Skocz do zawartości

[rower] cannondale jekyll 800 lefty - kilka pytan o modernizacje ?


colarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

.... po mmh 13 latach przerwy, kupilem uzywany rower, zrobilem nim już prawie 500km i jak na uzywany rower przystalo wymaga ‘dopieszczenia’ , poki co zmienilem oslone amortyzatora, zlamalem wskaznik pokazujacy jaka jest przerzutka z tyl (jakos przy czyszczeniu), naprawilem nie odbijajace ‘pieski’ w bebenku, odtluscilem klocki w piekarniku :rolleyes:

 

co do reszty zmian chciałbym się poradzic Was , obeznanych w tamacie, wiem zaraz niektorzy powiedza ze wszystko jest na forum, tak wiem duzo ostatnio czytam, po tylu latach przerwy mam niedobor wiedzy,

 

potrzbeuje roweru=maszyny, która mnie nie zawiedzie, będzie ze mna w ciezkich chwilach,

 

Mam kilka pytan ;

1. czy dostane/gdzie kupie?/ srodkowa zebatke do korby coda na 5 srob? Kolor najlepiej czarny, i jeśli już gdzies dostane to czy sa lepsze/gorsze? Zdecydowanie wolbym doplacic do lepszej jeśli faktycznie ma być lepsza,

 

2. obecnie caly osprzet przerzutek mam shimano, w niedalekiej przyszlosci chce wymienic lancuch i kasete na shimano xt, i tu mam pytanie, bo coraz wiecej czytam ze sram lepszy, i jak bym np. wymienil przerzutki na sram, to czy lancuch i kaseta shimano xt będzie wspolpracowala z przerzutkami sram’a??

 

3. obecnie tylnia przerzutka XT+ przednia LX, jak bym miał zmieniac na srama to x7 czy x9 ??

 

4. zamin zmienie przerzutki musze/chce wymienic linki/pancerze od przerzutek, możecie mi cos polecic, takie żeby się mi nic nie zatralo, i były dobrze uszczelnione,

 

5. tarcze hamulcowe mam przykrecane na 4 sruby obecnie sa na 5, pytanie na zapas, czy warto skupic się na kupnie nowych calych kol z mocowaniem na 5 srob? Czy szukac tarcz na 4 sruby? pytam od tak o, bo jesli mam miec problem z kupnem tarcz to wole kupic drugi zestaw kół a te co mam obecnie miec na zapas, ale z tym sie nie pali, poki co hamulce sprawne, przod docieram,

 

6. gdzie najlepiej oddac amortyzator lefty do serwisu? Gdzie w okolicy dolnegoslaska?? Pytam na zapas, poki co powietrze trzyma, ale przy pierwszym nacisnieciu jest lekki opor jakby cos tam było nie tak, ogolnie dziala, możliwe ze się czepiam szczegolow, nie mam porownania do innego lewego,

 

7. ostatnie możliwe ze najglupsze pytanie; z wszytskim waze max 80kg do ilu bar pompowac amortyzator z przodu? I dampera? Nie chce uzyskac od Was idealnych cyfr ale tak mniej wiecej, zebym nie przepompowal lub nie dal zamalo, teren którym jezdze jeśli ma znaczenie to, omijam asfalty, duzo gorek, lasów pól polnych drog blota gliny patykow kamieni, (pisząc to az zaluje ze przestalem jezdzic)

 

 

8. dzieki za odpowiedzi, sorry modernatorzy jesli to nie ten dzial,

 

 

 

 

 

 

...do zobaczenia w górach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - A taka ci nie podejdzie? http://allegro.pl/sachs-fsa-shimano-tarcza-zebatka-32t-microdrive-i1697942164.html

Szukaj na allegro, albo załatw sobie nową korbę - bo zyskasz i na wadze i na wyglądzie + na dostępności zębatek / ramion.

 

2. Ile masz obecnie biegów? Jeśli masz kasetę 7 rzędową to 8 śmiu czy 9 / 10 biegów nie wciśniesz bez zmiany piasty.

To czy łańcuch to Sram / KMC czy Shimano, a kaseta Shimano, Sram, Suntour czy Sunrace to nie ma znaczenia - ważne by rozstaw kasety nie przerastał przerzutki.

Np do kasety 11-34 nie ładuje się przerzutki z krótkim wózkiem, lecz conajmniej z średnim.

 

Manetki muszą współpracować z homologiczną przerzutką (tylną) dlatego kombinacje np Manetki Shimano - przerzutka Shimano są wskazane.

Alternatywą jest używanie manetek Sram Attack w zestawieniu z jakąkolwiek przerzutką Shimano.

Jeśli Sram z tyłu siedzi, i nie jest to zabytkowa seria MRX - to manetka powinna być Sramowska.

 

No i rzecz jasna 7 biegowe manetki będą ci współpracowały z 8śmio biegowym napędem (i vice versa). Ale do 9/10 biegów musisz mieć już odpowiednie manetki.

 

3. Przednie Sramowskie przerzutki (od X.5 w górę) są chamsko mocne i niezbyt lekkie, mi taka praca odpowiada - nie wiem jak tobie.

Co do tylniej przerzutki to albo X.5 (100zł) albo X.9 (230zł) ładuj. X.7 to trochę półśrodek, zresztą niezbyt dobrze wyceniony.

 

Pozdrawiam

4. Nie wiem jakie by tu pancerze polecić, zwykłe Accenta czy Shimano dają radę - komplikacji na tym polu nie ma. Co wybierzesz to powinno być dobre.

Jeśli mają w środku trochę teflonu to linka będzie śmigała.

Co do linek to od tych najtańszych niby lepsze są takie droższe, np Jagwire - ale to zależy od konkretnej linki.

 

5. Nie wiem jak u Ciebie z kasą, ale jeśli nie-krucho to zbieraj na komplet nowych dobrych kół.

Pewnie gdzieśtam fuksem tarcze na 4 śruby idzie dostać, ale lekkie dobre koła robią potężną różnicę w zwinności roweru.

 

6. Nie mam zielonego pojęcia.

 

7. Mniej więcej do takiej ilości, do której będzie ci wystarczająco wybierał i nieprzesadnie bujał. Proporcje indywidualne. 80Kg to nie jest dużo.

 

Zrób rozpiskę, jakie części posiadasz i dodaj jakieś zdjęcie roweru.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ta zebatka chyba nie podejdzie, albo u siebie zle zmierzylem mi wychodzi 55/90mm ,

Obecna czarna coda wizualnie mi sie podoba, luzow nie ma, kreci sie dobrze, ale ale jak bym miał szukac nowej calej korby to jakiej zeby idealnie pasowało?

 

 

Przerzutki ;Przod 3 tyl 9,

-korba coda czarna, od spodu wybite G i 175 to chyba dlugosc ramienia, 3 zebatki, najwieksza 44, najmniejsza 22, srodkowa 32

-kaseta 9 zebatek najwieksza 32 , najmniejsza 11, nie dopatrzylem sie oznaczen firmy/modelu na kasecie, jedynie na srubie skrecajacej kasete jest wybite shimano hg cshg 50-9

-lancuch duraace hg cn 7701

-przerzutka tyl xt rdm750 , przod lx ale symbolu nie dopatrzylem,

-manetki deore, tylko tak w manetce od tylnich przerzutek jak jedną dzwignią machne do konca/kilka zebatek w dol/ to manetka staje, czasami po jednym kliknieciu nie wejdzie tam gdzie ma wejsc i skacze/wtedy dol/gora i sie ustawi/, a z przodu czasami mam problem z wrzuceniem na srodkowa zebatke, raz wchodzi idelanie raz trzeba przeciagnac na najwyzsza i zrzucic na srodkowa,

 

3. Przednie Sramowskie przerzutki (od X.5 w górę) są chamsko mocne i niezbyt lekkie, mi taka praca odpowiada - nie wiem jak tobie.

Co do tylniej przerzutki to albo X.5 (100zł) albo X.9 (230zł) ładuj. X.7 to trochę półśrodek, zresztą niezbyt dobrze wyceniony.

 

tak myslem czytajac ze moze przerzutki shimano xt i lx zmienie na srama, szczerze wlasnie myslaem o x7 jako taki srodek, zdaje sobie sprawe ze jak zmienie przerzutki to i manetki musze zmienic,

nie bardzo rozumiem chamsko mocne i niezbyt miekkie, bardziej wyrazne w zmianie? Przyzwyczail bym sie,

 

5. z kasa to bywa roznie , raz jest a raz nie ma, jak juzbym mial go modernizowac 'na lata' to taka wymianajest nie unikniona, pomysle , poszukam,, obecnie piasta tyl coda expert, przod lefty si, obrecze mavic chyba 317?

 

poki co pokoleji srodkowa zebatka lub korba, linki,pancerze,przerzutki,

 

 

dzieki za odpowiedz, zdjecie dodam, poki co jedno w 'garazu'

 

zaczelem szukac korby i tak mysle ze suport tez musze wymienic? czy znajde pasujaca korbe i ramiona do obecnego suportu 'coda'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łee.. to nie taki zły sprzet masz.

Koła są całkiem niezłe, obręcze BDB i piasty znośne.

 

Z korbą to jak wiadomo, zależy ile masz kasy - przez jakiś czas przeszukuj allegro, a może dorwiesz zachcianą zębatkę, lub nawet całą korbę Coda niedrogo.

Jak zmieniać to z pompą i wsadzenie najtańszej zintegrowanej Deorki ma sens.

 

Przy wymianie korby raczej suport też trzeba zmienić, bo małe jest prawdopodobnieństwo, że do konkretnej korby, twój suport będzie pasował.

Poza tym standardów mocowań korb jest wiele, od kwadratu, po zintegrowane osie shimano i truvativa, po BB30 np u FSA czy octalink i ISIS.

Nie wiem jaki masz suport, ale jakbyś dał linka do konkretnego modelu korby, to coś ci o nim powiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łee.. to nie taki zły sprzet masz.

Koła są całkiem niezłe, obręcze BDB i piasty znośne.

 

Z korbą to jak wiadomo, zależy ile masz kasy - przez jakiś czas przeszukuj allegro, a może dorwiesz zachcianą zębatkę, lub nawet całą korbę Coda niedrogo.

Jak zmieniać to z pompą i wsadzenie najtańszej zintegrowanej Deorki ma sens.

 

Przy wymianie korby raczej suport też trzeba zmienić, bo małe jest prawdopodobnieństwo, że do konkretnej korby, twój suport będzie pasował.

Poza tym standardów mocowań korb jest wiele, od kwadratu, po zintegrowane osie shimano i truvativa, po BB30 np u FSA czy octalink i ISIS.

Nie wiem jaki masz suport, ale jakbyś dał linka do konkretnego modelu korby, to coś ci o nim powiem ;)

 

wlasnie dopiero dzis wpisalem na allegro co to za oznaczenia modeli, i wyszlo ze lancuch jest bdb, wydaje mi sie ze za twardy do kasety deore,

 

za korba sie rozgladam i mysle czy polowac na zebatke badz cala korbe , i jesli tak to czy coda cannondale, a moze juz cos swiezszego na 4 sruby, zeby nie bylo problemu z wymiana zebatek,

tu na forum jest ogloszenie o sprzedzy uzywanej korby+kasety+lancucha xtr za 700zl przez chwile myslalem o tym, ale niewiem czy w tej cenie nie lepiej kupic nowa korbe xt lub slx, i nowa kasete xt, lancuch xt lub xtr..

 

 

ja tez nie wiem dokladnie jaki mam suport od spodu n akorbie nie widze zadnego modelu,, w necie nie moge znalezc podobnej korby wiec linka nie podesle, ale moge zrobic foto korby i wkleic zdjecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywam suwmiarki, staram sie zmierzyc od srodka otworu ale nie jest zbyt latwo bo zebatka jest zalozona, mierze ile jest miedzy najblizszymi otworami, i ile po przekatnej miedzy nimi , ten wymiar 55/90 zapewne nie jest dokladny , wydaje mi sie ze plusminus jakies 1-2mm, postaram sie dzis dokladniej zmierzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...kupiłem uzywana zebatke coda, na pewno w lepszym stanie od obecnej, poki co trzymam sie oryginalu, moze na przyszly sezon zmienie korbe mocujaca zebatki na 4sruby,

 

teraz czas na kupno kasety,lanucha , i zrobienie cos z tym zeby tylnia przerzutka nie skakala na niektorych biegach, chyba mam za duzy luz na kasecie/bebenku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
...kupiłem uzywana zebatke coda, na pewno w lepszym stanie od obecnej, poki co trzymam sie oryginalu, moze na przyszly sezon zmienie korbe mocujaca zebatki na 4sruby, teraz czas na kupno kasety,lanucha , i zrobienie cos z tym zeby tylnia przerzutka nie skakala na niektorych biegach, chyba mam za duzy luz na kasecie/bebenku,

 

Witam, minelo troche czasu, ale watek wciaz aktualny,

do obecnej chwili jezdze, bebenek reanimowalem, ale w miedzy czasie kupilem drugie cale kolo ze sprawnym bebenkiem,

teraz szukam reszty napedu zeby to wszystko zlozyc do 'kupy', mam juz; kasete xt ,lancuch xtr, przerzutke tyl xt shadow tylko ze z dlugim wozkiem (jak kupowalem nie zdawalem sobie sprawy ze sa wersje z normlana /odwrotna sprezyna i dlugim /krotkim wozkiem, dla mnie przerzutka to przerzutka ma dzialac bez awaryjnie) ,

i tu chcialbym sie poradzić,

jakiej tylniej przerzutki szukac chodzi mi konkretnie o model, normalna sprezyna,krotki wozek?

 

nastepnie przerzutka przod, mechanizm tej przerzutki nie jest skomplikowany wiec mysle ze nie musi to byc xt, chyba ze warto doplacic? jakie spropozycje?

 

manetki tu wybor padnie prawdopodobnie na xt 770,

 

ale mam problem z korba/suport , znajomy mowi zebym szukal korby/suportu z lozyskami z srodku , zeby wystrzegac sie lozysk na zewnatrz, ja sie tam nie znam na tych systemach, mozecie cos doradzic?

czego szukac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...