Skocz do zawartości

[rower] składak do 3k uwagi do specyfikacji


quyths

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przymierzam się do zakupu, a raczej złożenia nowego roweru. Oczywiście kilka ostatnich nieprzespanych nocy, godziny przeglądania aktualnej oferty etc. Efektem jest przedstawiona poniżej specyfikacja. Powinno wszystko się zgadzać, ale jak to zwykle bywa po 2 w nocy człowiek może coś przeoczyć (i nie chodzi mi o gumy, linki i pancerze brakujące w zestawieniu). Całość powinna się zmieścić w 3000zł. Jeśli ktoś miałby jakieś uwagi to chętnie się z nimi zapoznam.

 

 

AMORTYZATOR PRZÓD SR SUNTOUR RAIDON R.L. AIR 100mm

HAMULEC PRZÓD AVID hamulce BB7 PRZÓD 185

HAMULC TYŁ AVID hamulce BB7 TYŁ 160

KASETA SLX CS-HG80 11-34

KIEROWNICA MHB-HUSSAR AL 6061-T6

KLAMKI KLAMKI HAMULCOWE AVID Speed Dial 7

KOŁO PRZÓD 26” Alexrims DM24 + Novatec pod tarcze

KOŁO TYŁ 26” Alexrims DM24 + Novatec pod tarcze

KORBA DEORE FC-M532

ŁAŃCUCH CN-HG73

MANETKI SHIMANO SLX SL-M660 MANETKI 3X9

MOSTEK MST-HUSSAR AL 6061-T6 3D

OBRĘCZ PRZÓD Alexrims DM24

OBRĘCZ TYŁ Alexrims DM24

PEDAŁY WELLGO LU-C27

PIASTA PRZÓD Novatec NT-D041 SB

PIASTA TYŁ Novatec NT-D042 SB

PRZERZUTKA PRZÓD Shimano SLX FD-M660 BS

PRZERZUTKA TYŁ Shimano SLX RD-M662 SGS

RAMA MFR-HUSSAR 20" AL 6061-T6

SIODEŁKO MSA-HUSSAR

STERY MHS-HUSSAR AL 6061-T6

SUPORT DEORE FC-M532

SZPRYCHY PRZÓD CnSpoke

SZPRYCHY TYŁ CnSpoke

SZTYCA MSP-HUSSAR AL 6061-T6 + Obejma podsiodłowa AMOEBA CL-1P AL 6061 T6 Forget

TARCZA HAMULCA PRZÓD WinZip Tarcza hamulcowa 180mm

TARCZA HAMULCA TYŁ AVID Tarcza hamulcowa 160mm

Napisano

Szczerze mówiąc nie do końca mi odpowiada Twój projekt, szkoda, że nie podałeś cen bo trudno mi teraz znaleźć zamienniki (nie wiem ile dajesz za rame, rurki itd),ale ja bym zaopatrzył się w taką ramę ze sterami:

http://allegro.pl/rama-kross-level-a6-21-cali-stery-gratis-polecam-i1781899525.html

 

Cena powalająca, waga niczego sobie, wyglądowo też mi się podoba bo kolega miał.

 

Amortyzator: Wolałbym dopłacić nie wiele do Epicona (schodząc ceną na hamulcach).

Hamulce: kosztują ponad 400zł i są to mechaniki.. Wolałbym dobre vki: http://allegro.pl/najlepsze-hamulce-avid-sd7-klamki-komplet-na-rower-i1767678764.html

 

Kaseta i łańcuch: Za drogie do takiego roweru. Poza tym, dlaczego 11-34? Będziesz jeździł dużo w górach? Kup kasetę deore 11-32 i łańcuch hg-53. Dlaczego? Zyskasz cenne prawie 100zł a różnicy w pracy nie będzie. Jedynie taki zestaw trochę więcej waży, ale za tę cenę gdzie indziej wolałbym szukać oszczędności (napęd itak za rok się zużyje i wtedy kupisz wedle budżetu).

 

Opony i dętki: będziesz jeździł bez? Ja bym polecał Kenda karma kevlar + maxxis ultralight. Lekko i dość tanio.

 

Rurki: HUSSAR? Nie wiem co to w ogóle jest, ale pewnie waży tone - kup coś lżejszego, na tym można sporo zyskać (chociaż nie wiem czy na to znajdzie się miejsce w 3000).

 

Koła: zapewne bardzo ciężkie. Tutaj nawet kosztem delikatnego zwiększenia budżetu złożyłbym coś lżejszego ewentualnie kupił używane.

Napisano

Zamiast manetek SLX wziąłbym Deore albo nawet i Alivio nowe - działają lepiej a są tańsze (mniejszy luz roboczy, SLXami jak się bawiłem, miałem wrażenie że są sciorane, to nówki były...), amorek.. może jakiegoś używanego R7 czy coś innego w tej cenie? Raidon cudem techniki nie jest. Co do napędu, podpisuje się przed kolegą wyżej, grupa Deore będzie tansza i nieznacznie cięża, ale spokojnie za rok będzie do wymiany.

Jeszcze kwestia rurek. Widzę że z ramą kupujesz u pewnego gościa na allegro rurki, etc - taki cały zestaw od Amoeby. W sumie można spróbować się w to bawić, ale wolałbym kupić sprawdzoną ramę - Level A6 nowy? lekka i dość tania ramka a do tego rurki Accenta - lekkie, wytrzymałe i tanie. W sumie jeszcze w drodze cięcia budżetowego - na tył dałbym BB5 - na tyle nie poczujesz różnicy pomiędzy BB7 a BB5.

Potrzebujesz takich ciężkich obręczy? Zakładając że chcesz Raidona pakować, to nie będzie skoczek, to może inne obręcze byś wziął.. Equalizer 21 są bardzo lekkie, tanie i sprawdzone - znajomy lata na tym na maratonach, górach, etc. i nic złego z obręczami się nie dzieje. Możesz iść w koszta i będzie ~80g cięzej - obręcze od Accenta, np. Pathfinder.

Napisano

Szczerze mówiąc nie do końca mi odpowiada Twój projekt, szkoda, że nie podałeś cen bo trudno mi teraz znaleźć zamienniki (nie wiem ile dajesz za rame, rurki itd),ale ja bym zaopatrzył się w taką ramę ze sterami:

http://allegro.pl/rama-kross-level-a6-21-cali-stery-gratis-polecam-i1781899525.html

 

Cena powalająca, waga niczego sobie, wyglądowo też mi się podoba bo kolega miał.

 

Amortyzator: Wolałbym dopłacić nie wiele do Epicona (schodząc ceną na hamulcach).

Hamulce: kosztują ponad 400zł i są to mechaniki.. Wolałbym dobre vki: http://allegro.pl/najlepsze-hamulce-avid-sd7-klamki-komplet-na-rower-i1767678764.html

 

Kaseta i łańcuch: Za drogie do takiego roweru. Poza tym, dlaczego 11-34? Będziesz jeździł dużo w górach? Kup kasetę deore 11-32 i łańcuch hg-53. Dlaczego? Zyskasz cenne prawie 100zł a różnicy w pracy nie będzie. Jedynie taki zestaw trochę więcej waży, ale za tę cenę gdzie indziej wolałbym szukać oszczędności (napęd itak za rok się zużyje i wtedy kupisz wedle budżetu).

 

Opony i dętki: będziesz jeździł bez? Ja bym polecał Kenda karma kevlar + maxxis ultralight. Lekko i dość tanio.

 

Rurki: HUSSAR? Nie wiem co to w ogóle jest, ale pewnie waży tone - kup coś lżejszego, na tym można sporo zyskać (chociaż nie wiem czy na to znajdzie się miejsce w 3000).

 

Koła: zapewne bardzo ciężkie. Tutaj nawet kosztem delikatnego zwiększenia budżetu złożyłbym coś lżejszego ewentualnie kupił używane.

 

 

1. Co do ramy to Kross odpada. Po prostu jakoś mi nie odpowiada i mamy ze sobą nie po drodze. Wybierałem pomiędzy amoebą i leader foxem. Jak na razie wybór padł na amo (nie miałem jeszcze z nią styczności w realu, a bez tego żadnej ramy nie kupię).

2. Amorek: również się nad epiconem zastanawiałem, ale miałem okazję zrobić kilka kilometrów na raidonie i jak dla mnie jest wystarczający (nie wiem czy epicon jest wart dołożenia 250zł - zależy mi na blokadzie skoku z manetek :) ). Tak czy inaczej rozważę to.

3. Hamulce: Vki odpadają. Zresztą mam już jeden BB7 (kupiłem do poprzedniego roweru, ale nie zdążyłem zamontować zanim mi go ukradli :( ). Uważam że bb7 są warte każdej wydanej na nie złotówki.

4. Kaseta i łańcuch: przyznam że do porównania wziąłem deore kasseta HG61 i łańcuch HG73 i tu już nie ma takiej dużej różnicy cenowej. Tu poważnie zastanowię się czy nie urwać kilku złotych. Co do jazdy po górach to będę starał się jak najwięcej :) Daleko nie mam.

5. Opony i dętki: przecież napisałem że ich nie podaję tu nie ma miejsca na zmiany (w piwnicy leży komplet continentala).

6. Co do hussara to tak jak kolega wyżej zauważył jak na razie planuję kupić komplet http://sparrow-bike.pl/sklep222/index.php?p=productsMore&iProduct=546&sName=amoeba-zestaw-hussar-mtb

7. Koła: to fakt ciężkie są, ale praktycznie nie do zdarcia. Muszą wytrzymać pomiędzy 85 a prawie 105kg obciążenia. Koła te miałem w poprzednim rowerze i przyznam że ciężko mi zmienić je na coś innego.

 

Tak jak napisałem jak na razie to jest pomysł na rower. Do momentu kupienia ramy nie kupuję nic innego. A ramę dobrać wcale nie jest tak łatwo jak się wydaje. Mam nadzieję że w przyszłym tygodniu ruszę z 'budową'.

Napisano

Zamiast manetek SLX wziąłbym Deore albo nawet i Alivio nowe - działają lepiej a są tańsze (mniejszy luz roboczy, SLXami jak się bawiłem, miałem wrażenie że są sciorane, to nówki były...), amorek.. może jakiegoś używanego R7 czy coś innego w tej cenie? Raidon cudem techniki nie jest. Co do napędu, podpisuje się przed kolegą wyżej, grupa Deore będzie tansza i nieznacznie cięża, ale spokojnie za rok będzie do wymiany.

Jeszcze kwestia rurek. Widzę że z ramą kupujesz u pewnego gościa na allegro rurki, etc - taki cały zestaw od Amoeby. W sumie można spróbować się w to bawić, ale wolałbym kupić sprawdzoną ramę - Level A6 nowy? lekka i dość tania ramka a do tego rurki Accenta - lekkie, wytrzymałe i tanie. W sumie jeszcze w drodze cięcia budżetowego - na tył dałbym BB5 - na tyle nie poczujesz różnicy pomiędzy BB7 a BB5.

Potrzebujesz takich ciężkich obręczy? Zakładając że chcesz Raidona pakować, to nie będzie skoczek, to może inne obręcze byś wziął.. Equalizer 21 są bardzo lekkie, tanie i sprawdzone - znajomy lata na tym na maratonach, górach, etc. i nic złego z obręczami się nie dzieje. Możesz iść w koszta i będzie ~80g cięzej - obręcze od Accenta, np. Pathfinder.

 

1. Manetki Alivio to moim zdaniem porażka, co do Deore to różnica 20 zł nie robi na mnie wrażenia. Jestem skłonny wydać te 20zł więcej. Mam przerzutki SLXa to i manetki sobie kupię. A i wyglądają troszkę lepiej. Co do pracy manetek nie sądzę żeby były wielkie różnice.

2. Zdaję sobie sprawę że za 400zł cuda techniki się nie kupi. Co do używek, wolę nówki. Przynajmniej wiem co przeszły i w jakim są stanie.

3. Co do ramy wypowiedziałem się wyżej. Wiem że to głupie, ale jakoś się nie mogę przekonać do Krossa.

4. Hamulce. Przyznaję że nie jeździłem na mieszanych bb7 i bb5, ale jeździłem na kompletach bb7 i bb5. Ja różnicę czułem.

5. Na temat obręczy też wypowiedziałem się wyżej.

 

Tak czy inaczej dziękuję za wypowiedzi, rady. Przed zakupem na pewno jeszcze nad tym pomyślę. Na razie postaram się umówić na jakieś spotkanie w realu z amoebą. Jak zdecyduję się na jakąś ramę będę dalej kompletował sprzęt.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...