kroczu Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Witam serdecznie, XCR-a używam od niecałego roku i złapał już na tyle duże luzy, że telepie na każdym dołku i przy każdym hamowaniu, czas na wymianę. I tu pojawia się moje pytanie, czy na Duro, który jest 2x droższy, ma "agresywniejsze" przeznaczenie i według opisu suntoura tarczę do 210mm pojeżdżę sobie 2x dłużej? czy raczej kupić następnego XCR-a? A może jakiś inny amor 100mm w cenie powiedzmy 400PLN, w uzasadnionych przypadkach ewentualnie jeszcze +100PLN? moja waga: 85-90kg jazda: miasto, las hamulec: bb7 185mm p.s. poczytałem podobne wątki, ale nie znalazłem nigdzie porównania wytrzymałości tych amorków
kroczu Napisano 12 Września 2011 Autor Napisano 12 Września 2011 jak jezdzisz, to podstawowe pytanie. Tak jak napisałem: miasto i las, podskakiwać próbowałem ale na razie tylko się poobijałem, szybka jazda po korzeniach, czasem schody, nic więcej. W każdym razie na tyle agresywnie, żeby XCR-a wykończyć w hmmm bo ja wiem, coś koło 4tyś km, przy czym o amorka dbałem, czyściłem i smarowałem z wierzchu jak tylko błota złapał, od środka też go rozkręcałem i czyściłem 3 razy...
Mod Team Puklus Napisano 12 Września 2011 Mod Team Napisano 12 Września 2011 DUro jest całkiem do czego innego niz XCR. Jeżeli jeźzisz XC to w tej cenie zastanów sie na Raidonem Air, lub czyms nawet wyzszym.
sebaxgh Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Duro jest ok, ale jak możesz dołożyć to bierz Raidon Air - na powietrzu bardziej dopasujesz go do siebie np. http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-lod-air-czarny-blokada-i1786603564.html
kroczu Napisano 12 Września 2011 Autor Napisano 12 Września 2011 Duro jest ok, ale jak możesz dołożyć to bierz Raidon Air - na powietrzu bardziej dopasujesz go do siebie np. http://allegro.pl/amortyzator-suntour-raidon-lod-air-czarny-blokada-i1786603564.html A taki powietrzny nie jest delikatniejszy i się nie rozklekocze jeszcze szybciej? Tak na logikę to w zwykłym to tylko ślizgi się zetrą i zaczyna latać, a w powietrznym jeszcze problem mógłby być dodatkowo ze szczelnością... nadmienię tylko że jeżdżę okrągły rok, nawet na -20st. , jeżeli robi to jakąś różnicę....? Nie mam za dużych wymagań co do regulacji, naprężenie wstępne powinno mi wystarczyć.
Mod Team Puklus Napisano 12 Września 2011 Mod Team Napisano 12 Września 2011 No konstrukcje ze sprężyną stalową i gazowa sie nieco roznią, ale podczas pracy czesci sie normalnie zuzywają, tak samo może ci zacząć cieknąć olej z tłumika, jak powietrze. Ale serwis tego jest prostrzy nic by sie wydawać mogło a i uszczelki idzie tanio nabyć.
sebaxgh Napisano 12 Września 2011 Napisano 12 Września 2011 Ewentualnie możesz szukać jeszcze lepszego Epicon'a, ale teraz są po około 600zł.. Musiał byś poszukać lepszej ceny (po sezonie powinny stanieć, ale nie wiem czy masz zamiar czekać )
kroczu Napisano 13 Września 2011 Autor Napisano 13 Września 2011 DUro jest całkiem do czego innego niz XCR. Tak ogólnie to co znaczy że do czego innego? Bo tyle, że duro jest do FREERIDE/DIRT JUMP/4CROSS/DUAL SLALOM to sobie przeczytałem... Ale tak naprawdę to co z tego? Ja bym z tego tylko zrozumiał że jest w związku z przeznaczeniem solidniej zbudowany, najwyżej może być cięższy od takiego z tym samym skokiem i w zbliżonej cenie przeznaczonego do XC ale to nie jest dla mnie przeszkodą. Jest jakaś inna różnica związana z przeznaczeniem według producenta?
PoleK Napisano 13 Września 2011 Napisano 13 Września 2011 Wez duro, epicon ani Tora itd, nie wytrzymaja latania po schodach:)
piotrek431 Napisano 13 Września 2011 Napisano 13 Września 2011 A duro pod osobą ważącą 60 kg coś się będzie uginał.? Też szukam czegoś do 400zł i nie wiem czy raidon czy duro. Jeżdze różnie raz po lesie a raz po asfalcie. a i mozna w duro zmienić np ze 130mm na 100mm.?
PoleK Napisano 13 Września 2011 Napisano 13 Września 2011 mozna, ale nie radze, bo to duzo kombinowania, bez sensu. ogolnie jak masz kaske na Raidona w wersji conajmniej LOD (albo RLD) to mozesz brac mysle... nie rozleci sie, tym bardziej ze wazysz 60kg
kroczu Napisano 14 Września 2011 Autor Napisano 14 Września 2011 A może inne propozycje MOCNEGO amora 400-500zł?
jurislawek Napisano 16 Września 2011 Napisano 16 Września 2011 rock shox tora 302 lub rock shox tora 318 soloair, oba modele warte uwagi, ja ma tora 302 u-turn z regulacja skoku i jest rewelacja, zjazdy, podjazdy, lasy,
PaTrYkKross Napisano 17 Września 2011 Napisano 17 Września 2011 Kolego może Rock Shox Dart2. Wjedziesz na asfalt to zamykasz amorka i Cie nie buja. W terenie też ładnie chodzi.
heb89 Napisano 19 Września 2011 Napisano 19 Września 2011 gwarantuje ze tora 302 u turn wytrzyma wiecej niz kazdy SR duro!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.