Skocz do zawartości

[napęd] wolnobieg

kry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witan wszystkich, na poczatu uprzedze ze jestem zielony, staralem sie sam szyukac odp. w necie ale albo nie wszystki udalo mi sie wyszukac, a czesci poprostu nie rozumiem, dlatego prosze o wyrozumialosc

Sprawa wyglada nastepujaco, jakiś czas temu dostałem od znajomego jego stary rower, a ze od dawien dawna jestem zwolnenikiem 4 kolek to podchodzilem to niego z duza rezerwa, ale jednak spodobalo mi sie i to bardzo. Ale do rzeczy z tego co wiem to z tylu jest wolnobieg, ostatnio przestala mnie bawic jazda tylko po plaskim i chcialem sobie posmigac gdzies w terenie z pagorkami, ale zanim pojechalem gdzies w teren postanowielm oddac rower na przeglad do serwisu. I tak od slowa do slowa od pana serwisanta uslyszalem ze do jazdy w terenie, dobrze zebym wymienil wonobieg na kasete, ale czemu to juz mi nie powiedzial, dlatego pytam was ;) dlaczego mialbym wymieniac ten wolnobieg ktory mam na kasete, czy faktycznie istnieja ku temu jakies sensowne przeslanki (roznice miedzy kasta a wolnobiegiem wygoglowalem i mniej wiecej kumam o co chodzi). Teraz mam z tylu 7 tych kolek zebatych, a pan proponuje mi 10, co na pewno pociagnie za soba wymiane manetek (chyba tak sie nazywa to cos do zmiany przelozen), bo mam teraz taki dziwny twor polaczone hamulce z tymi manetkami i w nich mam tylko 7 przelozen, czyli jak dobrze rozumiem to wymiana 1 czesci pociaga za soba automatycznie dokupienie 2 nowych tak ? (manetki i klamki do hamulcow). Czy jeszcze cos ewentualnie bedzie trzeba zmienic, np ta tylnia piaste (chyba tak sie nazywa to cos na co sie naklada ta kasete) czy tez moze jest to jakas uniwersalna rzecz ktora pasuje i tu i tu ? (chetnie podam wiecej detali dotyczacych osprzetu jaki mam, o ile to ma pomoc, tylko prosze powiedzcie mi co konkretnie :)