cavarr Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Witam, Panie i panowie stała się rzecz straszna . Podczas jazdy rowerem tylna przerzutka nie wytrzymała i po prostu pękła, a raczej mostek łączący ją z rowerem. Nie znam się za dobrze na rowerach i proszę o radę. Co w zamian na tył, aby jakoś to ze sobą grało. Rower to giant ściera 2006. Z góry dziękuje za rady. Przerzutka to oczywiście Sram 4.0
zeflo Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 A może to hak ramy pękł, a nie przerzutka ? Hak wygląda przykładowo tak : http://allegro.pl/hak-do-ramy-przerzutki-ranger-parana-i1697406189.html
cavarr Napisano 15 Lipca 2011 Autor Napisano 15 Lipca 2011 Oj chyba to pękło(ten hak z allegro przytwierdza przerzutkę do ramy ??), później dam foty. Nie ma problemów z wymianą tego ?? Gdzie można się w taki hak do Sram 4 zaopatrzyć ?? Na allegro chyba nic nie ma.
KenjiX1G Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Nie ma problemów z wymianą, dwie śruby raptem. Dostać można na allegro oraz w sklepach rowerowych, takich bardziej nastawionych na część, bądź w punkcie serwisowym GIANT. Weź hak ze sobą i obleć takie miejsca, jak nie znajdziesz to pozostaje allegro. Allegro: http://allegro.pl/hak-do-ram-leader-fox-author-giant-i1715094478.html bądź cała strona: http://allegro.pl/listing.php/search?string=hak&category=16460 ..lecz i tak najpierw proponuje pozwiedzać sklepy
aztej Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 Hak dobierasz do ramy nie do przerzutki. Odkręć jedną część od ramy, drugą od przerzutki, złóż na stole w całość, wpisz w neta "hak przerzutki" i szukasz taki sam. Znajdziesz, kupujesz 2szt.(1 na zapas), montujesz i można śmigać
zeflo Napisano 15 Lipca 2011 Napisano 15 Lipca 2011 I upewnij się czy przerzutka również nie jest skrzywiona. Często spotyka się że po złamaniu haka przerzutka ląduje w szprychach
cavarr Napisano 15 Lipca 2011 Autor Napisano 15 Lipca 2011 zeflo u mnie też tak się stało, ale chyba szprychy i przerzutka są całe(odpukać). Wieczorem dam znać co i jak. Bardzo dziękuje za fachowe odpowiedzi. edit. Jeszcze jedno, a jak przerzutka tylna jest martwa to co polecacie w rozsądnej cenie(stosunek cena/jakość).
cavarr Napisano 16 Lipca 2011 Autor Napisano 16 Lipca 2011 Jednak powyginało przerzutkę we wszystkie strony, łańcuch też lipa. Co polecacie w zamian ?? Może Sram x-5, do tego bym jeszcze kupił łańcuch Shimano CN-HG40 i kasete Shimano CS-HG40. Lub taki zestaw http://allegro.pl/przerzutka-sram-x5-kaseta-i-lancuch-kmc-na-8-i1708446137.html Problematyczny hak http://imageshack.us/photo/my-images/847/giant.jpg http://imageshack.us/photo/my-images/847/giant.jpg/
zeflo Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 Ten zestaw który wybrałeś bardzo fajny I dodatkowo masz nowy napęd , czyli szczęście w nieszczęściu ta twoja awaria Co do haka : Tu masz linka http://allegro.pl/hak-ramy-przerzutki-alu-nowy-rozne-wzory-przymierz-i1705877452.html . Wydaję mi się że coś w podobie do modelu nr 7 . Ale najlepiej pochodź po okolicznych sklepach i popytaj
cavarr Napisano 16 Lipca 2011 Autor Napisano 16 Lipca 2011 zeflo można tak powiedzieć , chociaż rowerek dostanie tez coś od życia , a w następnym roku może i przednie przerzutki się wymieni wraz z manetkami, bo gniją To ten zestaw za 149zł http://allegro.pl/przerzutka-sram-x5-kaseta-i-lancuch-kmc-na-8-i1708446137.html będzie lepszy od Sram x-5 + Shimano HG40 lub HG50 jeżeli jest sens. Uderzam w zestaw cena/jakość. Ta 7 raczej odpada, ponieważ w moim jest jeszcze trzeci otwór na śrubkę. Coś z tego chyba się nada: http://www.korba.waw.pl/ramy_haki/haki/hak_standard,p1365756196 http://www.korba.waw.pl/ramy_haki/haki/hak_trance_reign_200507,p40046617 http://alda-sport.pl/produkt/274/59/CZESCI_ROWEROWE/Ramy/Hak_ramy_Giant_MTB_Cross_Trekking.html http://www.centrumrowerowe.pl/04101138073/Giant-hak_tyl_Przerz_ATX_270723/Produkt.aspx http://www.swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=901 http://www.swiatroweru.com.pl/item.php?show=product&pid=899 http://www.bazarek.pl/produkt/1594586/hak-ramy-giant.html http://e-bmx.pl/opis/1594576/hak-ramy-giant-atx-d-bike--kona.html 49zł-79zł za głupią blaszkę
tobo Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 1. Wymiana/awaria haka nie wymaga wymiany napędu, czyli kasety i łańcucha. 2. Jeśli łańcuch jest w którymś miejscu skrzywiony, rozerwany to możesz zastąpić zewnętrzne ogniwo tzw spinką, jeśli wewnętrzne to je wyprostować, wkładając np długie klucze imbusowe w dwa ogniwa zewnętrzne sąsiadujące z uszkodzonym wewnętrznym, tak by mieć dłuższą "dźwignię". Klucze długie imbusowe zawsze się też przydadzą, nie tylko do takiego celu, warto je mieć, bo większość śrub rowerowych ma gniazda tego typu. 3. Szprychy mogą wyglądać ok ale warto dokładnie je sprawdzić, szczególnie na wysokości największej zębatki kasety i za nią - łańcuch wpadając tam potrafi pozadzierać szprychy, powodując ich osłabienie i często w konsekwencji pęknięcie po jakimś czasie. 4. Decydując się na wymianę łańcucha (wydaje mi się z opisu że jest to jedyny jaki był w tym rowerze) możesz pozostać tylko przy jego wymianie, bo kaseta która jest z tyłu może "pociągnąć" nowy łańcuch - jeśli napęd nie jest zbytnio wyeksploatowany (ty wiesz ile km przejechałeś na rowerze z tym napędem). Druga ewentualność to udanie się do sklepu rowerowego i prośba o zmierzenie stopnia zużycia łańcucha - sklep powinien mieć odpowiedni prosty sprzęt do tego celu. 5. Kupując hak kup dwa, jeśli cie na to stać. Ten na zdjęciu jest ciut niefortunny co do konstrukcji bo ma cienkie przejście w miejscu pęknięcia. 6. Wybierając przerzutkę t. jeśli byś jeszcze się nie zdecydował musisz pammiętać że nie możesz nabyć do posiadanej manetki przerzutki shimano. 7. Czy przerzutka naprawdę jest tak powyginana jak ludzie na obrazach Picassa? Wiele przerzutek po przejściach potrafi nadal działać, poddana drobnym zabiegom korekcyjnym. Chyba że przy okazji jest też wizualnie zmasakrowana, a ty lubisz rzeczy bez blizn Co do haka: - jeśli masz możliwość zobaczenia haków w stacjonarnym sklepie i mają np hak do twojego gianta a jest drogi, to możesz obmacać resztę i zobaczyć inny, jeśli jest tańszy i zbytnio nie różni się kształtem od twojego. Ewentualne różnice kształtu skorygować pilnikiem. Dwa razy w życiu przerabiałem hak, który miałem, dopasowując go do gniazda w ramie, z pozytywnym skutkiem.
cavarr Napisano 16 Lipca 2011 Autor Napisano 16 Lipca 2011 1. Wymiana/awaria haka nie wymaga wymiany napędu, czyli kasety i łańcucha. 2. Jeśli łańcuch jest w którymś miejscu skrzywiony, rozerwany to możesz zastąpić zewnętrzne ogniwo tzw spinką, jeśli wewnętrzne to je wyprostować, wkładając np długie klucze imbusowe w dwa ogniwa zewnętrzne sąsiadujące z uszkodzonym wewnętrznym, tak by mieć dłuższą "dźwignię". Klucze długie imbusowe zawsze się też przydadzą, nie tylko do takiego celu, warto je mieć, bo większość śrub rowerowych ma gniazda tego typu. 3. Szprychy mogą wyglądać ok ale warto dokładnie je sprawdzić, szczególnie na wysokości największej zębatki kasety i za nią - łańcuch wpadając tam potrafi pozadzierać szprychy, powodując ich osłabienie i często w konsekwencji pęknięcie po jakimś czasie. 4. Decydując się na wymianę łańcucha (wydaje mi się z opisu że jest to jedyny jaki był w tym rowerze) możesz pozostać tylko przy jego wymianie, bo kaseta która jest z tyłu może "pociągnąć" nowy łańcuch - jeśli napęd nie jest zbytnio wyeksploatowany (ty wiesz ile km przejechałeś na rowerze z tym napędem). Druga ewentualność to udanie się do sklepu rowerowego i prośba o zmierzenie stopnia zużycia łańcucha - sklep powinien mieć odpowiedni prosty sprzęt do tego celu. 5. Kupując hak kup dwa, jeśli cie na to stać. Ten na zdjęciu jest ciut niefortunny co do konstrukcji bo ma cienkie przejście w miejscu pęknięcia. 6. Wybierając przerzutkę t. jeśli byś jeszcze się nie zdecydował musisz pammiętać że nie możesz nabyć do posiadanej manetki przerzutki shimano. 7. Czy przerzutka naprawdę jest tak powyginana jak ludzie na obrazach Picassa? Wiele przerzutek po przejściach potrafi nadal działać, poddana drobnym zabiegom korekcyjnym. Chyba że przy okazji jest też wizualnie zmasakrowana, a ty lubisz rzeczy bez blizn Co do haka: - jeśli masz możliwość zobaczenia haków w stacjonarnym sklepie i mają np hak do twojego gianta a jest drogi, to możesz obmacać resztę i zobaczyć inny, jeśli jest tańszy i zbytnio nie różni się kształtem od twojego. Ewentualne różnice kształtu skorygować pilnikiem. Dwa razy w życiu przerabiałem hak, który miałem, dopasowując go do gniazda w ramie, z pozytywnym skutkiem. 1. Wiem, ale jak coś już robię przy rowerze to można co nieco usprawnić, Tylko pytanie czy jest sens. 2. j/w 3. Sprawdzimy, dziękuje za radę. 4. Tak, od nowości go mam. Przejechałem ok 2k km. Teraz tygodniowo robie ~200km. 5. Kupie 2, tak na przyszłość. 6. Dzięki 1:1 i 1:2 nie grają ze sobą. 7. Może by jeszcze pociągnęła z 500km, ale jak grzebiemy to grzebiemy. Tak fachowym okiem, który zestaw z w/w byś wybrał ?? Teraz sprawdziłem dokładnie przerzutkę jest to SX4, a nie 4.0. Wg moich badań główna cześć wykonana jest z 99% z cynku, 0,3% żelazo, chrom 0,1%, 0,5% tantal, 0,1% kobalt. Prowadnica łańcucha z żelazo 95,82%, mangan 0,26:, nikiel 0,57%, chrom 0,09%, molibden 0,16%, miedz 0,06%, wolfram 0,38%, tytan 0,16%.
Mod Team Puklus Napisano 16 Lipca 2011 Mod Team Napisano 16 Lipca 2011 Wg moich badań główna cześć wykonana jest z 99% z cynku, 0,3% żelazo, chrom 0,1%, 0,5% tantal, 0,1% kobalt. Prowadnica łańcucha z żelazo 95,82%, mangan 0,26:, nikiel 0,57%, chrom 0,09%, molibden 0,16%, miedz 0,06%, wolfram 0,38%, tytan 0,16%. Ze sie tak zapytam skąd ty te cyferki wziąłes? Masz labolatorium gdzieś pod ręką?
cavarr Napisano 16 Lipca 2011 Autor Napisano 16 Lipca 2011 Mam coś takiego spektrometr x-met 3000tx+ a co do cyferek, to każda poszczególna część jest z innego stopu zrobiona. Złamany hak nie wiem z czego dokładnie jest, ponieważ mój sprzęt nie widzi węgla. Puklus my tu gadu gadu, a Ty lepiej napisz co jest lepsze zestaw czy shimano. Hak już kupiłem za jedyne 49zł w sklepie za rogiem . Jak kupie graty to dla Was sprawdzę z czego są zrobione.
zeflo Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 Sporo Ci zaśpiewali za ten hak Ale cóż , z czegoś muszą się utrzymać Ja ogólnie jestem za zestawem
tobo Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 A ja raczej nie zdecydowałbym się na kasety suntoura ani łańcuchy kmc. W pracy również nie montujemy klientom napędów innych niż sram czy shimano mimo że mamy na stanie kasety bbb, sunrace, mavic, łańcuchy taya czy kmc i można by pomyśleć że warto je wypchnąć. Leżą.
kilroy Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 SX5 mogę szczerze polecić. Naprawdę ładnie pracuje a z regulacją nie ma większej zabawy. Co do kaset i łańcucha proponowałbym coś od Shimano lub SRAMa. Ostatecznie łańcuch Accenta.
zeflo Napisano 16 Lipca 2011 Napisano 16 Lipca 2011 Ja łańcuchy KMC miałem w paru rowerach , nie narzekałem Choć aktualnie mam Shimano Co do kasety to się nie wypowiem , ale swoje powinna przejechać.
cavarr Napisano 20 Lipca 2011 Autor Napisano 20 Lipca 2011 Drogie Panie!! Panowie !! Stała się rzecz niesłychana, już zamawiam wszystkie graty i łupnęła mnie zagwozdka. Jaki wózek do X-5, średni czy długi?? Jeżdżę po asfalcie i po piachu, z przewagą asfaltu, skacze fruwam pełen komplet . Wybrałem coś takiego : KASETA SHIMANO ALIVIO CS-HG40-8 11-30(a może 32 ??) + ŁAŃCUCH HG40 + SPINKA SP8 + X-5, do tego jeszcze klucz do kaset i rozkuwacz skuwacz łańcucha. Pierdół jest tyle, że hej
kilroy Napisano 20 Lipca 2011 Napisano 20 Lipca 2011 Średni. Dlatego: http://www.forumrowe...post__p__905740 Ze średnim wózkiem 'ujeżdżałem' Deorkę 11-32 a teraz SLX 11-28 i bezproblemowo.
cavarr Napisano 20 Lipca 2011 Autor Napisano 20 Lipca 2011 Jak średni to średni. Troszkę komplikuje mi to sprawę, ponieważ wraz z długim bym wszystko zamówił od jednego kolesia, a tak kombinacje.
cavarr Napisano 21 Lipca 2011 Autor Napisano 21 Lipca 2011 Z braku laku dobry i kit , zamówiłem X-7. Panowie jak rozróżnić przerzutkę ze średnim wózkiem od przerzutki z długim wózkiem. Jakie są dokładnie różnice ??
zeflo Napisano 21 Lipca 2011 Napisano 21 Lipca 2011 Różnicą jest długość wózka , niestety nie wiem ile wynosi ta długość dla średniego a jaka dla długiego. Tu masz linka do budowy przerzutki : http://img381.imageshack.us/img381/1208/ptyldy3.jpg , daję go dla pewności abyś zobaczył gdzie znajduję się wózek A co do X7 , to dobry wybór
cavarr Napisano 21 Lipca 2011 Autor Napisano 21 Lipca 2011 Dzięki za fote, z wózkiem jestem już za pan brat , tylko czy gdzieś jest informacja na temat długości tego wózka, jakiś nadruk na przerzutce lub pudełku ?? Strona SRAMA nic nie ułatwia w tym temacie.
kilroy Napisano 21 Lipca 2011 Napisano 21 Lipca 2011 Różnicą jest długość wózka , niestety nie wiem ile wynosi ta długość dla średniego a jaka dla długiego. Tu masz linka do budowy przerzutki : http://img381.images...208/ptyldy3.jpg , daję go dla pewności abyś zobaczył gdzie znajduję się wózek Różnice długości wózków -> http://www.forumrowe...post__p__901220 (75mm to długość wózka) ten i kolejny post. Aha, SRAM w katalogu pisze, że X-7 (wcześniejsze, czyli >TE< ) rozróżniało się tym, że czarna była tylko z długim wózkiem, a srebrna ze średnim i z długi. X-7 na 2010 było w 2 wersjach kolorystycznych i każda miała 3 długości wózka. No i przerzutki z długim wózkiem mają oznaczenia SGS a ze średnim GS. edit; I wbrew opisowi, te przerzutki mają krótki wózek http://allegro.pl/przerzutka-sram-x-7-tyl-srebrny-sredni-wozek-i1721402807.html Można też po "złożeniu się" przerzutki porównać długość wózka długi http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/16/55/06/20/1655062026 ; http://img05.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/17/25/22/1717252259 średni http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/17/06/27/85/1706278541 krótki http://mojrowerowy.iai-shop.com/data/gfx/pictures/large/3/3/433_1.jpg?580542
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.