TOMECKI1 Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Witam, Jestem nowy na forum, więc na wstępie pozdrowienia dla wszystkich. Chciałbym zmieć moje rurki na podane poniżej i oczywiście pada pytanie odnośnie sztywności i trwałości sprzętu FSA SL-K kierownica: SL-K ATB Carbon Pro HB XC-220 CW gięta 660mm mostek: SL-K ATB/Road 2011 100mm +5do6* sztyca: SL-K Carbon Seatpost 31,6 - min.350mm i tak primo waga jest istotna,ale bez szaleństw, zmieniam kierownice alu 352g mostek 158g i sztyca 365g (to co merida zapakowała) rower to Merida One-Twenty 300D interesowało by mnie urwanie 300g nie chcę się pakować w carbon który na podjazdach będzie się bujał na prawo i lewo , no mostek który też będzie "gumowy" moja waga to 86kg , nie wiem również jak z trwałością tych elementów ,zjazdy przez przepusty , doły czy kamory, normalka to co w lesie myślałem wcześniej o Ritchey WCS alu (biały zestaw) ale to wcale nie lekkie i mocno wycieniowane, i to co najważniejsze nie chce sprzętu , który może się złamać przy zjazdach, nie uprawiam skoków (np: zjazd 3km nachylenie -8% przy 40km/h po dziurach i wiadomo czym generalizując poszukują lekkiego zestawu, ale z myślą o własne zęby rower ma już wymienione prawie wszystko, napęd na XT, koła z innej Meridy,amor Reba RL 120mm, pozostają jeszcze hamulce,damper i rurki Proszę szanowne grono o poradę w doborze odpowiednich rurek do mojego sprzętu Pozdowienia 4all Tomecki
TOMECKI1 Napisano 3 Września 2011 Autor Napisano 3 Września 2011 Czy ktoś z forumowiczów używa tego sprzętu ???????? coś chyba mało userów tego sprzętu bardzo proszę o opinie..., ew. zaproponowanie czegoś innej firmy, aczkolwiek jestem nakierowany na SLK, ale nic nie wiem o sztywności sprzętu i czy wytrzyma... kierownica: SL-K ATB Carbon Pro HB XC-220 CW gięta 660mm mostek: SL-K ATB/Road 2011 100mm +5do6* sztyca: SL-K Carbon Seatpost 31,6 - 350mm Pozdro 4ALL
tobo Napisano 3 Września 2011 Napisano 3 Września 2011 Jeśli nie jesteś koniecznie napalony na te części fsa to może np http://www.chainreactioncycles.com/SearchResults.aspx?Search=use&CategoryIDs=110 Miałem przez rok w rowerku, dużo lżejsza niż fsa przy tych samych gabarytach. Wizualnie różni się wykończeniem (slk to karbon ud, use to tradycyjna "kratka") oraz kształtem części między mostkiem a mocowaniem osprzętu (spłaszczony, ale na żywo wygląda to bardzo fajnie). Do tego umożliwia montaż rogów, co jest rzadkością dla riserów. Miałem przez chwilę sl-k prostą, ale było to za krótko by się wypowiadać na temat trwałości a do tego nie męczyłem jej za bardzo.
Mod Team durnykot Napisano 4 Września 2011 Mod Team Napisano 4 Września 2011 Z własnych doświadczeń mogę polecić takie wynalazki Kierownica: http://www.bike-center.pl/index.php?p4839,pro-xcr-ud-carbon-31-8-660mm-kierownica-gieta-new-11 Mostek: http://www.bike-center.pl/index.php?p4840,pro-xcr-os-wygiety-dodatnio-5-mostek-new-11 Kokpit użytkowany w fulu 100mm pod osobą ważącą 83-86 kg ( zależy od pory roku) w rożnych warunkach ( od dróg po górskie ,kamieniste ścieżki) - mimo momentami siłowego podjeżdżania nie ma problemów z brakiem sztywności kierownicy czy mostka. Pomijam ,że ten komplet wyjdzie lżej i taniej niż FSA.
1415chris Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 nie chcę się pakować w carbon który na podjazdach będzie się bujał na prawo i lewo , no mostek który też będzie "gumowy" moja waga to 86kg Chyba bardziej beda bujaly sie te aluminiowe rurki niz karbonowe. Sa one, nawet dla zastosowan o ktorych piszesz i Twojej wagi, lekko przyciezkawe. Mozesz miec risera ponizej 200g nie rozbijajac banku, 260-270g sztyca to sporo i jaki jest sens wymiany mostka na ciezszy? Jedyna rzecza jaka mi sie podoba w tych rurkach to w miare fajny wyglad i mozliwosc wyboru koloru grafiki.
TOMECKI1 Napisano 4 Września 2011 Autor Napisano 4 Września 2011 Dzięki za odpowiedzi , wydając trochę kasy na sprzęt , a taki trochę kosztuje wygląd też jest ważny. jeżeli chodzi o model PRO XCR to rozważałem te komponenty, aczkolwiek jak na początku było WOW jeżeli chodzi o wygląd to teraz trochę mi nie pasują, za dużo srebra w tym kokpicie, ja obstawiam najchętniej biały kolor, lub czarny biały niestety wystepuje chyba tylko w aluminium i jest znacznie cieższy od czarnych , wiadomo lakier nie anoda więc pozostaje kolor czarny lub mix Do 1415chris: sztyca faktycznie sporo waży, ale to SLK to nie jest czysty carbon , tylko alu powlekane carbonem, więc nie może być super lekkie, ale wydaje mi się , że powinno być sztywne. Jeżeli masz jakieś propozycje co do lekkich i sztywnych , chętnie się dowiem co proponujesz. Sens wymiany mostka na SLK , mniejszy kąt bo 6st (mam 7), trzeba trochę kokpit obniżyć , bo staje demba na podjazdach no i oczywiście wygląd Pozdrawiam i czekam na propozycje Tomecki
1415chris Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Zdaje sobie sprawe, ze to nie jest carbon. Nigdy ta technologia nie wzbudzala we mnie zainteresowania, bo za bardzo nie wiem czemu to ma sluzyc...? Wyglad karbonu ale cechy nie-karbonu..... No niewazne... Wracajac do Twoich kalkulacji, na zaproponowanej wymianie zyskujesz 250g, nie 300g. Nie piszesz o budzecie, wiec: sztyca jak ma byc z offsetem: niezniszczalny thomson masterpiece, dla najwiekszej srednicy 193g, z mozliwoscia 150g, z tym ze max dl to 350mm; kiera: spory wybor i zdecydowanie polecalbym cos z karbonu, moze nawet byc FSA k-force cos ok 175g; mostek: tu jeszcze wiekszy wybor, pozostajac przy FSA os99, nie jest to wylajtowany mostek, kiedys go uzywalem i bylem zadowolony z jego sztywnosci (120mm 127g) ale mozna lzej. Tego typu komponenty dadza Ci min 350g zysku wagowego, przy czym beda to caly czas bardzo wytrzymale konstrukcje. Dla zjazdow z 40km/h, az nad to.
Mod Team durnykot Napisano 4 Września 2011 Mod Team Napisano 4 Września 2011 Gwoli ścisłości- jedynym srebrnym elementem w PRO XCR jest przednia cześć mostka i śruby. Pozostałe kolory to czarny i biały. Ale żeby nie było: Kierownica http://www.wertykal.com/pl/p/3T-ERYX-LTD/48 Mostek http://www.wertykal.com/pl/p/3T-ARX-TEAM/32 Lub Kierownica http://www.syntace.de/index.cfm?pid=3&pk=1502 Mostek http://www.syntace.de/index.cfm?pid=3&pk=391 Jednak komponenty 3T jakoś tak mniej do mnie przemówiły ( choćby ceną ), Syntace zaś był poza zasięgiem finansowym ( niestety ) Jest jeszcze odrodzona Race Face http://raceface.com/components/handlebars/next/next-sl-three-quarter-riser/ http://raceface.com/components/stems/turbine/turbine/
Schwefel Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Sztyca: Thomson Elite SP-E109 ~223g może nie najlżejsza ale pancerna Mostek: Syntace F109 ~113g Kiera: może RF Next SL
sivydym Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Zestaw SL-K używam bo już taki był w rowerze po prostu Jedynie mostek wymieniłem na os-99. Natomiast gdybym miał te rurki kupić oddzielnie to nie wiem... Nie są najlżejsze i nie są najtańsze, są za to ładne ale to też kwestia gustu. Zaletą jest na pewno fakt że po dwóch sezonach nie trzeba ich sprzedawać z racji zmęczenia jak ma to miejsce z lekkimi czysto karbonowymi rurkami. Kierownica alu w tym wypadku byłaby chyba bardziej na miejscu np Easton EA70, mostek np WCS 4axis lub także Easton EA90 albo już mega leciutki New Ultimate ( na aukcji widziałem 90 mm za 200 pln - to jak gratis za wagę ponizej 100 gr ), sztyca np Syntace P6, niesmiertelny Thomson... albo jesli cierpisz na duży nadmiar gotówki bierz cały set FSA K-Force
tobo Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Sens wymiany mostka na SLK , mniejszy kąt bo 6st (mam 7), trzeba trochę kokpit obniżyć , bo staje demba na podjazdach no i oczywiście wygląd Pozdrawiam i czekam na propozycje Tomecki Gdybam że jeśli zmienisz mostek na taki który będzie miał tylko jeden stopień różnicy kąta to nadal będziesz stawał na podjazdach na tylnym kole. Już prędzej zyskasz kupując risera z mniejszym wzniosem. Ritchey superlogic low riser, ud carbon, 280 zł/Azja, 6 dni dostawa; 660 mm, mały wznios, waga 164 gramy. Mam od ponad roku, na razie zastrzeżeń nie zgłaszam.
Schwefel Napisano 4 Września 2011 Napisano 4 Września 2011 Mostek można obrócić dla testu i wtedy zobaczyć jak się podjeżdża. Ja mam tak ustawiony mostek i do tego giętą kierę, bo do prostej nie mogę się przyzwyczaić.Podjazdy bajka a w zanadrzu mam jeszcze U-Turna.
TOMECKI1 Napisano 5 Września 2011 Autor Napisano 5 Września 2011 apropos budżetu nic nie pisałem , ale to 800 do 1000zł mostki typu OS-99 czy OS-99 CSI za 500zł czy 700zł odpadają sztyce niemniej jednak wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi, które są bardzo interesujące np 3Tbardzo fajne czekam dalej na podpowiedzi sa bardzo inspirujece Pozdro 4ALL
TOMECKI1 Napisano 25 Września 2011 Autor Napisano 25 Września 2011 Witam ponownie, właśnie zakupiłem kierownice, mostek i sztyce SL-K i jestem zadowolony z wyboru , jeśli chodzi o sztywność rewelacja, waga równierz: kierownica - 214g mostek 100mm - 158g sztyca 31,6mm - 239g ( taką wagę podawali dla mniejszeg rozmiaru) kolorystyka/estetyka bardzo dobra , choć to kwestia gustu i dopasowania Dzięki za wszystkie wypowiedzi Pozdrowienia 4ALL
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.