Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Recon SL Solo Air


Igorch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam amortyzator RockShox Recon SL Solo Air skok 100mm(golenie wystają na 103mm) i mam pytanie czy da się zwiększyć skok(na 120-130mm)?, bo gdzieś czytałem że tak, ale nigdzie nie mogę znaleźć jak to wykonać i czy da się wogóle w moim przypadku to zrobić?

 

Na goleni mam nalepkę z informacją o ciśnieniu dla 80mm 100mm i 120-130mm - tylko czy to uniwersalna naklejka dla wszystkich, czy może da się zmienić ten skok?

 

Pomoże ktoś i odpowie mi na to pytanie?, bo nie mam żadnej instrukcji, rocznik prawdopodobnie 2009 lub 2010.

Napisano

Dzisiaj patrzyłem do tego amora i jednak nic nie narobię w moim przypadku ponieważ ta turka na której powinny być podkładki niema ich tam(niema co ściągnąć) ratowałoby tylko kupienie tego elementu dłuższego.

 

a takie pytanie tam był jakiś olej(w komorze powietrznej) taki tylko chyba żeby smarowac i jak odkręciłem to się wylał, i żeby nie było sucho to nalałem trochę oleju mineralnego do hamulców shimano - może tam być??

Napisano

To jest na pewno olej mineralny(nie DOT) bo kupowałem do hamulców shimano oryginalny, dałem tak ok.1-2ml max. bo jakiś tam był i wyciekł, a nie mam nic innego żeby nalać, smar zostawiłem ten który się uchował i nalałem po kilka kropli tego oleju mineralnego - chyba nic się nie stanie??

 

A jaki w ogóle jest tam typ oleju prawidłowy? silikonowy?

Napisano

Hamulce Shimano pracują na oleju, a nie na płynie DOT, więc jeśli tam wlałeś olej do hamulców Shimano to OK.

A jeśli wlałeś płyn DOT to masz problem.

 

Jęśli wlałeś 2 ml. to mało (właściwie tak jak by nic nie było), miałeś napisane powyżej - 15 ml.

Kup zwykły olej do silnika, mineralny i tam wlej.

Napisano

No to doleje najwyżej tego shimano, olej wylał sie jak odkręciłem dolną śrube z góry pod korkiem powietrza nie było oleju tylko smar(dosyć rzadki jakiś), ale go zostawiłem i dałem tam też kapke tego oleju. To odkręce jeszcze raz ta śrube z dołu i naleje tego shimano z 15ml.

Napisano

Jeśli to awaryjna naprawa, to OK. Jeśli chcesz to zrobić i dalej normalnie jeździć, to jesteś na dobrej drodze żeby sobie zepsuć pracę amora lub w skrajnym przypadku jego samego.

Napisano

No dobra jakoś przekonałem sie co do tych olejów i kupie ten fox float fluid do powietrznej komory, a pytanie jaki mam kupić do komory tej co jest pod komorą powietrzną(ten co mi uciekł spod tej dolnej śruby)? Co tam ma być?

Napisano

Silnikowy raczej nie jest najlepszym pomysłem do amortyzatora z tłumieniem olejowym, już prędzej, jeśli by się bawić w kombinatorykę, syntetyczny przekładniowy, ino z lepkością może wyjść zgaduj-zgadula. Tylko po co bawić się w takie druciarstwo, skoro bardzo dobry olej do zawieszeń można kupić za 50-60 zł za litrową flaszkę, która w rowerze starczy na jakiś 50 wymian albo i więcej?

Napisano

Chodzi mi o komore powietrzną(tą pod zaworem powietrza) i komore tą co jest pod komorą powietrza tam ma być podobno 15ml oleju do smarowania goleni, poważnie mówicie z tym olejem silnikowym?? Bo teraz do powierznej nalałem własnie silnikowego jakiegoś(ten shimano nie miał w ogóle lepkości i zachowywał się jak woda).

 

Powiedźcie jaki mam nalać co to ma być, ktoś kto już tak robił najlepiej i co nalewał? Bo amor jest nowy i nie chcę go uszkodzić.

 

EDIT:

Popatrzyłem i:

Komora powietrzna: 6ml 15WT

Pod komore powietrzną: 15ml 15WT

Turnkey: 120ml 5WT

Pod Turnkey: 15ml 15WT

 

Tylko teraz jaki, do amortyzatorów(motocyklowych) kupić, dobry będzie?

np coś takiego znalazłem: http://czescidoskuterow.pl/Olej_do_zawieszenia_MOTUL_FORK_OIL_MEDIUMHEAWY_15W-1746.html

Napisano

"Fork oil" na pewno do tłumika (tam gdzie masz napisane Turnkey i ma to być 5 WT), wszędzie indziej możesz wlać silnikowy, jak nie chcesz silnikowego możesz kupić tego Motula 15 WT, jednak sporo taniej wyjdzie Orlen :

http://www.sklep.platinumoil.pl/ORLEN-OIL-AMORTYZOL-15-WL-150-B1L%283,10349,1338%29.aspx

Olej silnikowy ma więcej dodatków niż olej do amortyzatorów, po prostu pracuje w trudniejszych warunkach (siarka, temperatura), smaruje tak samo dobrze :)

Napisano

Kupiłem:

Orlen Amortyzol 15W - do komory powietrznej i pod powietrzną

Lotos Syntetic 5W(silnikowy) - do prawej goleni z blokadą turnkey

 

Ten Lotos jest syntetyczny to lepiej czy gorzej?

Napisano
Tylko teraz jaki, do amortyzatorów(motocyklowych) kupić, dobry będzie?

np coś takiego znalazłem: http://czescidoskute...Y_15W-1746.html

 

 

Generlnie Motul jest taki-se. Znacznie lepszy i niezacznie droższy jest Silkolene RSF.

 

 

 

 

Olej silnikowy ma więcej dodatków niż olej do amortyzatorów, po prostu pracuje w trudniejszych warunkach (siarka, temperatura), smaruje tak samo dobrze :)

 

Olej silnikowy pracuje w zdecydowanie innych warunkach niż olej w amortyzatorach. Z jakichś powodów (i nie tylko małketyngowych) są to zupełnie różne produkty.

 

 

Kupiłem:

Orlen Amortyzol 15W - do komory powietrznej i pod powietrzną

Lotos Syntetic 5W(silnikowy) - do prawej goleni z blokadą turnkey

 

Ten Lotos jest syntetyczny to lepiej czy gorzej?

 

 

Generalnie syntetyczny jest lepszy od półsyntetycznego, a ten jest lepszy od mineralnego. Ale zrobiłeś z olejami odwrotnie niż Ci radzono – do dampera miał być dedykowany do zawieszeń. A lepkości wg. SAE to tak pi razy oko są podawane i u różnych producentów oznaczają różną faktyczną lepkość, zwłaszcza przy olejach o różnym przeznaczeniu.

Napisano

ehh:/.. myślałem że tak...

No, ale trudno takimi zaleje, no chyba że w takim przypadku lepiej zalać powietrzną tym lotosem?

Napisano

Wszystko (łącznie z komorą powietrzną) możesz zalać lotosem 5W lub amortyzolem 15 WL - oprócz tłumika (Turnkey), tam właśnie powinien być olej do amortyzatorów o lepkości 5W !.

Do tłumika mogłeś kupić :

http://www.sklep.moto-akces.pl/castrol-synthetic-fork-oil-5w-do-teleskopow-p-31171.html

 

A najlepiej nie czepiaj się tłumika, resztę zalej amortyzolem i koniec.

Napisano

a to turnkey zostawie w spokoju jak na razie, bo jeszcze go nie otwierałem to jest ok.

Kolega ma darta i tam już trzeba by otworzyć turnkey to nalać Lotosa 5W?

Napisano

Nie , tam właśnie wlewa się olej do amortyzatorów a nie silnikowy.

Oleju do amortyzatorów 5W nie masz ... to już lepiej wlej amortyzol 15 WL.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...