Skocz do zawartości

[napęd] wolnobieg


kry

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witan wszystkich, na poczatu uprzedze ze jestem zielony, staralem sie sam szyukac odp. w necie ale albo nie wszystki udalo mi sie wyszukac, a czesci poprostu nie rozumiem, dlatego prosze o wyrozumialosc

Sprawa wyglada nastepujaco, jakiś czas temu dostałem od znajomego jego stary rower, a ze od dawien dawna jestem zwolnenikiem 4 kolek to podchodzilem to niego z duza rezerwa, ale jednak spodobalo mi sie i to bardzo. Ale do rzeczy z tego co wiem to z tylu jest wolnobieg, ostatnio przestala mnie bawic jazda tylko po plaskim i chcialem sobie posmigac gdzies w terenie z pagorkami, ale zanim pojechalem gdzies w teren postanowielm oddac rower na przeglad do serwisu. I tak od slowa do slowa od pana serwisanta uslyszalem ze do jazdy w terenie, dobrze zebym wymienil wonobieg na kasete, ale czemu to juz mi nie powiedzial, dlatego pytam was ;) dlaczego mialbym wymieniac ten wolnobieg ktory mam na kasete, czy faktycznie istnieja ku temu jakies sensowne przeslanki (roznice miedzy kasta a wolnobiegiem wygoglowalem i mniej wiecej kumam o co chodzi). Teraz mam z tylu 7 tych kolek zebatych, a pan proponuje mi 10, co na pewno pociagnie za soba wymiane manetek (chyba tak sie nazywa to cos do zmiany przelozen), bo mam teraz taki dziwny twor polaczone hamulce z tymi manetkami i w nich mam tylko 7 przelozen, czyli jak dobrze rozumiem to wymiana 1 czesci pociaga za soba automatycznie dokupienie 2 nowych tak ? (manetki i klamki do hamulcow). Czy jeszcze cos ewentualnie bedzie trzeba zmienic, np ta tylnia piaste (chyba tak sie nazywa to cos na co sie naklada ta kasete) czy tez moze jest to jakas uniwersalna rzecz ktora pasuje i tu i tu ? (chetnie podam wiecej detali dotyczacych osprzetu jaki mam, o ile to ma pomoc, tylko prosze powiedzcie mi co konkretnie :)

Nastepna sprawa to hamulce, zaproponowano mi tez wymiane v-brake na tarczowe (tak, tez czuje to ze chca mnie naciagnac), moze to i nie glupi pomysl, ale znowu rodzi sie pytanie czy takie tarczowe mozna zalozyc na kazde kolo, czy to znowu jakis podstep zmuszajacy mnie do wymiany kolejnej czesci zeby zalozyc te tarcze ?

Jezeli ktos dotrwal do konca tej litanii, to serdecznie dziekuje i bede ogromnie zobowiazany za udzielona pomoc.

Napisano

IMO wymiana wolnobiegu na kasetę i hamulców jest bez sensu. Wiele na tym nie zyskasz, a pan serwisant zarobi odpowiednio dużą sumkę. Jeżeli czujesz jakiś niedosyt związany z układem przełożeń, spróbuj zmienić wolnobieg na inny o innym przełożeniu (ilości zębów w zębatkach) lub przednią korbę o mniejszej liczbie zębów. Do tarcz potrzebna jest specjalna piasta. Nie ma sensu kupować tarcz (o ile w ogóle na się je zamontować na ramie). Lepiej kupić klocki wysokiej jakości do V-brake'ów. Z modyfikacji zaproponowanych przez serwisanta zostanie ci z roweru tylko sama rama, bo jak tak zacznie się wymieniać, to wyjdzie na to, że trzeba będzie wymienić wszystko...

Napisano

hah, pan proponował kasetę 10-rzęową ??? - idź i mu powiedz, że go chyba poj***ło !. Niewiem po co do starego roweru dawać kasetę 10rz. Wymiana v-ek na tarcze jest zupełnie bezsensowna przy twoich umiejętnościach. Wrzuć zdjęcia roweru, zobaczymy co ewentualnie naprawdę wymienić.

Napisano

Zdjec nie mam jak cyknac, bo jestem jakies 250 km od roweru ;-) Z tego co pamietam to na ramie napisane jest GT aggressor (to w ogole jakosciowo przyzwoita rama czy zwykly zlom ? :), a na przerzutce altus, reszta osprzetu jest shimano, to tyle co pamietam w tej chwili.

Nie chodzi o to ze koniecznie chce cos wymienic, poprostu takie porady uslyszalem od serwisanta, a nauczony po przygodach z nieuczciwymi mechanikami wole sie poprostu wczesniej upewnic. Jedyne co to faktycznie to chce sam wymienic hamulce, bo te sa poprostu slabe, po naduszeniu na tylni hamulec rower nie zatrzymuje sie, tylko toczy sie jeszcze z 3 metry (ofc jak jade w miare szybko). Nie musza to byc tarcze, moga byc vbrake, tylko jakies dobre, nie wiem czy wystarczy wymienic same klocki czy lepiej wymienic odrazu caly hamulec lacznie z linkami na jakies nowsze?

Napisano

hah, pan proponował kasetę 10-rzęową ??? - idź i mu powiedz, że go chyba poj***ło !. Niewiem po co do starego roweru dawać kasetę 10rz. Wymiana v-ek na tarcze jest zupełnie bezsensowna przy twoich umiejętnościach. Wrzuć zdjęcia roweru, zobaczymy co ewentualnie naprawdę wymienić.

 

Niom, ja też nie rozumiem tego "owczego pędu" i parcia na 10 rzędów...

Dla mnie 9 rzędów to również za dużo, 8 mi w zupełności wystarcza.

Rozumiem i widzę sens w szosówkach lub innych gdzie jest jeden lub dwa blaty na korbie,

ale reszta...??? Dla "szpanu"...??? Bo taka moda...??? Dla naklejki na ramie "30 SPEED"...???

 

Pozdrówka!

  • Mod Team
Napisano

To ją może napisze tak wymiana na pewno będzie na plus ale nie 10 tylko np 8 obeszło by się na początku bez wymiany manetek albo 9 plus prawa monetla bo lewa może zostać a dlaczego wymiana będzie dobra ? Bo póki jedziemy po asfalcie jest ok w terenie 90% pewności mam że wygnie się os i znowu serwis . . . I tak w koło przy kasecie tego nie ma wymiana hamulców to już jak kto woli jeżeli brak ci mocy w hamulcach to wymień inaczej zostaw

Napisano

Moim zdaniem serwisant wyczuł niedoświadczonego klienta i próbuje zarobić jak najwięcej się da. Pełno jest na rynku podobnych naciągaczy. Remont w takim zakresie jaki został zaproponowany nie ma uzasadnienia ekonomicznego, bo przecież oprócz kosztów sprzętu dochodzi jeszcze praca serwisu. De facto jest to prawie zbudowanie roweru od nowa, a nie serwis/ożywienie. Jako serwis starego roweru poleciłbym wymianę wolnobiegu czy korby (jeżeli jest w złym stanie), dobranie lepszych klocków, regulacja hamulców, wymiana linek, etc...

Napisano

czyli reasumując, wszelkie te zmiany zaproponowane przez serwisanta nie sa w cale konieczne, ani uzasadnione zdrowym rozsadkiem lub troska o wlasne zdrowie, tak ? Jedynie na co faktycznie zdecyduje sie to tylko na wymiane hamulcow, ale nie na tarcze tylko na jakies lepsze vbrake. i moze faktycznie za jakis czas wymienie wolnobieg na 8 rzedowy jak ktos pisal, albo faktycznie na kasete (uswiadomiony nie bede juz sobie dawal wciskac 10 rzedowej). Jeszcze tylko jedno pytanie (w tym temacie, bo inne tez zamierzam zaspamowac ;), ile tak usredniajac moze mnie kosztowac wymiana na kasete, wliczajac w to wszelkie konieczne nowe czesci?

  • Mod Team
Napisano

Problem panie majster polega na tym zeby przejść z wolnobiegu na kasete trzeba no wydać jakieś 150zł za nowe czesci niestety. Mozna duzo mniej jak sie samewmu kupi piaste i ją wymieni.

Napisano

czyli reasumując, wszelkie te zmiany zaproponowane przez serwisanta nie sa w cale konieczne, ani uzasadnione zdrowym rozsadkiem lub troska o wlasne zdrowie, tak ? Jedynie na co faktycznie zdecyduje sie to tylko na wymiane hamulcow, ale nie na tarcze tylko na jakies lepsze vbrake. i moze faktycznie za jakis czas wymienie wolnobieg na 8 rzedowy jak ktos pisal, albo faktycznie na kasete (uswiadomiony nie bede juz sobie dawal wciskac 10 rzedowej). Jeszcze tylko jedno pytanie (w tym temacie, bo inne tez zamierzam zaspamowac ;), ile tak usredniajac moze mnie kosztowac wymiana na kasete, wliczajac w to wszelkie konieczne nowe czesci?

 

Można założyć 8-kę, o ile się zmieści. Ale po co. Masz do wymiany manetki odrazu. To co wydałbyś na manetki, dołóż do klocków. Przejście na kasetę jest nieopłacalne, chyba że kupisz koło, albo znajdziesz magika, który za piwo zaplecie Ci nową piastę w starą obręcz, co akurat według mnie jest bez sensu. Koło to jest około 100-120 PLN, kaseta - zależy jaką chcesz... np Alivio HG41 można już dostać za ok. 40 PLN. Klamkomanetki do 8-rzędów 50 PLN.

Napisano

wielkie dzieki za odpowiedzi, na razie zostawiam jak jest i biore sie za szukanie hamulcow ;-)

Napisano

czyli reasumując, wszelkie te zmiany zaproponowane przez serwisanta nie sa w cale konieczne, ani uzasadnione zdrowym rozsadkiem lub troska o wlasne zdrowie, tak ? Jedynie na co faktycznie zdecyduje sie to tylko na wymiane hamulcow, ale nie na tarcze tylko na jakies lepsze vbrake. i moze faktycznie za jakis czas wymienie wolnobieg na 8 rzedowy jak ktos pisal, albo faktycznie na kasete (uswiadomiony nie bede juz sobie dawal wciskac 10 rzedowej). Jeszcze tylko jedno pytanie (w tym temacie, bo inne tez zamierzam zaspamowac ;), ile tak usredniajac moze mnie kosztowac wymiana na kasete, wliczajac w to wszelkie konieczne nowe czesci?

 

 

Ja właśnie wymieniam napęd z 7r wolnobiegu na 8r kasetę i jak mi w serwisie wyliczył to ze 200 zł wyjdzie. A jak masz dobre hamulce to wymień tylko klocki np na Authora 3cc.

Napisano

Właśnie tak - nie wymieniaj od razu hamulców, lecz same klocki. Wystarczy na początek nawet jeden komplet przyzwoitych klocków. Załóż z tyłu lub z przodu, sprawdź, czy się poprawiła siła hamowania. Jeśli tak, dokup i załóż drugi.

Napisano

Ja właśnie wymieniam napęd z 7r wolnobiegu na 8r kasetę i jak mi w serwisie wyliczył to ze 200 zł wyjdzie.

 

A ile robocizna?

Napisano

A ile robocizna?

 

wyszło jakieś 170 zł plus robocizna. ;)

 

tylko nie wiem czy zrobić tak że dać mu rower on wymieni piastę 70 zł + Przeplatanie 30 zł , Kaseta i łańcuch 70 zł.+ robocizna

Czy zrobić coś takiego http://allegro.pl/lancuch-shimano-hg40-hg-40-spinka-gratis-i1784137051.html + http://allegro.pl/kolo-tyl-26-28-mocne-kaseta-8rz-shimano-i1779040757.html Bo moje stare koło ma centre góra-dół i nie wiem czy kupić nowe.Czy jak będzie piastę przeplatał to je wycentruje.?

Napisano

Jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala ;-) przy przelozeniu 3-7 i tylko takim, jak naciskam prawa noga (tylko prawa) mocno na pedal to slychac dziwne skrzypenie, czym to moze byc spowodowane i jak to usunac ? :-) Poczatkowo myslalem ze te dzwieki pochodza z pedalu, ale tak jak pisalem slychac to tylko przy konkretnym przelozeniu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...