Skocz do zawartości

[korba] Wymiana na nową o większej liczbie zębów

Adrid

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, proszę o pomoc w tej kwestii. Posiadam rower górski, marka Merida, i mam takie pytanie. Jeżdżę na nim na przerzutkach 3/7, używam go w 90% do jazdy miejskiej, reszta to drogi leśne (nieutwardzony grunt). Nie znam się zbytnio na wszystkich korbach bo nie miałem potrzeby. O co mianowicie chodzi, posiadam na przedniej korbie na 3 tarczy 42 zęby, na tylnej kasecie na 7 tarczy 14. Przy prędkości 30 -35 km/h nie czuję już tzw. pociągnięcia w czasie pedałowania. Jaką korbę warto mi kupić żeby prędkość ta zwiększyła się do 45 km/h lub ciut więcej. Aktualnie posiadam korbę Shimano, i nie mam z nią żadnych problemów po przejechaniu 700km na przerzutkach 3/7. Proszę pomóżcie :)

Napisano

Budżet to gdzieś do 500zł, więcej się mi nie opłaca, lepiej wtedy mi kupić nowy rower. A właśnie nie wiem czy to ma znaczenie na obciążenie ale ważę 90kg.

Napisano

To teraz pytanie, można wymienić samą tarczę ?? Jeśli tak nie spowoduje to też powiększenia łańcucha ??

Napisano

Czyli masz trochę pieniędzy do wykorzystania. Moim zdaniem do takiego roweru korba za 100zł max. I proponuję FC-M411 lub FC-M361 z suportem 123mm (kwadrat).

Tarcze można wymienić mając rozbieralną korbę.

Napisano

I po co? W tym rowerze jest wolnobieg, więc pewnie cały osprzęt jest z niskiej półki. Wsadzając tam takiego SLXa "podwajamy" wartość roweru. Poza tym przy jeździe miejskiej taka korba będzie się marnować.

Napisano

Myślę że największą różnicę poczujesz jak przejdziesz z 14 zębów na 11 czyli zmiana piasty i zakup kasety do tego powinno Ci zostać dosyć na jakąś sensowną korbę z 48 zębami.

Napisano

Czyli mówisz że wymienić też z tyłu kasetę ew. tylko tarczę 7 jeśli mam rozbieralną. Nie chce się pchać na 8 biegów bo nie wiem czy wsadzę kasetę z powodu ramy. Dzięki wam za pomoc, widzę że dobrze zrobiłem rejestrując się tu :)