Skocz do zawartości

[kierownica]problem z luzem


witek6

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem laikiem, jeśli chodzi o rowery. Zdecydowałem się napisać na forum, gdyż w jedynym serwisie w moim mieście pracuje obecnie niemiły Pan z którym nie mam zamiaru rozmawiać, zaś mój kolega znający się na rowerach wyjechał. Wiele codziennych czynności jak i wieczorne wypady na miasto są związane z jazdą na rowerze, dlatego rower to dla mnie ważna rzecz. Jest on marki romet, zakupiony w 2002 roku, górski. Wiem, że to dość dziwne, ale jestem do niego przywiązany i nie stać mnie na nowy, dlatego zależy mi na naprawie.

 

Problem powstał wczoraj, po powrocie z działki uświadomiłem sobie, że moja kierownica jest tak luźna że mogę nią obracać w dowolną stronę trzymając koło ręką, po śrubie. Do tego lata w dół i w górę. Nie wiem jakim cudem to się stało. Mam zdjęcie przedstawiające mniej więcej problem. Nigdy nie przyglądałem się temu zakątkowi roweru, dlatego też wydaje mi się że tam czegoś brakuje. Sami zobaczcie.

 

zdjcie0001g.jpg

 

Myślałem, że wystarczy dokręcić tę śrubę na samej górze, ale tam jest ta opaska, która ma taki "bolec" wchodzący w dziurę, która jest w skrętce. Ona blokuje dalsze przykręcanie. Zaś ta na dola, mimo przykręcenia do oporu nic nie daje. Dalej kierownica rusza się pomiędzy rurką na której jest widoczne logo. Wiem, że niejasno się wyraziłem, ale nie umiem "po profesjonalnemu".

Napisano

Musisz podokręcać te nakrętki i ten okrągły pierścień na dole pod nimi widoczne na zdjęciu które pokazałeś.Najpierw mocno nawet samą dłonią właśnie ten pierścień do oporu potem po kolei te nakrętki odpowiednim kluczem,ale nie za mocno aby nie ścisnąć za bardzo łożysk,bo wtedy stawiały by za duży opór przy skręcaniu kołem. :thumbsup:

Napisano

Właśnie próbowałem, ale niestety, tę śrubę na dolę, bliżej łożysk mogę dokręcić, jednak to wbrew pozorom nic nie daje, dalej mogę przekręcić kierownicę na śrubie i dalej lata. Co do tych śrub u góry, niestety tak jak napisałem wyżej, nie ma takiej możliwości, no chyba że opaskę połamię. Poniżej trochę lipnie, ale zawsze, narysowałem jak to wygląda. Przy tej opasce mamy "dzyndzelek" i on jest w dziurze specjalnie zrobionej w skrętce, widocznie ma zatrzymać dalsze przykręcanie, ale w takim razie tam jest dość duża przerwa...dziwne

 

zdjcie0001h.jpg

 

Co do okrągłego pierścienia, jeśli mówisz o tym czarnym to tylko jakiś plastik, który nachodzi i zakrywa jakieś srebrne wykończenia.

Napisano

Dziwnie Ci się stało. W ogóle to wydaję mi się że masz zbyt długą rurę sterową . Możesz ją przyciąć , aby ta górna nakrętka , z tym takim plastikiem , była dobrze dokręcona do tej dolnej nakrętki. Druga opcja , aby nie przycinać rury jest założenie tak jakby takiego dystansu aby nie było luzu pomiędzy górną śrubą z tym plastikiem a tą śrubą dolną . Co do obkręcającej się kierownicy do dokręć ją porządnie przy mostku , takim imbusem.

 

Kurcze , trochę to zagmatwane. Ale na żywo przy piwie wytłumaczyłbym to duuużo prościej :thumbsup:

Napisano

Witam ponownie,

 

przybywam z nowym zdjęciem i nową dawką informacji. Śruby pokazane na pierwszym zdjęciu są na pewno dobrze przeze mnie dokręcone, to znaczy, jest między nimi taka przerwy, która powstała moim zdaniem poprzez coś co znajduję się w "korbie" przedstawionej na poniższym zdjęciu. Winowajcą na pewno jest coś co znajduję się w tej korbie zaznaczonej. Odkręcił imbuksem śrubę, wyciągnąłem i nic. Dalej lata, jednak jest tą śrubę do czego wkręcić, więc gwint w porządku w środku. Lecz nic na tej śrubie się nie trzyma. Chyba jednak nie zrobię tego sam, nie wiem co jest tam w środku pomiędzy tymi obsmarowanymi łożyskami i dlaczego to się zapadło. Co wy na to?

 

zdjcie0001f.jpg

  • 2 tygodnie później...
Napisano

teoretycznie:

musisz tak przykrecic te dolną nakretke zeby "kierownica sie nie ruszała" w góre i w dół, ale kreciła

potem trzeba tą 1 nakretke zabezpieczyć tą opaską i tą górną nakretka

 

ale dobra łopatologiczne wyjaśnienie:

zrób tak:

 

weź klucz imbusowy 6mm i odkrec śrube trzymającą mostek(mostek trzyma kierownice)

uderz w ten mostek i wyjmij go razem z kierownicą

 

jak bedziesz miał samą rurke w ramie:

odkrec 1 nakretke (górną)

wyjmij tą podkładkie z bolcem

odkrec 2 nakretke (dolną)

powinny ci sie pojawić kulki (łożyska)

jeśli nie ma to odkrec jeszcze tą "nakretke"(3) co nie ma mozliwosci złapania kluczem płaskim dokrec reką lub kluczem francuskim/żabą

przykrec tą nakretke(3) tak zeby mocno siedziała

tą nakretke (2) tez przykrec mocno

 

zmierz ile cm ma teraz ta rurka z gwintem co wystaje

zmierz też górną nakrętkę(jej wysokość)

odejmij wysokość nakrętki od wysokości rurki wystającej z ramy

 

 

teraz będziesz potrzebował osobnej rurki śrenicy takiej zeby weszła na rurke wystającą z ramy

przytnij ją na wcześniej ustalony wymiar

 

teraz załóż rurke na tą co masz w rowerze

załóż podkładke z bolcem

nakreć górną nakretke(1)

wsadź mostek z kierownicą i zakreć śrube imbusową

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...