Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A6 2008


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

w lutym stałem się posiadaczem Levala a6, rocznika 2008 w wersji V-Brake. Dopiero teraz jestem w stanie napisać wiele sprawdzonych rzeczy o rowerze. Przebieg dotychczasowy to ok. 1300 km, wiem że mało, ale mam problemy z kolanem. Nie jeździłem nim jedynie w górach. I co mogę powiedzieć? Rower poskładany zjawiskowo jak za 2100 zł. Wysoka grupa przerzutek XT/LX. Wymagały lekkiego doregulowania, do pracy nie mam żadnych zastrzeżeń. Chodzą płynnie, szybko i cicho. Nie zdaryzło mi się ich zapchać błotem. Jedyną wymienioną dotychczas rzeczą były pedały, na 520. Rama bardzo sztywna, miałem porównanie z innymi rowerami. Prowadzi się świetnie, pewnie pokonuje zakręty. Amortyzator RS Tora 318, chyba wszyscy znają, ja go sobie chwalę. Koła Alexrims x2100, nie załapały jeszcze żadnej centry, nie były centrowane, jedynie dokręcane szprychy. Rower bezawaryjny. Daje sobie radę w każdych warunkach. Hamulce Avid SD7, potężne jak dla mnie. Klocki RW2 z wymiennymi okładzinami, hamulce testowane na dłuugich zjazdach (ok. 3km) oraz w deszczu, błocie, pyle. Nie nagrzewają się, nie tracą w deszczu wiele siły hamowania. W błocie także dobrze działają. Waga roweru to ok. 12,2 kg.

 

To chyba tyle, w razie Ew. pytań chętnie odpowiem. Wrzucę fotki.

Pozdrower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na wstępie przepraszam za doubleposta, bardzo prosiłbym miłych moderatorów o usunięcie poprzedniej wiadomości. Znalazłem trochę wolnego czasu więc napiszęwięcej i bardziej szczegółowo.

 

Specyfikacja:

 

Rama Alu 6061 czerwona

Widelec Rock ShoxTora 318 Solo Air 80mm

Przerzutka przód Shimano LX

Przerzutka tył Shimano XT Shadow

Hamulec przód Avid Single Digit 7

Hamulec tył Avid Single Digit 7

Manetki Shimano Deore LX Dual Control

Korba Truvativ Firex 3.3

Suport Truvativ

Łańcuch KMC Z 9900

Kaseta SRAM PG-950

Piasty Joytech

Opony Schwalbe Racing Ralph 26x2.1 Evo

Obręcze AlexRims X2100

Kierownica Truvativ Team

Wspornik kierownicy Truvativ Team

Wspornik siodła Zoom Alu

Stery VP-AC41

Siodło San Marco Pouza

Pedały M520

Rogi Zoom

 

 

Pod pierwszy ogień idzie rama. Czerwień z ramy wygląda o wiele lepiej na żywo niż na zdjęciach. Rama jest sztywna, mocna, przy czym jej waga nie jest wysoka (1807g). Jedyne zastrzeżenie do ramy to dosyć słaby lakier, lecz każde zadrapanie to jakaś przygoda :rolleyes: . Geometria sportowa, agresywna. Dla mnie wygodna, testowana w terenie jak i na szosie. Na szosie daje rade bezproblemowo, w terenie również. Mój rozmiar ramy to 21". Jest dosyć mała jak na te 21", ale prowadzi sie świetnie.

 

 

 

Taak.. Teraz widelec :icon_cool: . Jest świetny w terenie, 80mm skoku wystarcza w zupełności, a blokada spełnia wzorowo swoje zadanie. Lekko klockowaty jeśli chodzi o wagę bo aż ok. 2000g. Dużą wygodą jest solo air, czyli połączenie komory pozytywnej i negatywnej. Amortyzator był już raz odesłany, bo zawór nie był dokręcony, a pan z serwisu owego klucza nie posiadał, jednak mam małą wątpliwość. Prawidłowo sag powinien wynośić w granicach 20-25%. Ja ważę 50 kg, czyli nie mieszczę sie w tabeli ciśnień bo ta zaczyna się od 64 kg. Mam go nabity na 100psi, tyle wychodzi według obliczeń pod moją wagę, a sag wynosi często więcej niż 25%, ale już zaczynam offtopować, sorry :icon_lol: . Amorek w full opcji z motion controlem, który teraz został zarezerwowany do najwyższych amorków RS'a :teehee: . Przez przeszkody typu próg zwalniający czy krawężnik przepływa, po kamienistej drodze także dobrze sie jedzie, w lesie wywiera niemal wszystko, jedynie co do tego sagu mam wątpliwości. Z czego zauważyłem jest dosyć pancerny, także przez szerokie golenie. Wygodna jest opcja "królika i żółwika", która pozwala dostosować pracę amorka do różnych nawierzchni. Co jakiś czas pryskany brunoxem chodzi rewelacyjnie. Jestem z niego bardzo, bardzo zadowolony, jeżeli ktoś będzie w stanie rozwiać moje wątpliwości ws. sagu to bardzo proszę :)

 

 

 

Przerzutka przód to Shimano LX, tu niema co wiele pisać, po regulacji chodzi cicho szybko i ogólnie jestem z niej zadowolony. Pracowała utaplana dosyć mocno w błocie ^_^ . Nieczego więcej nie potrzebuje, na przód jest idealna, po wyregulowaniu chodzi świetnie.

 

 

 

Przerzutka tył Shimano XT Shadow. Po regulacji chodzi genialnie. Przełożenia wchodzą szybciutko, bez żadnych problemów. Nie udało mi się jeszcze jej zapchać :) . Czyszczona regularnie nic nie traci na kultury pracy.

 

 

 

Hamulce. Avid SD7. Spełniają swoją rolę wzorowo. Mają wysoką siłę hamowania przy niskiej wadze. Hamując jednym palcem bez problemu stawiam rower na koło. Cechuje je dobra modulacja (jak dla mnie), szybko wyczułem z jaką siłą kiedy hamować aby przebiegało to bezpiecznie. Klocki jak i okładziny to RW2, z których również jestem zadowolony, lecz niezabardzo mam porównanie do innych. Hample w suchych warunkach nie odbiegają siłą hamowania od hydraulików. W mokrych warunkach też chodzą dobrze, nieznacznie tracą na sile hamowania, jest to wręcz niewyczuwalne. Jeszcze nie udało mi się ich nagrzać na tyle aby przestały hamować. W błocie dają radę, hamowanie jest nieco słabsze, jednak jeszcze mnie nie zawiodły. Z pełną odpowiedzialnością mogę je polecić wszystkim bikerom. :D

 

 

 

Klamkomanetki Shimano LX. Tu zdanie może być podzielone, ponieważ jedni cenią sobie wygodę klamkomanetek (w tym ja :)), a inni wolą tradycyjne klamki i manetki. Pracują dobrze, waga jest dosyć atrakcyjna. Nie miałem z nimi jeszcze żadnego problemu, są dla mnie bardzo wygodne, nieprędko je zmienię na coś innego. mają dobrą modulację wraz z SD7, biegi wchodzą płynnie, nic się nie zacina, chodzią jak "żyleta". Kolejną wygodną dla mnie rzeczą jest możliwość zrzucenia dwóch biegów jednym naciśnięciem klamki. Przydatne na podjazdach.

 

 

 

O korbie napiszę tyle że jest świetna, spełnia swoje zadanie w 101%, jest pancerna oraz nie mam do niej żadnych zastrzeżeń.

 

 

 

Co do łańcucha i kasety to nie mam żadnych podstaw aby narzekać, dobrze ze sobą współpracują, 9 rzędów to jak dla mnie wygodna opcja. Pracowały ze sobą mimo przeróżnego brudu, od piasku po błoto. Przy regularnym czyszczeniu i oliwieniu chodzą cichutko i płynnie.

 

 

 

Opony Racing Ralph Evo. Wcale nie są żadnym traktorem, ich opory na szosie nie są wysokie, a w terenie bardzo je doceniłem. W piasku chodzą świetnie, nic nie objeżdża, nie zakopują się. Przy tych oponach piasek nie musi oznaczać utraty prędkości B) . W błocie też mnie nie zawiodły, nie ślizgają się. Jeżdżąc nieraz po 50 - 55km/h z góry czułem się pewnie.

 

 

 

Koła AlexRims x2100. Waga dosyć dobra, są bardzo wytrzymałe. Jeszcze nie dostały odemnie żadnej centry, a jedyną operacją jaką musiałem przeprowadzić w serwisie było dociągnięcie szprych :D.

 

 

 

Kierownica i rogi to przemyślana kombinacja. Kierownica jak i rogi są wygodne, kiera wytrzyamała, a seryjne gripy także są wygodne, nie ślizgają się. W rogach doceniłem szczególnie wyżłobienie na górze na ułożenie kciuka :).

 

 

 

Ostatnie będzie siodło. Trasy do 70km są na nim wygodne, oczywiście w spodenkach z wkładką, lecz nie należy do najwygodniejszych. Jest dosyć twarde, prawdopodobnie zostanie wymienione. Jak to ktoś powiedział jest "dechowate". Przy dłuszych trasach zaczyna boleć zad, lecz siodło to jest sprawa tyłka, więc komu innemu może spasować. :)

 

No, to tyle! Wreszcie skończyłem :D . Pozdrawiam wszystkich i czekam na odezwy. Niżej kilka fotek:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/694/dsc00234up.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/593/dsc00235g.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/594/dsc00236ml.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/31/dsc00237xg.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/231/dsc00233jpeg.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...