Beskidek Napisano 21 Sierpnia 2011 Napisano 21 Sierpnia 2011 Witam wszystkich serdecznie! Mój pierwszy post, czy przełomowy, to nie wiem, ale może pomoże Nam Wszystkim z tymi, jak mi się wydaje, "dość specyficznymi" oponami. Maxxis, seria eXception - opony "odchudzone" = cieńsze ścianki, gęstszy oplot(120 TPI) i jak w przypadku takich technologii, zauważalnie wyższa cena. Poniższy link pokazuje, że nie musi tak być do końca: http://bikeserwis.pl/1088,opona-maxxis-high-roller-exception-26-x-1.9-kv-hit-promocja!!!.html W tym miejscu jednak pojawia sie pytanie: jak z wytrzymałościa takich opon na ścieranie? Czy może rzeczywiście NIE są to opony na zwykłe treningi, tylko tak "wyżyłowane", aby wytrzymać pare wyścigów w sezonie, i potem oddać je w czułe objecia śmietnika ? Dodam, że pochodzę z Bielska, w góry mam taką odległość, że asfalt można śmiało pominąć, opony stricte na górkie szlaki(najczęściej ubite, kamieniste ścieżki, ale nie ukrywam, że mam aspiracje do błota i jazdy po różnych innych "kamerdolcach", ale w obrębie wyznaczonych tras) Waga - jest rewelacyjna, to prawda, ale czy sam rozmiar( kierując się wcześniejszymi opiniami, zaniżany nawet do 1,75" zamiast 1,9"), pomijając ścieralność, wystarczy w górach, kiedy trzeba będzie zjechać na trasę takiego pokroju: http://www.kamratowka.pl/assets/galleries/58/beskidy-lato-18.jpg Dodam, że oprócz powyższych opo interesują mnie także podobne, wychwalane(fakt, były przeciwstawne opinie) opony: Maxxis HighRoller 2,1 IRC Mythos XC 2.1, obie wersje druciane(finanse) Z góry dzięki za posty i wyrozumiałość, dopiero zaczynam sie orientować w temacie ogumienia
Cox Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 ale te opony to podróba Specialized sauserwind, albo odwrotnie http://www.bikekatalog.pl/2010/ppg_fotki/foto_big/8_55402_28_01_10.jpg
marcin1111 Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Mam te oponki, kupiłem jeszcze taniej bo za 40zł , po ponad 1000 km: na przodzie brak śladów zużycia, z tyłu nieco niższy bieżnik, jeżdżę w sumie w 60% po asfalcie, przy 25kmh zaczynają buczeć. Na razie żadnej gumy nie złapałem, bylem na nich w Beskidach na górskich szlakach, tempo dosyć wysokie, dużo luźnych kamieni no i wytrzymały, więc są wylajtowane ale z głową. Moje ważą 485g i 490g. Dobrze radzą sobie w błocie. Aha no i jeszcze jedno, to na pewno nie jest 1.9 po przesiadce z opon 2.0 koła robiły mocne wrażenie bo różnica w grubości była ogromna. Źle się jeździ po luźnych kamieniach ale to zrozumiałe przy każdej oponie o szerokości mniejszej niż 2.0
Grand231 Napisano 22 Sierpnia 2011 Napisano 22 Sierpnia 2011 Czy może rzeczywiście NIE są to opony na zwykłe treningi, tylko tak "wyżyłowane", aby wytrzymać pare wyścigów w sezonie, i potem oddać je w czułe objecia śmietnika Mam z przodu Maxxisa Crossmarka 2.1 Exception series i w zasadzie opona po 7 k km jazdy różnej od asfaltu do terenu trzymie się dobrze jest jeszcze z 70% bieżnika, natomiast z tyłu mam zwykłego zwijanego Crossmarka i już tak kolorowo nie jest po 7 k km jest jeszcze może z 30% bieżnika. Więc ścieralność zależy w dużej mierze gdzie zamontujesz oponę(tył,przód) oraz twojej wagi, ja ważę 75 kg.
Beskidek Napisano 22 Sierpnia 2011 Autor Napisano 22 Sierpnia 2011 Dzięki wszystkim za spotrzeżenia, szczególnie dla marcin1111 - bedę porównywał moje doświadczenia z Twoimi Zdecydowałem się na komplet tych oponek, swoje spostrzeżenia umieszczę w tym temacie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.