Ubotek Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Witam Mam napęd po 9,5kkm na jednym łańcuchu. Łańcuch KMC Z 9900 Kaseta SRAM PG-950 Korba Truvativ Firex I o ile po tym przebiegu kaseta z łańcuchem jeszcze współgrają to łańcuch ślizga się po środkowej zębatce. Co wymienić, żeby to działało jak najdłużej dośc niskim kosztem? Na najmniejszej i największej zębatce wszystko ok. Pozdrawiam Ubotek
marky5 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Tyle kilosów na jednym łańcuchu,to trzeba przyznać wynik rzadko spotykany! Myślę,że czas najwyższy wymianę owego cuda jak również tej środkowej zębatki korby.Podejrzewam,że nowy łańcuch raczej nie będzie trzymał się na kilku najmniejszych koronkach kasety,więc bądż gotowy także na wymianę kasety.
M333 Napisano 27 Czerwca 2011 Napisano 27 Czerwca 2011 Najtańsza "reanimacja" tego zestawu polegać może na zeszlifowaniu (okrągły pilnik) zębów środkowej zębatki, jeżeli jeszcze zużycie pozwala na taki szlif. Druga wersja droższa to założenie używanej środkowej tarczy, "sporo" zużytej. Nie wiadomo czy to pomoże oraz ew. na jak długo wystarczy, może 2tys km, może 150km. Najlepsze rozwiązanie to kupno nowej kasety (budżetowa hg50 to koszt ~70zł), nowego łańcucha (~50zł) oraz co najmniej środkowej tarczy. Ale bez zdjęć kasety oraz korby to wróżenie z fusów.
Ubotek Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Napisano 27 Czerwca 2011 https://picasaweb.google.com/FIFI170547/StanNapedu27062011 Kaseta o dziwo nie przeskakuje..] Zebatka 1 i 3 przyjmie w ogóle nowy łańcuch ? I co polecacie w takim razie? Zależy mi jedynie na wytrzymałości/cenie. Waga nie gra roli. P.S. przepraszam za jakość zdjęc robionych komórką Ubotek : ) Srodkową zębatkę próbowałem podpiłować, co widać na zdjęciach, ale nie dało to zamierzonych efektów, gdyż łańcuch jest zbyt wyciągnięty.
Mod Team Puklus Napisano 28 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 28 Czerwca 2011 Wiec tak jak bym ci polecił to co sam stosuje jeżeli jesteś zaradny, kupuje np tanio kasete xt uzywana i ją regeneruje. Do niej nowy lancuch i gra gitara. W korbie no wypada zeby wymienic na nowe albo tez uzywane w dobrym stanie i podreperować zbocza. Z tego co widze jak bys poswiecił jedno czy 2 popołudnia to zebatke by moze odratował i przejeździł na niej kilka kkm a jak zepsujesz to ona i tak sie juz do niczego nie nadaje. nic nie tracisz.
marky5 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 https://picasaweb.google.com/FIFI170547/StanNapedu27062011 Kaseta o dziwo nie przeskakuje..] Zebatka 1 i 3 przyjmie w ogóle nowy łańcuch ? I co polecacie w takim razie? Zależy mi jedynie na wytrzymałości/cenie. Waga nie gra roli. P.S. przepraszam za jakość zdjęc robionych komórką Ubotek : ) Srodkową zębatkę próbowałem podpiłować, co widać na zdjęciach, ale nie dało to zamierzonych efektów, gdyż łańcuch jest zbyt wyciągnięty. Kaseta nie przeskakuje na starym czy nowym łańcuchu?Zębatki 1-3 korby powinny jeszcze przyjąć nowy łańcuch. Na allegro są takie zębatki do wyboru; ZĘBATKA MRX 32z zębatka 32T Shimano Deore Co do kasety,to Deore wystarczy; KASETA SHIMANO DEORE CS-HG50 No i łańcuch polecam SLX; Łańcuch Shimano SLX/LX CN-HG73
Ubotek Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 PuklusŚrodkowa próbowałem reanimować co widać na zdjęciach, jednak nie dało to pożądanego efektu. Przy szlifowaniu zębątka zmniejsza średnicę, więc używany łańcuch się nie przyjmie. marky5zakupie kasetę deore i zobaczymy czy się przyjmie z nowym łańcuchem. Polecasz SLX-a ? Wie ktoś jak z wytrzymałością zębatki Deore vs SLX (32t) ? Ubotek : )
M333 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 Środkowa zębatka nie jest jeszcze tak bardzo zużyta. Inaczej- jest zużyta bo nowego łańcucha nie przyjmie, ale do regeneracji spokojnie się nadaje. Zostało tam jeszcze dużo materiału do "ubrania". Gorsze udawało mi się odratować. Nie jestem pewien czy wiesz w jaki sposób regenerować. Początkującemu najlepiej robić to okrągłym pilnikiem o średnicy zbliżonej do tulejki łańcucha (ztcp coś ok 6.5mm). Szlifujemy zbocze, ale nie "pogłębiamy". No i oczywiście szlifujemy inne zbocze niż w kasecie, patrząc na te zdjęcia to będzie prawa strona ( /\_/\ <- z tej strony). Reasumując: potrzebna nowa kaseta, nowy łańcuch oraz środkowa zębatka albo _dobry_ szlif.
Ubotek Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 A nie lewą strome(lewe zbocze), tak żeby oba zbocza były podobne do siebie jak to jest w nowych kasetach/zębatkach?
M333 Napisano 28 Czerwca 2011 Napisano 28 Czerwca 2011 W korbie prawe zbocze, na kasecie lewe. Tak jak pracuje łańcuch. Drugą stroną (wewnętrzną) się nie sugeruj, współczesne zębatki to drugie, nieużywane zbocze, mają zazwyczaj w jakiś dziwny sposób wyfrezowane. Podobno w celu ułatwienia zmiany biegów. Zaopatrz się w wiertło (drut, kredka nawet) o średnicy ok 7-8mm. Przyłóż do właściwego zbocza w nowej kasecie albo zębatce. Porównaj ze zużytą koronką. Zrozumiesz wtedy o co mi chodzi. Szlifowanie ma właśnie doprowadzić do tego, żeby to wiertło, czy kredka (imitujące tulejkę w łańcuchu) przylegało całą powierzchnią.
Ubotek Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Napisano 28 Czerwca 2011 Hm, to widzę że źle robiłem, co widać już na zębatce. Podcinałem lewe zbocze by wyrównać i minimalnie pogłębiałem. To cóż trzeba kupić kasete i łańcuch i chyba zebatke bo jak zeszlifowałem nie to zbocze to będą problemy ze zmianą, a tego na wyścigu bym nie chciał.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.