Skocz do zawartości

[Piasta]Bębenek w piaście SRAM 9.0


rafalrafal

Rekomendowane odpowiedzi

Może nie będzie trzeba wymieniać.Możliwe,że wewnątrz poluzowały się lub nieco przetarły pierścionki przytrzymujące zapadki przez co te zapadki nie odbijają wystarczająco na zewnątrz w stronę zębów bębenka.Dlatego ześlizgują się i nie zazębiają się wewnątrz bębenka.No ,ale to wymaga wybebeszenia czyli rozkręcenia bębenka i nie wiem czy sam sobie z tym poradzisz,szczególnie złożenie z powrotem jest uciążliwe,więc może jednak serwis. :wacko:B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie będzie trzeba wymieniać.Możliwe,że wewnątrz poluzowały się lub nieco przetarły pierścionki przytrzymujące zapadki przez co te zapadki nie odbijają wystarczająco na zewnątrz w stronę zębów bębenka.Dlatego ześlizgują się i nie zazębiają się wewnątrz bębenka.No ,ale to wymaga wybebeszenia czyli rozkręcenia bębenka i nie wiem czy sam sobie z tym poradzisz,szczególnie złożenie z powrotem jest uciążliwe,więc może jednak serwis. :wacko:B)

Już w jednym serwisie powiedzieli mi, że bębenek nie jest rozbieralny. No ale ja mam umiarkowane zaufanie do tego serwisu:)

Stąd moje pytanie. Tyle, że mam nadzieję, że może odezwie się ktoś kto ma taką starą piastę. W każdym razie dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już w jednym serwisie powiedzieli mi, że bębenek nie jest rozbieralny. No ale ja mam umiarkowane zaufanie do tego serwisu:)

Stąd moje pytanie. Tyle, że mam nadzieję, że może odezwie się ktoś kto ma taką starą piastę. W każdym razie dzięki za odpowiedź.

No większej bzdury nie słyszałem.Nierozbieralny bębenek!Poszukaj lepszego serwisu skoro tak. :voodoo::) Miałem 9-tkę Srama i koło mam nadal tyle,że w stanie spoczynku czeka na jakiś rower.Problemów z zapadkami nie miałem,ale rozbierałem wszystko i serwisowałem. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Piasty serii 9.0 sa całkowicie rozbieralne- łacznie z bębenkiem

http://www.db94.net/gallery/Bike/cmh/KarateMonkey/KMv4/freehub/freehub-thick-grease.jpg.html

Na zdjęciu widocznym pod powyższym linkiem widać ,że serwis żyje w błędzie- aby dostać się do zapadek należy jedynie wykręcić "śrubę" widoczną po prawej stronie. Jesli mnie pamięc nie myli to odkręca się ja przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty serii 9.0 sa całkowicie rozbieralne- łacznie z bębenkiem

http://www.db94.net/gallery/Bike/cmh/KarateMonkey/KMv4/freehub/freehub-thick-grease.jpg.html

Na zdjęciu widocznym pod powyższym linkiem widać ,że serwis żyje w błędzie- aby dostać się do zapadek należy jedynie wykręcić "śrubę" widoczną po prawej stronie. Jesli mnie pamięc nie myli to odkręca się ja przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

Dzięki! Szczęśliwie znalazłem kogoś kto ma używaną piastę do sprzedania i bębenek jest w porządku. No ale może ta informacja mi się jeszcze kiedyś przyda (oby nie). Generalnie jestem zadowolony z piasty i nie chciałbym jej bez potrzeby wymieniać bo i na nic istotnie lepszego mnie nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używałem tej piasty dość długo. bębenek niestety nie jest jakoś szczególnie szczelny i z raz na sezon warto do niego zajrzeć.

oczywiście jest jak najbardziej do rozkręcenia :)

po ok 9000km bez serwisu zaczęła nierówno terkotać. mimo to działała nadal. po serwisie nierówne terkotanie pozostało. po jakichś 20000km padły mi łożyska.

trochę wcześniej zaczął odpadać lakier z korpusu.

ogólnie świetna piasta :)

a serwis lepiej zmień na inny :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...