zawias2704 Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Witam, Do mojego unibike crossfire <link> na takich obręczach jak w specyfikacji chciałbym założyć nowe ogumienie. Nie wiem czy te dętki "impac" się do czegoś nadają, czy je też wymienić (tylna już raz łatana). Chciałbym, żeby było jak najtaniej (nie mogę na razie powiedzieć do ilu konkretnie jednostek pieniężnych, bo nie mam rozeznania) i najważniejsze - chcę czuć różnicę na niekorzyść Schwalbe Tyrago, które teraz mam. Uważam, że na sam asfalt opony z takim bieżnikiem, w dodatku 1,6 to trochę przesadzone. Jestem kompletnym laikiem, jeszcze nie mierzyłem szerokości obręczy "rodi freeway", nie wiem czy to konieczne (prawdę pisząc wolałbym tego uniknąć), czy może da się coś wywróżyć? Dziękuję z góry za wyjaśnienia, pomoc, propozycje, może przeniesienie wątku do kosza (ale wolałbym nie)
bercimeister Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Wnioskując z tego obrazka: http://www.italbike.eu/images/rodi_4big.jpg szerokość wewnętrzna obręczy to 19mm a zewnętrzna 24.9mm czyli możesz założyć oponki nawet 700x23c (szerokość 23mm) czyli takie jak do szosówki i praktycznie nawet mógłbyś wsadzić wtedy te dętki które posiadasz (teraz masz opony o szerokości 37mm) jednak teoretycznie zalecane są do opon szosowych dętki 700x19/23c a więc węższe niż te które teraz posiadasz 700x28/32c. Co do opon to proponowałbym te: http://www.bikestacja.pl/opona-szosowa-vittoria-zaffiro-700x28c-czarna-p-19029.html wtedy możesz zostawić spokojnie te dętki, które już masz. Albo ewentualnie opony 23c z tańszych: http://allegro.pl/opona-cst-c-1390-700x23c-new-i1776101980.html czerwono-czarne: http://allegro.pl/opona-opony-cst-comp-szosa-ostre-kolo-700x23c-i1800852447.html niebiesko-czarne: http://allegro.pl/opona-opony-cst-comp-szosa-ostre-kolo-700x23c-i1796864714.html
zawias2704 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 Do malowania crossfire moim zdaniem najbardziej pasowały by opony nibieskie, ale kolor to dla mnie sprawa mniejszej wagi. Rozmiar obręczy - jak zwykle wyszło moje nieumiejętne korzystanie z google... Szukałem informacji na stronie producenta, czyli rodi, a razcej szukałem samej strony producenta. I faktycznie, po pwpisaniu "rodi freeway" wynik z tym obrazkiem z wymiarami jest pierwszy. Przepraszam za ten błąd. Opony Vittoria Zafiro <link> Według mnie są dość drogie... Chciałem się zmieścić w 60 zł za komplet, ale widzę, że może być trudno gdy chciałbym kupić opony takiej jakości. Czy one są o wiele lepsze od CST? Czy poczuję różnicę w porównaniu do Schwalbe Tyrago 1,6 <link> Opony CST (nie jest napisany model) <link> Podobno CST są bardzo odporne na przebicia, ale to chińska firma, trudno mi zaufać ich produktom. Opona z linku fakt, wygląda ładnie, ale jest napisane "zasługa miękkiej mieszanki gumy zastosowanej w miejscach styku opony z podłożem". Nie wiem czy to nie będzie zwiększać oporów toczenia, bo przecież o to chodzi. Trochę odpycha też brak podanego modelu... Dętki Tutaj mam wiele wątpliwości. Oczywiście zostawić obecne dętki jest taniej i - nie ukrywam - bardzo by mi to pasowało. Ale czy te dętki nie będą "wąskim gardłem" koła? Nie mogę nic znaleźć o firmie "impac", która podobno te dętki wyprodukowała. Wydaje mi się, że jeśli są one ciężkie, to mogę nie poczuć różnicy na korzyść nowych opon, czyli strata pieniędzy. Tak więc - czy opony CST naprawdę są coś warte? Czy powinienem zmienić czy pozostawić obecne dętki?
adii22 Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 CST produkuje Maxxisa - a za tę cenę zaryzykowałbym. Chociaz patrząc na Vittorię,, bałbym ją od kopa
zawias2704 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 CST produkuje Maxxisa - a za tę cenę zaryzykowałbym. Czyli brać te niebieskie CST? Chociaz patrząc na Vittorię,, bałbym ją od kopa Gdyby tylko ten rower jeździł za darmo... Ostatnio leci w niego trochę pieniędzy, a to nie wszystko. Dlatego chciałbym coś bardzo dobrego jakościowo, ale i skrajnie taniego. Zastanawiałem się nawet nad zmianą kierownicy na baranka, ale jak podliczyłem to... kosmos. Trzeba by wymienić kierownicę, klamkomanetki, kupić owijkę, zmienić hamulce na cantilevery... A jak by wyglądał rower z barankiem, który ma amortyzowany widelec i sztycę? Pół roweru do wymiany. Wydaje mi się więc, że taki interes nie jest dobry. Kupię po prostu te opony. Mam nadzieję, że będzie czuć różnicę... Ale jednak nadal się zastanawiam... Może warto dopłacić do Vittorii? Żeby się po jakimś czasie nie okazało, że kupno CST było złym wyborem... Sam już nie wiem.
bercimeister Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Widzę, że masz podobne rozterki jak ja kilka miesięcy temu Kupiłem meridę crossway 5v jakoś ponad rok temu i oryginalnie były opony kendy 700x40c na których praktycznie co wyjazd łapałem kapcie i zdecydowałem, że kupię nowe opony. Wybrałem sobie rozmiar 23c no i zacząłem szukać opinii na necie o różnych znalezionych modelach aż wkońcu znalazłem jak najlepsze opinie o VIttoria Rubino no i je wziąłem chociaż przekroczyłem budżet o dobre 100% Na początku wsadziłem dętki ze starych opon z wentylem samochodowym dopiero później wsadziłem typowo szosowe z wentylem presta. Co do wagi dętek to nawet na to nie patrz przy takim rowerze bo wahania między lżejszymi a tymi cięższymi są naprawde małe. Jak starczy ci kasy to bierz Vittorie, jednak o firmie CST też mam dobrą opinię a jakbyś przypadkiem znalazł jakieś Kendy to szczerze odradzam.
zawias2704 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 znalazłem jak najlepsze opinie o VIttoria Rubino no i je wziąłem chociaż przekroczyłem budżet o dobre 100% Czuć znaczną poprawę na plus? Na początku wsadziłem dętki ze starych opon z wentylem samochodowym dopiero później wsadziłem typowo szosowe z wentylem presta. Wolałbym uniknąć tych presta, bo nie mam w sprężarce takiego... "wyjścia" , a kupowanie nowych rzeczy do nowego wentyla to jednak dodatkowe koszta... Co do wagi dętek to nawet na to nie patrz przy takim rowerze bo wahania między lżejszymi a tymi cięższymi są naprawde małe. jakbyś przypadkiem znalazł jakieś Kendy to szczerze odradzam. Możesz to czymś poprzeć?Z drugiej strony widziałem opony kenda w BricoMarche...
bercimeister Napisano 5 Września 2011 Napisano 5 Września 2011 Poprawa na plus w stosunku do starych opon jest dość spora. Co do dętek to wystarczy, że kupisz sobie taką nakręcaną przejściówkę z presty na wentyl samochodowy, wentyle presta są naprawde bardzo fajne, przy zdejmowaniu końcówki sprężarki ani troche nie zejdzie powietrza z opony. A co do poparcia słabej jakości Kendy to chyba powinno wystarczyć to, że kiedy miałem te opony dziury łapałem dosłownie wszędzie, w mieście, na trasie. Po wymianie na Vittorie jeżdżę dalej tak samo a dziur nie łapię.
zawias2704 Napisano 6 Września 2011 Autor Napisano 6 Września 2011 Ja jak kupiłem rower, miałem te opony co mam teraz, od schwalbe. Przebieg roweru jakieś 50 km... Kapeć Ale Kendy nie używałem nigdy żadnej, nie mogę nic o nich napisać. Co do wentyli presta, wydaje się to ciekawy pomysł, bo zawsze pompuję do górnej granicy możliwości ciśnienia opony, a nawet trochę więcej Już sobie nawet wypracowałem taki chwyt, żeby przy wyciaganiu tej końcówki od pompki schodziło jak najmniej powietrza. Ale ta właściwość "cienkich" wentyli brzmi zachęcająco. Teraz tylko pytanie, czy kupować te gumy teraz, czy dopiero na początek następnego sezonu. Teraz chyba nie warto, prawda? I tak długo bym na nich nie pojeździł, a chyba mogą potanieć przez te prawie pół roku?
Delur Napisano 6 Września 2011 Napisano 6 Września 2011 A jeżeli mam opony 2.1 schwalbe smart sam, to do slicków 1.25 potrzebuję innych dętek?
bercimeister Napisano 11 Września 2011 Napisano 11 Września 2011 Gumy mogą potanieć i mogą podrożeć tego nikt nie wie co się stanie Najlepiej kupić chyba w okolicach stycznia/lutego. Co do tych wentylków to ja po przesiadce jestem zachwycony @delur Raczej będziesz potrzebował innych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.