Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana zębatek i kasety


Ubotek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam napęd po 9,5kkm na jednym łańcuchu.

Łańcuch KMC Z 9900

Kaseta SRAM PG-950

Korba Truvativ Firex

 

I o ile po tym przebiegu kaseta z łańcuchem jeszcze współgrają to łańcuch ślizga się po środkowej zębatce.

Co wymienić, żeby to działało jak najdłużej dośc niskim kosztem?

Na najmniejszej i największej zębatce wszystko ok.

 

Pozdrawiam

Ubotek

Napisano

Tyle kilosów na jednym łańcuchu,to trzeba przyznać wynik rzadko spotykany! :whistling: Myślę,że czas najwyższy wymianę owego cuda jak również tej środkowej zębatki korby.Podejrzewam,że nowy łańcuch raczej nie będzie trzymał się na kilku najmniejszych koronkach kasety,więc bądż gotowy także na wymianę kasety. :rolleyes:

Napisano

Najtańsza "reanimacja" tego zestawu polegać może na zeszlifowaniu (okrągły pilnik) zębów środkowej zębatki, jeżeli jeszcze zużycie pozwala na taki szlif. Druga wersja droższa to założenie używanej środkowej tarczy, "sporo" zużytej. Nie wiadomo czy to pomoże oraz ew. na jak długo wystarczy, może 2tys km, może 150km.

Najlepsze rozwiązanie to kupno nowej kasety (budżetowa hg50 to koszt ~70zł), nowego łańcucha (~50zł) oraz co najmniej środkowej tarczy. Ale bez zdjęć kasety oraz korby to wróżenie z fusów.

Napisano

https://picasaweb.google.com/FIFI170547/StanNapedu27062011

 

Kaseta o dziwo nie przeskakuje..]

Zebatka 1 i 3 przyjmie w ogóle nowy łańcuch ?

 

I co polecacie w takim razie?

Zależy mi jedynie na wytrzymałości/cenie. Waga nie gra roli.

 

P.S. przepraszam za jakość zdjęc robionych komórką

 

Ubotek : )

 

Srodkową zębatkę próbowałem podpiłować, co widać na zdjęciach, ale nie dało to zamierzonych efektów, gdyż łańcuch jest zbyt wyciągnięty.

  • Mod Team
Napisano

Wiec tak jak bym ci polecił to co sam stosuje jeżeli jesteś zaradny, kupuje np tanio kasete xt uzywana i ją regeneruje. Do niej nowy lancuch i gra gitara. W korbie no wypada zeby wymienic na nowe albo tez uzywane w dobrym stanie i podreperować zbocza.

 

Z tego co widze jak bys poswiecił jedno czy 2 popołudnia to zebatke by moze odratował i przejeździł na niej kilka kkm a jak zepsujesz to ona i tak sie juz do niczego nie nadaje. nic nie tracisz.

Napisano

https://picasaweb.google.com/FIFI170547/StanNapedu27062011

 

Kaseta o dziwo nie przeskakuje..]

Zebatka 1 i 3 przyjmie w ogóle nowy łańcuch ?

 

I co polecacie w takim razie?

Zależy mi jedynie na wytrzymałości/cenie. Waga nie gra roli.

 

P.S. przepraszam za jakość zdjęc robionych komórką

 

Ubotek : )

 

Srodkową zębatkę próbowałem podpiłować, co widać na zdjęciach, ale nie dało to zamierzonych efektów, gdyż łańcuch jest zbyt wyciągnięty.

Kaseta nie przeskakuje na starym czy nowym łańcuchu?Zębatki 1-3 korby powinny jeszcze przyjąć nowy łańcuch. B)

Na allegro są takie zębatki do wyboru;

ZĘBATKA MRX 32z

zębatka 32T Shimano Deore :thumbsup:

Co do kasety,to Deore wystarczy;

KASETA SHIMANO DEORE CS-HG50

No i łańcuch polecam SLX;

Łańcuch Shimano SLX/LX CN-HG73

Napisano

PuklusŚrodkowa próbowałem reanimować co widać na zdjęciach, jednak nie dało to pożądanego efektu. Przy szlifowaniu zębątka zmniejsza średnicę, więc używany łańcuch się nie przyjmie.

 

marky5zakupie kasetę deore i zobaczymy czy się przyjmie z nowym łańcuchem. Polecasz SLX-a ?

 

Wie ktoś jak z wytrzymałością zębatki Deore vs SLX (32t) ?

 

Ubotek : )

Napisano

Środkowa zębatka nie jest jeszcze tak bardzo zużyta. Inaczej- jest zużyta bo nowego łańcucha nie przyjmie, ale do regeneracji spokojnie się nadaje. Zostało tam jeszcze dużo materiału do "ubrania". Gorsze udawało mi się odratować.

Nie jestem pewien czy wiesz w jaki sposób regenerować. Początkującemu najlepiej robić to okrągłym pilnikiem o średnicy zbliżonej do tulejki łańcucha (ztcp coś ok 6.5mm). Szlifujemy zbocze, ale nie "pogłębiamy". No i oczywiście szlifujemy inne zbocze niż w kasecie, patrząc na te zdjęcia to będzie prawa strona

( /\_/\ <- z tej strony).

 

Reasumując: potrzebna nowa kaseta, nowy łańcuch oraz środkowa zębatka albo _dobry_ szlif.

Napisano

A nie lewą strome(lewe zbocze), tak żeby oba zbocza były podobne do siebie jak to jest w nowych kasetach/zębatkach?

Napisano

W korbie prawe zbocze, na kasecie lewe. Tak jak pracuje łańcuch.

Drugą stroną (wewnętrzną) się nie sugeruj, współczesne zębatki to drugie, nieużywane zbocze, mają zazwyczaj w jakiś dziwny sposób wyfrezowane. Podobno w celu ułatwienia zmiany biegów.

Zaopatrz się w wiertło (drut, kredka nawet) o średnicy ok 7-8mm. Przyłóż do właściwego zbocza w nowej kasecie albo zębatce. Porównaj ze zużytą koronką. Zrozumiesz wtedy o co mi chodzi. Szlifowanie ma właśnie doprowadzić do tego, żeby to wiertło, czy kredka (imitujące tulejkę w łańcuchu) przylegało całą powierzchnią.

Napisano

Hm, to widzę że źle robiłem, co widać już na zębatce. Podcinałem lewe zbocze by wyrównać i minimalnie pogłębiałem.

To cóż trzeba kupić kasete i łańcuch i chyba zebatke bo jak zeszlifowałem nie to zbocze to będą problemy ze zmianą, a tego na wyścigu bym nie chciał.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...