Skocz do zawartości

[do 2400] XC - Trek, GF, Merida...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem na etapie kupna rowerku do XC, maksymalna cena jaką chcę przeznaczyć to 2400 zł.

Po kilku godzinach poszukiwania wybrałem następujące modele:

 

Trek 4300 DISC

 

Gary Fisher Wahoo Disc

 

Giant Talon 3

 

Lapierre Tecnic 400

 

Merida Matts TFS 100-D

 

Merida Matts 60-D

 

Kross Level A4

 

Scott Aspect 30

 

 

Z moich rozważań wynika że najlepszą opcją będą Lapierre Tecnic 400, Giant Talon 3 lub Kross Level A4.

Głównym uzasadnieniem mojej decyzji jest to że mają amortyzatory Suntour XCR (nie są one rewelacyjne ale na pewno lepsze od pozostałych prezentowanych)

 

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Który wybór był by najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że najlepszym rozwiązaniem byłby Unibike Flite. Jedyny ma blokowanie amorka z kierownicy, dobry - równo zestawiony osprzęt. Kross, Lapierre i Giant bardzo podobne. Kros ma słabszy amorek i podobnie do Gianta osprzęt. Najlepiej wypada wg. mnie Lapierre z tej trójki - jednak gdyby decyzja należała do mnie wybrał bym Unibike - co prawna 49zł powyżej budżetu, ale na pewno to w sklepie urwiesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na korzyść Uni przemawia manetka do amora (może szczegół ale z perspektywy czasu widzę, że przydatny) lepsza przerzutka tylna, mniej wrażliwa na zabrudzenie i mocniejsza kaseta. Zagadką dla mnie jest przerzutka Lapierre SR Suntour - nigdy z taką się nie spotkałem i nie wiem jak pracuje więc nie porównam... Nie sugeruj się, że Uni ma hamulce Alivio (w tej grupie nie ma tarczówek) - ten model jest z poza grup shimano i wydaje się być lepszy niż Lapierre (ale głowy nie dam sobie obciąć bo nigdy na nich nie jeździłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę płacić aż 2600 zł. 2449 zł jeszcze mogę zaakceptować ale wyższej ceny już nie.

 

Wracając do porównania Unibika z Lapierrem

 

Co do amortyzatora to są takie same tylko Unibike ma blokadę z kierownicy (co jest sporym plusem).

Korby te same, przerzutka przednia wydaje mi się lepsza w Unibiku.

Jaka jest różnica między hamulcami SHIMANO M445 (Lapierre) a SHIMANO ALIVIO M575 (Unibike) oraz między przerzutkami tylnymi SHIMANO Deore RDM592 (Lapierre) a SHIMANO DEORE SLX M662 (Unibike)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slx > deore

 

ogółem kiedyś za tą cenę można było wyrwać rower na powietrznym amorku, ale czasy się pozmieniały i nadal w rowerze za 2,5k widnieje XCR :/ masakra, nigdy bym nie dał takiej kasy żeby wozić się nadal najniższą klasą amortyzatora więc poszukałbym coś w używkach, bo naprawdę dobre kąski się trafiają, tylko troche cierpliwości potrzeba

 

http://allegro.pl/kross-level-a6-najlepszy-model-sunour-axon-wawa-i1697892026.html

szkoda że tylko 17", i szkoda że rok / dwa lata temu stały po tej samej cenie ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie przerzutki to wersje shadow - czy będzie między nimi kolosalna różnica, wątpię. Różnica może zacząć być odczuwalna w mniej sprzyjających warunkach, kiedy zaczniesz je zabrudzać - SLX może okazać się na to mniej wrażliwy jednak co do precyzji, to istotną funkcję mają manetki, a te lepsze są w Lapierre więc suma-sumarum może wyjść podobnie. Hamulce - nie spodziewał bym się różnic między nimi - M575 są młodsze (wprowadzone bodajże w zeszłym roku, mają regulację odległości klami) i ciężko znaleźć na ich temat opinie ;)

 

kluczowa rzecz - do czego chcesz wykorzystywać ten rower ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower będzie używany do jazdy po ścieżkach rowerowych w różnym terenie i na pewno w różnych warunkach. Ponieważ poprzednio jeździłem na rowerze zjazdowym w DH nie wykluczam że na tym też chciał bym czasami trochę szybciej pojechać z górki.

Rower będzie również wykorzystywany do codziennej jazdy po mieście (dojazdy do pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rybciasum ma racje pisząc o powietrznym amorku, jednak kosztem różnicy w osprzęcie dawanym przez Krossa. Bierz Uni - po za tym jak poszukasz na forum znajdziesz parę tematów o MTB do 2500 i przekonasz się, że to najlepszy wybór ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poskładanie oczywiście, jeżeli autor tematu ma czas i cierpliwość w szukaniu części, ostatnio z ciekawości "złożyłem" sobie rower w excelu, 2600 zł, waga 11,8 kg hamulce sd5, przerzutki deore, klamki fr5 manetki deore, do tego raidon itp, osprzęt będzie słabszy niż oferuje flite niestety, lecz patrząc na to że robiłby to w zime, kiedy używane części są tanie to można by coś ciekawego wyhaczyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można jeszcze o gt avalanche 1 2009 pomyśleć. Do łyknięcia za 1929 zł. Jest na Rock Shox dart 3, przerzutki Deore/ XT.

Jeśli o mnie chodzi nie porównywałbym Lapierre do Unibike, to tak jakby porównać dobrego fiata do solidnego mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez wybrał bym lapierra sam się nad nim zastanawiałem ale trafił mi się lekko używany cube attention za śmieszna kasę i wybrałem go. Sprawdź jeszcze chainReaction mają ciekawa ofertę na Sunna season 1 na powietrznym amorze w niezłej specyfikacjii.

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za bzurne porównanie... za rowerem przemawia geometria (która Ci odpowiada albo nie), osprzęt który można (w miarę) obiektywnie porównać i jakość wykonania (jakoś nie słyszałem o połamanych ramach Uni albo Lap). Te rowery są siebie tak zbliżone, że przede wszystkim kierował bym się tym który jest dla Ciebie wygodniejszy (bardziej przyjazne geo). Od początku nie podałeś swojej wagi - a ta jeśli nie przekracza 75kg kompletnie eliminuje rowery z dartem (no chyba, że na sprzedasz i dołożenie do powietrznego) bo przy tym amorku trzeba troszkę ważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można czytać, czytać i czytać , i tak wyboru dokonać powinno się po przymiarce i sprawdzeniu która rama bardziej pasuje pod względem pozycji na rowerze i prowadzenia.

Lapierre to raczej Renówka a nie Mercedes ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...