Skocz do zawartości

[napęd] wymiana kompletu

pahel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od około 8 lat posiadam rower Kona Lanai (coś takiego: http://maipenrai551.blog.so-net.ne.jp/_images/blog/_170/maipenrai551/kona201.jpg). Niestety zaniedbałem go - w zasadzie chyba nic nie wymieniałem poza klockami i dętkami od tamtej pory :)

Od dłuższego czasu miałem problem ze spadającym łańcuchem, długą zmianą biegów, zgrzytaniem przerzutek itp. W rowerze wpakowane są raczej niskiej jakości podzespoły (np. z tyłu Shimano Altus) - regulacja już nie pomaga i chciałbym zmienić cały napęd tzn. łańcuch, korbę, kasetę i przerzutki na coś solidniejszego i zwracam się z prośba o poradę co kupić. Budżet mam w miarę elastyczny - nawet nie wiem ile to wszystko może kosztować ale nie chcę kupować badziewia.

Niestety w temacie jestem laikiem, ale napiszę to co wiem, że mam:

- z przodu 3 zębatki, z tyłu 7,

- przerzutka z tyłu Shimano Altus,

- manetki SRAM Gripshift MRX.

Rower chciałbym mieć w miarę uniwersalny bo jeżdżę i w terenie i po mieście w stosunku 1:1.

Z góry dzięki za pomoc ;-)

Napisano

Właśnie nie wiem ile to może wszystko kosztować - myślałem że z 500zł bym jeszcze przetrawił jeżeli na serio by było warto ale nie wiem czy to już jest dużo, czy jeszcze śmiesznie mało?

Napisano

myślę że w takiej cenie można by się zmieścić, z tyłu masz kasete czy wolnobieg? bo jeżeli wolnobieg, to zmiana na kasete równa się zmiana piasty + zaplecenie koła,

• Mod Team
Napisano

Policz ząbki na najmniejszej koronce 13, lub 14 to wolnobieg, 11, lub 12 to kaseta ;)

Korba Deore - 220 PLN : http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-44-32-22-175mm-cr-i1648013773.html

Łańcuch + Kaseta - 130 (w komplecie) : http://allegro.pl/zestaw-deore-kaseta-cs-hg50-11-32-lancuch-cn-hg53-i1660727045.html

Manetki SLX - 160 : http://allegro.pl/manetki-shimano-slx-sl-m660-3x9-okazja-ciclo-i1644268347.html

No i jeszcze pewnie piasta pod 8/9 rz. by się przydała, jakieś 60-70 PLN + przeplecenie.