Skocz do zawartości

[pedały] Czy oś z 540 pasuje do 520?


Minor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!.

 

Może ktoś z was wie lub mógł by porównać czy oś razem z tą metalową tuleją do wkręcenia w korpus z 540, pasuje do korpusu 520? Wglądają podobnie ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach:P

 

EDIT/

Hm raczej nie da rady korpusy są różne jednak, ale może ktoś ma inne przemyślenia albo patenty. Liczyłem na to że Shimano produkuje korpusy tylko na jednej lini, i potem dają różne osie, ale jak widać oni lubią mnożyć koszty.

Napisano

Tak jak doszedłeś już sam - różnią się od siebie.

 

tutaj masz szczegóły:

 

M540

 

M520

 

 

Choć gwinty są te same to oznaczenia Shimano code no są wyraźnie inne. Jeśli gwinty są identyczne to jest szansa, że różnią się tylko materiałowo. Łożyska są takie same :)

 

"Obudowy" wyglądają też identycznie, przynajmniej BodyCover (ta doczepiana część współpracująca z blokiem w bucie) są identyczne - mają ten sam nr katalogowy.

Napisano

Nie pasuje. Na pdf. dobrze widać te różnice.

Napisz lepiej czego dokładnie potrzebujesz, jakiej części. Na "wiodącym serwisie aukcyjnym" jest aukcja z częściami do m540. Od m520 elementy może mieć któryś z forumowiczów. Ja ostatnio dokupiłem w ten sposób plastikową tuleję, z uszkodzonych pedałów.

Napisano

M333:) ty wiesz co potrzebuje. Właśnie tej plastikowej tuleji do prawego pedała 520. Z tym że obawiam się że znów ją szlag trafi, i tak zobaczyłem tą aukcje na allegro, i facet ma osie i te tuleje tyle ze do 540, pomyślałem że można by pokombinować i może by dało radę.

 

EDIT/ A czy przypadkiem to nie jest tak że w 520 jest tylko dłuższy ten "komin" od gwintu? I gdyby to uciąć ładnie to normalnie było by to co w 540? O gwinty się nie martwię bo sobie mogę je poprawić spokojnie.

Napisano

Sugeruję zamieścić ogłoszenie w dziale "kupię". Ja właśnie w ten sposób kupiłem tuleję, co ciekawe również potrzebowałem prawej (czyli z lewym gwintem, z lewego pedała nie będzie pasować).

Jeżeli użyjesz do tego celu dedykowanego klucza to nie widzę powodu, dlaczego miałoby się nie udać. Największa trudność polega na niepogubieniu kulek, piszę to z własnego doświadczenia (w ciągu 2tyg serwisowałem 2 komplety). Potrzebujesz imadło (w ostateczności francuz albo szczypce morsea- "krokodylka"), klucze płaskie 7 i 10mm oraz odrobinę smaru.

 

Co do przeróbki/przeszczepu z m540 to nie wiem jaki tam jest gwint, musisz sam zdobyć tą informację. W razie czego służę pomocą w sprawie m520, mogę podać średnicę gwintu tulei oraz ilość zwojów na cal (mam pod ręką starą popękaną tuleję oraz suwmiarkę). Do pd-m540 nie mam dostępu, nie pomierzę.

 

EDIT: Sama tuleja od m540 nie będzie pasować do osi m520. Oś z m540 jest inna, bardziej wycieniowana. Natomiast tuleja razem z osią i łożyskami może pasować zarówno do pedałów m520 jak i m540 (wygląda mi to na taki sam korpus). Ale to chyba nieopłacalna wymiana, szukaj lepiej samej plastikowej tulei m520.

Napisano

Przecież zamieściłem ogłoszenie w dziale kupie, i czekam cały czas. Ale szukam też innych sposobów.

 

Mnie ten plastik nie przekonuje, odkręcałem to dedykowanym kluczem i w prawy pedale normalnie mi sie ukręciło to co było na wierzchu, a jestem pewien że odkręcałem w dobrą stronę. Teraz poruszam się z taką rozwaloną tuleją. I muszę też wymyślić jak ją wyjąć ze środka.

Napisano

Właśnie odkryłem, że 520 mają wybity kraj produkcji (u mnie Malesya).

 

Wydaje mi się, że kiedy przyjdzie na mnie pora z rozbiórką tych pedałów dorobię tą tuleję z brązu (jakiś stop łożyskowy, może BA52) - pal sześć stratę na wadze, dłużej pochodzi. Przy okazji wykonując inne gniazdo pod klucz..

 

Na tych tulejach jest zaznaczony kierunek dokręcania.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

nie pasuje, bo ma inne profile, oś od 520 jest jak by zabudowana prawie do samego gwintu, a 540 zostawiają ją wczesniej. Popatrz na obrazki, nie wiem jak to wyjasnic.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...