

Edytowane przez roswell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...