Skocz do zawartości

[Kierownica szosowa] baranek w rowerze wyprawowym


bmarekb

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Myślę o wprowadzeniu kolejnych przeróbek w swoim crossie (Kellys Axis)... Ostatnio napaliłem się na kierownicę szosową. Niestety nie stać mnie na nie wiadomo jakie wydatki :(

Wiem że samą kierę kupię w granicy 100 złotych, do tego muszę jeszcze kupić owijkę i kalmkomanetki szosowe i tu zaczynają się problemy :/

 

Jakie kalmkomanetki szosowe polecacie??? Zależy mi na tym żeby były dobrej jakości w stosunkowo niskiej cenie.

 

 

 

Obecnie w swojej limuzynie mam v-brake'i, czy to prawda że klamkomanetki szosowe i v-brake'i nie działają jak należy???

Napisano

Tak naciąg linki jest inny niż w normalnych klamkach, V-brakei nie będą działać z klamkomanetkami szosowymi. Ale możesz zamocować cantilevery.

 

Masz Kellysa Axisa, więc pewnie masz klamkomanetki Alivio?

Kup używaną szosową kierownice, i zamontuj twoje klamkomanetki tak jakby były szosowe, znajomy tak jeździ i sobie chwali te rozwiązanie, wtedy najmniejszym kosztem przekonasz sie czy baranek będzie Ci odpowiadać.

Napisano

Taaa... z taką lipą na kierownicy to nikt by nie lubił baranka. Wtedy można jeździć tylko w dolnym chwycie. Cały "myk" w klamkacch szosowych (czy klamkomanetkach) polega na tym że można na nich wesprzeć ręce i hamować w górnym chwycie. Z alivio tego nie zrobisz. Jak chcesz zrobić wygodnego baranka to taniej będzie rozdzielić klamki i manetki. Bo tanie klamkomanetki do szosy nie istnieją nawet sora jest dość droga. Ja bym proponował kupić baranka, jakieś używane klamki i cantilevery na allegro a na górze zwykłe manetki. to jest rozwiązanie, które nawet na stałe będzie dość wygodne. Z jakimiś prowizorkami to będzie lipa. Najlepiej popróbuj sobi u kogoś na baranku i wtedy zdecyduj czy chcesz się bawić w baranka.

Napisano

Nie miałem za dużo do czynienia z barankiem, ale jestem pewien że dzięki barankowi miałbym dużo wygodniejszą pozycję i przyjemniejszą jazdę... dodatkowo liczę na to że dzięki barankowi nie będę miał problemów cierpnącymi dłoniami, co mi się czasami zdarza.

 

Pomysł Molocha89 brzmi interesująco ale wydaje mi się że to nie będzie to na czym mi zależy...

 

Za samą kierownicę , owijkę i cantilevery raczej zmieściłbym się w kosztach ok. 200 zł.

Czy możliwe że znajdę używane klamkomanetki za ok. 200 zł? Jeżeli chciałbym kupić używane to na co powinienem zwrócić uwagę?

Mam przełożenia 3x8. Czy muszę koniecznie szukać klamkomanetek 3x8, czy jest możliwość jakiegoś pokombinowania żeby podeszły np. 2x9?

 

 

Rozumiem że nowe klamkomanetki szosowe to wydatek rozpoczynający się w granicy ok. 400 zł?

 

 

Napisano

A nie lepiej zamiast kombinować z barankiem kupić choćby najtańszą lemondkę za 80zł i mieć pewność, że odciążysz nadgarstki?

Napisano

Ale lemondka jest chyba przydatna tylko przy jeździe spoczynkowej w trakcie długiej trasy, bo raczej ciężko jest skręcać używając lemondki...

 

Ja myślę raczej o czymś na krótkie i na dłuższe trasy... krótki trasy (15-40 km) odbywam bardzo często bo do pracy, albo jak muszę coś załatwić to zawsze wsiadam na rower i to jest wtedy dość szybka jazda, więc lemondka raczej odpada.

 

 

Napisano

Chyba skorzystam z propozycji Molocha89, najpierw przetestuję to na kierownicy ze starej kolarzówki mojego taty XD co prawda ta kierownica jest dość krótka (35cm) i podżarta przez korozję... ale na przetestowanie tego pomysłu myślę że się nada ^^

 

 

 

 

Jak ten pomysł wypali to teraz kupuję baranka, a jak będę miał więcej kasy to może zdecyduję się na klamkomanetki szosowe i w następstwie cantilevery :)

 

Może mi powiedzieć ktoś w jakiej cenie można zdobyć klamkomanetki?

 

 

Czy taka jest warta uwagi?

Dual Control SORA ST-3400

 

Czy lepiej szukać jakiś używanych?

 

 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Od wczoraj jeżdżę na axisie z lemondką tranz x

super sprawa.

Testowałem nawet na leśnych drogach - tj jadąc bardzo wolno.

Ja jestem zadowolony

Napisano

Kurcze, no taka lemondka ciekawie wygląda. Chyba jednak zdecyduję się na lemndkę, bo baranek wiąże się z dodatkowymi wydatkami i w sumie to sporo wychodzi :(

Może za rok, dwa pomyślę o baranku... ;P

 

A trzymając się za lemonkę, można spokojnie osiągać większe prędkości?

 

Lemondka chyba sprawia że ma się mniej stabilną pozycję, więc na nierównościach chyba lepiej trzymać normalnie kierę???

 

 

 

Napisano

Jeżeli masz ograniczony budżet to lemondka imho to najlepszy pomysł. Zawsze ją można przełożyć do baranka. Co do nierówności to sam się przekonasz ;)

Napisano

Popieram kenjisan a

sam się przekonasz.

Jak pisałem mi sprawdza się na trasie i w ternie. Na asfalci można pomykać że hej

Ps

jak kupisz tranz x (ca 145pln) to musisz dorobić tulejki(9moja kierownica ma 22mm)

Napisano

cześć,

 

przymierzam się do upgrade mojego roweru (Trek 7500 2009). Czy myślicie, że wstawienie sobie kierownicy szosowej to dobry pomysł?

Roweru używam do:

- dojazdów do pracy (16km w obie strony)

- wycieczek w weekendy (40-60km)

- raz do roku wypraw rowerowych (sakwy itp), ok 1000 - 1500 km

 

95% dystansu robię na asfalcie, ścieżkach rowerowych itp.

 

Czy myślicie, że w moim przypadku baranek to dobre rozwiązanie? Jeśli tak, to czy da radę w jakiś sposób pogodzić klamkomanetki szosowe (myślę nad tiagrą) z moim osprzętem (hamulce V, 3x9, wszystko deore; docelowo chcę zmienić na LX, ale też V i też 3x9). Czytałem, że szosowe klamki są niekompatybilne z V-kami i że są jakieś adaptery do tego. Czy to w ogóle działa i czy jakiś serwis w Warszawie będzie umiał to dobrze zamontować?

 

widziałem, że np trek sprzedaje rowery z V-kami i szosowymi klamkami (takie jak ten: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/road/touring/520/520 ). Docelowo chciałbym osiągnąć coś podobnego w moim rowerze.

 

 

pozdrawiam,

Napisano

Klamkomanetki szosowe ciągną za mało linki, żeby poprawnie działały z V-kami. Konieczne będą więc cantilevery - słabsze i trudne w regulacji, ale poprawnie działające z klamkami szosowymi. Wilk z innego portalu ma właśnie baranka i klamkomanetki na rowerze trekingowym i jest zadowolony. Możesz trochę poczytać o jego rowerze na jego stronie.

 

Z drugiej strony w Treku, którego pokazałeś są klamki szosowe i V-ki - warto się zainteresować tym tematem - może te klamki będą współpracowały z V-kami?

Napisano

Jeżeli kierownica nie jest zbyt gruba, to może się udać wsadzenie zwykłych klamek. Ewentualnie trzeba się bawić w poszerzanie otworu w klamce.

Minus taki, że nie schowa się pancerza pod owijkę.

Widziałem zamontowane klamkomanetki alivio (albo niższe, nie pamiętam) na baranie. Właściciel niestety nie pamiętał jak mocował, ale prawdopodobnie bawił się w piłowanie/ścieranie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...