Skocz do zawartości

[amortyzator]Sr Suntour XCM v2- mikękkość


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam chciałbym zwiększyć miękkość mojego amorka sr suntour xcm v2. Ważę jedynie 50 kg i amor przy największych dziurach maksymalnie ugina się do połowy nigdy dalej co zrobić aby go zmiękczyć. Słyszałem ze można skrócić lub wyciągnąć całkiem jakieś elastomery ale nie mam pojęcia gdzie one są i jak one wyglądają. Nigdy go nie rozbierałem. Proszę o to aby ktoś mi szczegółowo opisał jak to zrobić najlepiej ze zdjęciami ;> Z góry dziękuje.

Napisano

możesz zalewac olejem, czułość się zwiekszy, ale też będzie waliło bardziej po łapach z racji braku jakiegokolwiek tłumika (o zalewaniu już wiele razy bylo)

elastomer pewnie sobie siedzi luzem w sprężynie i nie sądzę żeby to coś dało jak go wydłubiesz (chyba że włąśnie masz jakimś cudem elastomer przytwierdzony do spręzyny)

możesz miec chyba sprężynę w jednej goleni albo w dwóch, jak masz regulację naprężenia na dwóch goleniach to w obu są sprężyny, odkręcasz dużym kluczem koreczki z góry (uważaj delikatnie bo to miękki plastik) naciskasz delikatnie na amor i masz sprężynki na wierzchu, elastomer to takie czarne gumowe coś w sprężynie

składasz w odwrotnej kolejnośći, podkladki pod korki wkładaj dokładnie i potem zakręcaj korki, bo jak nie to przy uginaniu może strzelać ciut

Napisano

Tak to taki bez blokady skoku ma przy obydwu goleniach pokrętła do regulacji.

A więc dzisiaj zabrałem się za rozbieranie odkręciłem górny korek w lewej goleni i wyciąłem sprężynę okazało się że nie ma tam żadnego elastomeru. Przy okazji coś stało się z tym lewym pokrętłem bo nie da się go do końca przykręcić i teraz ono nie działa ale na szczęście amorek pracuje tak samo. Pod moją waga ugina się do połowy czasami trochę więcej. Wyczyściłem tą sprężynę i nałożyłem nowy stały smar.

Napisano

Mam ten sam amortyzator, wczoraj robiłem mu serwis. Elastometr jest w prawej goleni i siedzi na sztywno, więc może warto byłoby go wyjąć ( ja nie kombinowałem ). Przesmarowałem wszystko i wlałem trochę oleju ( b. mało, ale dużo to dało ). Przy okazji naprawiłem regulacje, bo była zapieczona. Praca znacznie się poprawiła, wcześniej słabo chodził ustawiony na całkiem miękki, teraz musiałem ustawić na twardszy bo zdarzało mi sie go dobić. Chodzi wyraźnie płynniej, ogólnie polecam wlać trochę oleju :D

Napisano

Mam ten sam amortyzator, wczoraj robiłem mu serwis. Elastometr jest w prawej goleni i siedzi na sztywno, więc może warto byłoby go wyjąć ( ja nie kombinowałem ). Przesmarowałem wszystko i wlałem trochę oleju ( b. mało, ale dużo to dało ). Przy okazji naprawiłem regulacje, bo była zapieczona. Praca znacznie się poprawiła, wcześniej słabo chodził ustawiony na całkiem miękki, teraz musiałem ustawić na twardszy bo zdarzało mi sie go dobić. Chodzi wyraźnie płynniej, ogólnie polecam wlać trochę oleju :D

Napisano

Nie mam blokady skoku. Wszystko pięknie chodzi, nie trzeba uszczelniać... no tak, chodziŁO, do dzisiaj. Odczepiły mi się uszczelki ( źle je umocowałem ), ale ,, olałem " temat i pojechałem z kolegami do lasu. Teraz żałuję, amortyzator ledwo chodzi, i słychać że sięzaciera. W poniedziałek całkowicie go rozbieram, tylko pytanie - jak wymyć ten syf ze środka bez wyjmowania rury sterowej ze sterów ? Nie sądzę że byłbym w stanie zmontować to później bez luzów.

 

Aha, i co myślicie o osłonach na amortyzator ,, lizard skins " ? jak bym to założył mógłbym chyba całkowicie wywalić uszczelki

Napisano

Spróbuje jutro uciąć o jakieś 2-3 cm elastomer i zobaczę co będzie nie wiem czy zalewać go olejem. Wlałeś go przez górne korki ? Jaki olej i ile ?

Napisano

@Oski34 Akurat usunięcie luzów na sterach to najprostsza czynność z całego tego czyszczenia. Co zaś do Lizardów - dopóki nic nie przepuszczą jest ok, później następuje masakra górnych goleni - piach, błoto itp. rysuje ich powierzchnię.

Napisano

Zmiękczałem XCM'a pod dziewczynę ~45kg. Metodą prób i błędów w jednej goleni zostawiłem sprężynę+elastomer, druga została pusta. Teraz chodzi bardzo dobrze .. :) Bez żadnego oleju czy czegokolwiek ..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.