Skocz do zawartości

[Przerzutka Tył]Sram 4.0 poległ


cavarr

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Panie i panowie stała się rzecz straszna ;). Podczas jazdy rowerem tylna przerzutka nie wytrzymała i po prostu pękła, a raczej mostek łączący ją z rowerem. Nie znam się za dobrze na rowerach i proszę o radę. Co w zamian na tył, aby jakoś to ze sobą grało. Rower to giant ściera 2006.

 

Z góry dziękuje za rady.

 

Przerzutka to oczywiście Sram 4.0

Napisano

Oj chyba to pękło(ten hak z allegro przytwierdza przerzutkę do ramy ??), później dam foty. Nie ma problemów z wymianą tego ?? Gdzie można się w taki hak do Sram 4 zaopatrzyć ?? Na allegro chyba nic nie ma.

Napisano

Nie ma problemów z wymianą, dwie śruby raptem. Dostać można na allegro oraz w sklepach rowerowych, takich bardziej nastawionych na część, bądź w punkcie serwisowym GIANT. Weź hak ze sobą i obleć takie miejsca, jak nie znajdziesz to pozostaje allegro.

Allegro: http://allegro.pl/hak-do-ram-leader-fox-author-giant-i1715094478.html bądź cała strona: http://allegro.pl/listing.php/search?string=hak&category=16460

..lecz i tak najpierw proponuje pozwiedzać sklepy ;)

Napisano

Hak dobierasz do ramy nie do przerzutki.

Odkręć jedną część od ramy, drugą od przerzutki, złóż na stole w całość, wpisz w neta "hak przerzutki" i szukasz taki sam. Znajdziesz, kupujesz 2szt.(1 na zapas), montujesz i można śmigać :icon_wink:

Napisano

I upewnij się czy przerzutka również nie jest skrzywiona. Często spotyka się że po złamaniu haka przerzutka ląduje w szprychach :icon_confused:

Napisano

zeflo u mnie też tak się stało, ale chyba szprychy i przerzutka są całe(odpukać). Wieczorem dam znać co i jak.

Bardzo dziękuje za fachowe odpowiedzi.

 

edit.

Jeszcze jedno, a jak przerzutka tylna jest martwa to co polecacie w rozsądnej cenie(stosunek cena/jakość).

Napisano

Jednak powyginało przerzutkę we wszystkie strony, łańcuch też lipa. Co polecacie w zamian ?? Może Sram x-5, do tego bym jeszcze kupił łańcuch Shimano CN-HG40 i kasete Shimano CS-HG40. Lub taki zestaw http://allegro.pl/przerzutka-sram-x5-kaseta-i-lancuch-kmc-na-8-i1708446137.html

 

Problematyczny hak

http://imageshack.us/photo/my-images/847/giant.jpg

 

http://imageshack.us/photo/my-images/847/giant.jpg/

Napisano

zeflo można tak powiedzieć ;), chociaż rowerek dostanie tez coś od życia :), a w następnym roku może i przednie przerzutki się wymieni wraz z manetkami, bo gniją :down::blink: To ten zestaw za 149zł http://allegro.pl/przerzutka-sram-x5-kaseta-i-lancuch-kmc-na-8-i1708446137.html będzie lepszy od Sram x-5 + Shimano HG40 lub HG50 jeżeli jest sens. Uderzam w zestaw cena/jakość. Ta 7 raczej odpada, ponieważ w moim jest jeszcze trzeci otwór na śrubkę.

 

Coś z tego chyba się nada:

http://www.korba.waw.pl/ramy_haki/haki/hak_standard,p1365756196

http://www.korba.waw.pl/ramy_haki/haki/hak_trance_reign_200507,p40046617

http://alda-sport.pl/produkt/274/59/CZESCI_ROWEROWE/Ramy/Hak_ramy_Giant_MTB_Cross_Trekking.html

http://www.centrumrowerowe.pl/04101138073/Giant-hak_tyl_Przerz_ATX_270723/Produkt.aspx

http://www.swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=901

http://www.swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=899

http://www.bazarek.pl/produkt/1594586/hak-ramy-giant.html

http://e-bmx.pl/opis/1594576/hak-ramy-giant-atx-d-bike--kona.html

 

49zł-79zł za głupią blaszkę :o

Napisano

1. Wymiana/awaria haka nie wymaga wymiany napędu, czyli kasety i łańcucha.

2. Jeśli łańcuch jest w którymś miejscu skrzywiony, rozerwany to możesz zastąpić zewnętrzne ogniwo tzw spinką, jeśli wewnętrzne to je wyprostować, wkładając np długie klucze imbusowe w dwa ogniwa zewnętrzne sąsiadujące z uszkodzonym wewnętrznym, tak by mieć dłuższą "dźwignię". Klucze długie imbusowe zawsze się też przydadzą, nie tylko do takiego celu, warto je mieć, bo większość śrub rowerowych ma gniazda tego typu.

3. Szprychy mogą wyglądać ok ale warto dokładnie je sprawdzić, szczególnie na wysokości największej zębatki kasety i za nią - łańcuch wpadając tam potrafi pozadzierać szprychy, powodując ich osłabienie i często w konsekwencji pęknięcie po jakimś czasie.

4. Decydując się na wymianę łańcucha (wydaje mi się z opisu że jest to jedyny jaki był w tym rowerze) możesz pozostać tylko przy jego wymianie, bo kaseta która jest z tyłu może "pociągnąć" nowy łańcuch - jeśli napęd nie jest zbytnio wyeksploatowany (ty wiesz ile km przejechałeś na rowerze z tym napędem). Druga ewentualność to udanie się do sklepu rowerowego i prośba o zmierzenie stopnia zużycia łańcucha - sklep powinien mieć odpowiedni prosty sprzęt do tego celu.

5. Kupując hak kup dwa, jeśli cie na to stać. Ten na zdjęciu jest ciut niefortunny co do konstrukcji bo ma cienkie przejście w miejscu pęknięcia.

6. Wybierając przerzutkę t. jeśli byś jeszcze się nie zdecydował musisz pammiętać że nie możesz nabyć do posiadanej manetki przerzutki shimano.

7. Czy przerzutka naprawdę jest tak powyginana jak ludzie na obrazach Picassa? Wiele przerzutek po przejściach potrafi nadal działać, poddana drobnym zabiegom korekcyjnym. Chyba że przy okazji jest też wizualnie zmasakrowana, a ty lubisz rzeczy bez blizn :)

 

Co do haka:

- jeśli masz możliwość zobaczenia haków w stacjonarnym sklepie i mają np hak do twojego gianta a jest drogi, to możesz obmacać resztę i zobaczyć inny, jeśli jest tańszy i zbytnio nie różni się kształtem od twojego. Ewentualne różnice kształtu skorygować pilnikiem. Dwa razy w życiu przerabiałem hak, który miałem, dopasowując go do gniazda w ramie, z pozytywnym skutkiem.

Napisano

1. Wymiana/awaria haka nie wymaga wymiany napędu, czyli kasety i łańcucha.

2. Jeśli łańcuch jest w którymś miejscu skrzywiony, rozerwany to możesz zastąpić zewnętrzne ogniwo tzw spinką, jeśli wewnętrzne to je wyprostować, wkładając np długie klucze imbusowe w dwa ogniwa zewnętrzne sąsiadujące z uszkodzonym wewnętrznym, tak by mieć dłuższą "dźwignię". Klucze długie imbusowe zawsze się też przydadzą, nie tylko do takiego celu, warto je mieć, bo większość śrub rowerowych ma gniazda tego typu.

3. Szprychy mogą wyglądać ok ale warto dokładnie je sprawdzić, szczególnie na wysokości największej zębatki kasety i za nią - łańcuch wpadając tam potrafi pozadzierać szprychy, powodując ich osłabienie i często w konsekwencji pęknięcie po jakimś czasie.

4. Decydując się na wymianę łańcucha (wydaje mi się z opisu że jest to jedyny jaki był w tym rowerze) możesz pozostać tylko przy jego wymianie, bo kaseta która jest z tyłu może "pociągnąć" nowy łańcuch - jeśli napęd nie jest zbytnio wyeksploatowany (ty wiesz ile km przejechałeś na rowerze z tym napędem). Druga ewentualność to udanie się do sklepu rowerowego i prośba o zmierzenie stopnia zużycia łańcucha - sklep powinien mieć odpowiedni prosty sprzęt do tego celu.

5. Kupując hak kup dwa, jeśli cie na to stać. Ten na zdjęciu jest ciut niefortunny co do konstrukcji bo ma cienkie przejście w miejscu pęknięcia.

6. Wybierając przerzutkę t. jeśli byś jeszcze się nie zdecydował musisz pammiętać że nie możesz nabyć do posiadanej manetki przerzutki shimano.

7. Czy przerzutka naprawdę jest tak powyginana jak ludzie na obrazach Picassa? Wiele przerzutek po przejściach potrafi nadal działać, poddana drobnym zabiegom korekcyjnym. Chyba że przy okazji jest też wizualnie zmasakrowana, a ty lubisz rzeczy bez blizn :)

 

Co do haka:

- jeśli masz możliwość zobaczenia haków w stacjonarnym sklepie i mają np hak do twojego gianta a jest drogi, to możesz obmacać resztę i zobaczyć inny, jeśli jest tańszy i zbytnio nie różni się kształtem od twojego. Ewentualne różnice kształtu skorygować pilnikiem. Dwa razy w życiu przerabiałem hak, który miałem, dopasowując go do gniazda w ramie, z pozytywnym skutkiem.

 

1. Wiem, ale jak coś już robię przy rowerze to można co nieco usprawnić, Tylko pytanie czy jest sens.

2. j/w

3. Sprawdzimy, dziękuje za radę.

4. Tak, od nowości go mam. Przejechałem ok 2k km. Teraz tygodniowo robie ~200km.

5. Kupie 2, tak na przyszłość.

6. Dzięki 1:1 i 1:2 nie grają ze sobą.

7. Może by jeszcze pociągnęła z 500km, ale jak grzebiemy to grzebiemy. Tak fachowym okiem, który zestaw z w/w byś wybrał ??

 

Teraz sprawdziłem dokładnie przerzutkę jest to SX4, a nie 4.0.

Wg moich badań główna cześć wykonana jest z 99% z cynku, 0,3% żelazo, chrom 0,1%, 0,5% tantal, 0,1% kobalt. Prowadnica łańcucha z żelazo 95,82%, mangan 0,26:, nikiel 0,57%, chrom 0,09%, molibden 0,16%, miedz 0,06%, wolfram 0,38%, tytan 0,16%.

  • Mod Team
Napisano

Wg moich badań główna cześć wykonana jest z 99% z cynku, 0,3% żelazo, chrom 0,1%, 0,5% tantal, 0,1% kobalt. Prowadnica łańcucha z żelazo 95,82%, mangan 0,26:, nikiel 0,57%, chrom 0,09%, molibden 0,16%, miedz 0,06%, wolfram 0,38%, tytan 0,16%.

Ze sie tak zapytam skąd ty te cyferki wziąłes? Masz labolatorium gdzieś pod ręką?

Napisano

Mam coś takiego spektrometr x-met 3000tx+ :) a co do cyferek, to każda poszczególna część jest z innego stopu zrobiona. Złamany hak nie wiem z czego dokładnie jest, ponieważ mój sprzęt nie widzi węgla.

 

Puklus my tu gadu gadu, a Ty lepiej napisz co jest lepsze zestaw czy shimano. Hak już kupiłem za jedyne 49zł w sklepie za rogiem ;). Jak kupie graty to dla Was sprawdzę z czego są zrobione.

Napisano

Sporo Ci zaśpiewali za ten hak :icon_confused: Ale cóż , z czegoś muszą się utrzymać :icon_wink:

 

Ja ogólnie jestem za zestawem :thumbsup:

Napisano

A ja raczej nie zdecydowałbym się na kasety suntoura ani łańcuchy kmc. W pracy również nie montujemy klientom napędów innych niż sram czy shimano mimo że mamy na stanie kasety bbb, sunrace, mavic, łańcuchy taya czy kmc i można by pomyśleć że warto je wypchnąć. Leżą.

Napisano

SX5 mogę szczerze polecić. Naprawdę ładnie pracuje a z regulacją nie ma większej zabawy. Co do kaset i łańcucha proponowałbym coś od Shimano lub SRAMa. Ostatecznie łańcuch Accenta.

Napisano

Ja łańcuchy KMC miałem w paru rowerach , nie narzekałem :thumbsup: Choć aktualnie mam Shimano :icon_wink:

Co do kasety to się nie wypowiem , ale swoje powinna przejechać.

Napisano

Drogie Panie!! Panowie !!

Stała się rzecz niesłychana, już zamawiam wszystkie graty i łupnęła mnie zagwozdka. Jaki wózek do X-5, średni czy długi?? Jeżdżę po asfalcie i po piachu, z przewagą asfaltu, skacze fruwam pełen komplet ;).

Wybrałem coś takiego :

KASETA SHIMANO ALIVIO CS-HG40-8 11-30(a może 32 ??) + ŁAŃCUCH HG40 + SPINKA SP8 + X-5, do tego jeszcze klucz do kaset i rozkuwacz skuwacz łańcucha. Pierdół jest tyle, że hej ;)

Napisano

Jak średni to średni. Troszkę komplikuje mi to sprawę, ponieważ wraz z długim bym wszystko zamówił od jednego kolesia, a tak kombinacje.

Napisano

Z braku laku dobry i kit ;), zamówiłem X-7. Panowie jak rozróżnić przerzutkę ze średnim wózkiem od przerzutki z długim wózkiem. Jakie są dokładnie różnice ??

Napisano

Dzięki za fote, z wózkiem jestem już za pan brat ;), tylko czy gdzieś jest informacja na temat długości tego wózka, jakiś nadruk na przerzutce lub pudełku ?? Strona SRAMA nic nie ułatwia w tym temacie.

Napisano

Różnicą jest długość wózka , niestety nie wiem ile wynosi ta długość dla średniego a jaka dla długiego.

Tu masz linka do budowy przerzutki : http://img381.images...208/ptyldy3.jpg , daję go dla pewności abyś zobaczył gdzie znajduję się wózek :thumbsup:

Różnice długości wózków -> http://www.forumrowe...post__p__901220 (75mm to długość wózka) ten i kolejny post.

 

Aha, SRAM w katalogu pisze, że X-7 (wcześniejsze, czyli >TE< ) rozróżniało się tym, że czarna była tylko z długim wózkiem, a srebrna ze średnim i z długi. X-7 na 2010 było w 2 wersjach kolorystycznych i każda miała 3 długości wózka.

No i przerzutki z długim wózkiem mają oznaczenia SGS a ze średnim GS.

 

edit;

I wbrew opisowi, te przerzutki mają krótki wózek http://allegro.pl/przerzutka-sram-x-7-tyl-srebrny-sredni-wozek-i1721402807.html

 

Można też po "złożeniu się" przerzutki porównać długość wózka

długi http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/55/06/20/1655062026 ; http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/17/25/22/1717252259

średni http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/06/27/85/1706278541

krótki http://mojrowerowy.iai-shop.com/data/gfx/pictures/large/3/3/433_1.jpg?580542

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...