Skocz do zawartości

[kierownica]problem z luzem

witek6

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem laikiem, jeśli chodzi o rowery. Zdecydowałem się napisać na forum, gdyż w jedynym serwisie w moim mieście pracuje obecnie niemiły Pan z którym nie mam zamiaru rozmawiać, zaś mój kolega znający się na rowerach wyjechał. Wiele codziennych czynności jak i wieczorne wypady na miasto są związane z jazdą na rowerze, dlatego rower to dla mnie ważna rzecz. Jest on marki romet, zakupiony w 2002 roku, górski. Wiem, że to dość dziwne, ale jestem do niego przywiązany i nie stać mnie na nowy, dlatego zależy mi na naprawie.

Problem powstał wczoraj, po powrocie z działki uświadomiłem sobie, że moja kierownica jest tak luźna że mogę nią obracać w dowolną stronę trzymając koło ręką, po śrubie. Do tego lata w dół i w górę. Nie wiem jakim cudem to się stało. Mam zdjęcie przedstawiające mniej więcej problem. Nigdy nie przyglądałem się temu zakątkowi roweru, dlatego też wydaje mi się że tam czegoś brakuje. Sami zobaczcie.

zdjcie0001g.jpg

Myślałem, że wystarczy dokręcić tę śrubę na samej górze, ale tam jest ta opaska, która ma taki "bolec" wchodzący w dziurę, która jest w skrętce. Ona blokuje dalsze przykręcanie. Zaś ta na dola, mimo przykręcenia do oporu nic nie daje. Dalej kierownica rusza się pomiędzy rurką na której jest widoczne logo. Wiem, że niejasno się wyraziłem, ale nie umiem "po profesjonalnemu".

Napisano

Musisz podokręcać te nakrętki i ten okrągły pierścień na dole pod nimi widoczne na zdjęciu które pokazałeś.Najpierw mocno nawet samą dłonią właśnie ten pierścień do oporu potem po kolei te nakrętki odpowiednim kluczem,ale nie za mocno aby nie ścisnąć za bardzo łożysk,bo wtedy stawiały by za duży opór przy skręcaniu kołem. :thumbsup:

Napisano