Skocz do zawartości

[napęd] wymiana kompletu


pahel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Od około 8 lat posiadam rower Kona Lanai (coś takiego: http://maipenrai551.blog.so-net.ne.jp/_images/blog/_170/maipenrai551/kona201.jpg). Niestety zaniedbałem go - w zasadzie chyba nic nie wymieniałem poza klockami i dętkami od tamtej pory :)

Od dłuższego czasu miałem problem ze spadającym łańcuchem, długą zmianą biegów, zgrzytaniem przerzutek itp. W rowerze wpakowane są raczej niskiej jakości podzespoły (np. z tyłu Shimano Altus) - regulacja już nie pomaga i chciałbym zmienić cały napęd tzn. łańcuch, korbę, kasetę i przerzutki na coś solidniejszego i zwracam się z prośba o poradę co kupić. Budżet mam w miarę elastyczny - nawet nie wiem ile to wszystko może kosztować ale nie chcę kupować badziewia.

 

Niestety w temacie jestem laikiem, ale napiszę to co wiem, że mam:

- z przodu 3 zębatki, z tyłu 7,

- przerzutka z tyłu Shimano Altus,

- manetki SRAM Gripshift MRX.

 

Rower chciałbym mieć w miarę uniwersalny bo jeżdżę i w terenie i po mieście w stosunku 1:1.

 

Z góry dzięki za pomoc ;-)

Napisano

Właśnie nie wiem ile to może wszystko kosztować - myślałem że z 500zł bym jeszcze przetrawił jeżeli na serio by było warto ale nie wiem czy to już jest dużo, czy jeszcze śmiesznie mało?

Napisano

myślę że w takiej cenie można by się zmieścić, z tyłu masz kasete czy wolnobieg? bo jeżeli wolnobieg, to zmiana na kasete równa się zmiana piasty + zaplecenie koła,

  • Mod Team
Napisano

Policz ząbki na najmniejszej koronce 13, lub 14 to wolnobieg, 11, lub 12 to kaseta ;)

Korba Deore - 220 PLN : http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-44-32-22-175mm-cr-i1648013773.html

Łańcuch + Kaseta - 130 (w komplecie) : http://allegro.pl/zestaw-deore-kaseta-cs-hg50-11-32-lancuch-cn-hg53-i1660727045.html

Manetki SLX - 160 : http://allegro.pl/manetki-shimano-slx-sl-m660-3x9-okazja-ciclo-i1644268347.html

No i jeszcze pewnie piasta pod 8/9 rz. by się przydała, jakieś 60-70 PLN + przeplecenie.

No i pancerze + linki, wszystko łącznie pewnie ok 600 PLN, ale warto, będziesz miał sprzęt dobrej klasy :)

 

Ah, no właśnie, jeszcze przerzutki chciałbyś wymienić, tylna deorka ~100 PLN, przednią jest sens wymieniać? Jeżeli tak, to można jakiś starszy model tanio wyrwać.

Napisano

To jest wolnobieg. na pewno warto jest zamienić wolnobieg na kasetę. W systemie zębatek z wolnobiegiem jest węższy rozstaw łożysk a co za tym idzie często gną(pełne) lub łamią się ośki(drążone), w przypadku piast pod kasetę łożyska są rozstawione szerzej i ośki się nie gną i nie łamią.

Napisano

mam dokładnie taki sam wolnobieg, dlatego nie pozostaje Ci nic innego jak kupno piasty pod kasete, zaplecenia koła w serwisie, kupno kasety i reszty osprzętu jaki wymienili u góry, proponuje rzeczy z grupy Alivio

Napisano

Super, dzięki wszystkim za info.

 

Pewnie na podstawie zdjęcia, które wrzuciłem wyżej ciężko ocenić stan korby?

Napisano

Korba też będzie do wymiany bo raczej nie podejmie współpracy. Jeśli wybierzesz 8.rz napęd który ci poleciłem za ok. 100zł kup sobie coś takiego ALIVIO FC-M410 :)

 

Czemu 8 biegów?? Bo jest to bardziej praktyczne rozwiązanie, choćby więcej części na ew. wymiany. Poza tym jeśli już tyle chcesz zmienić to półkę wyżej. :thumbsup:

Napisano

Ok, z Waszą pomocą upatrzyłem takie coś:

 

 

Czy to wszystko będzie ze sobą współgrało? :)

Napisano

Korbę wybrałbym z mocowaniem na octalink http://allegro.pl/shimano-korba-fc-m442-44-32-22-octalink-srebrn-cr-i1655088916.html , chyba że masz pewnośc, że obecna długośc suportu będzie odpowiednia do nowej korby. Zmierz obecną oś, jak się nie bedą zgadzały licz się z kupnem nowego suportu, wtedy brałbym octalink.

 

Kasetę wziąłbym osobno + łańcuch Connex Wippermann 800 lub 804.

Napisano

Ta tylna przerzutka o ile mi wiadomo choć mogę być w błędzie jest pod 9rz. a ty wybrałeś 8rz. więc trzeba to zmienić na 8rz.

 

Jak możesz kupić tą korbę Alivio na kwadrat to nawet się nie zastanawiaj a jeśli nie to na octalink. :thumbsup: do tego pakiet suportu i jest miodzio. :laugh:

 

Te manetki to Alivio ale jeśli nie jesteś pewny to poszukaj czegoś takiego:ALIVIO SLM410 3/8

 

Co do kół to Ci niestety nie pomogę może inni ale generalnie jest OK. :)

Napisano

Ta tylna przerzutka o ile mi wiadomo choć mogę być w błędzie jest pod 9rz. a ty wybrałeś 8rz. więc trzeba to zmienić na 8rz.

...

Nic nie musi zmieniać, gdyby tak było jak piszesz to by producenci nie montowali tylnych przerzutek XT do ośmnio-biegowych napędów. Przecież tutaj wszystko zależy od manetki to ile ciągnie linki i dzięki temu przerzutka wykonuje skok (w przypadku napędu 10-biegowego sprawa wygląda inaczej).

Napisano

Nic nie musi zmieniać, gdyby tak było jak piszesz to by producenci nie montowali tylnych przerzutek XT do ośmnio-biegowych napędów. Przecież tutaj wszystko zależy od manetki to ile ciągnie linki i dzięki temu przerzutka wykonuje skok (w przypadku napędu 10-biegowego sprawa wygląda inaczej).

 

Dokładnie tak. Coś mam dzisiaj problem z logicznym myśleniem :wallbash: ale asekurowałem się, że mogę się mylić. :wacko:

 

edit: jest jeszcze lepiej bo sam ma z tyłu XT na 8rz. :nuke::laugh:

Napisano

To ja wrzucę Ci coś co da Ci do myślenia: zmieniając napęd na współczesne alivio/deore zwiększysz wartość roweru 3 razy, a komfort, który poczujesz będzie słaby.

Czemu?

 

Kwestia kompatybilności ramy. Zestrojenie wszystkiego będzie wymagało w cholerę pracy i kombinowania, natomiast i tak będziesz miał wrażenie, że zaraz coś Ci odleci.

1. Piasty na wolnobieg były węższe o kilka mm, dlatego ramy pod nie były węższe. Jak wsadzisz piastę z bębenkiem to rozepcha Ci tylne widełki. Niewiele, ale wystarczająco, żeby szlag trafił geometrię - regulacja tego będzie w dechę.

2. Żeby wsadzić nową przerzutkę przód, będziesz potrzebował obejm, bo masz wąską rurę podsiodłową. Jak mniemam przerzutka tył też jest montowana do piasty, a nie do haka? Więc kolejny adapter.

3. Masz klamkomanetki, więc oprócz nowych manetek musisz kupić dodatkowo klamki (+50zł).

 

Moja rada? Zdejmij wszystko i wyczyść wszystko! Ten napęd nie wygląda na zużyty, tylko na brudny! Nowe pancerze i linki, dużo WD-40 do wyczyszczenia, potem Finish Line na łańcuch, Motorex na łożyska i nagle się okaże, że rower nieźle sobie radzi.

 

Jak włożysz w niego kasę na napęd, to zrobisz z roweru skarbonkę - będziesz wrzucał i wrzucał, aż się zorientujesz, że mogłeś już za tę kasę kupić przyzwoity nowy rower.

Napisano

hmm, no dałeś mi do myślenia :-) jak dotąd kupiłem tylko łańcuch, który i tak mam zwichrowany i nie da się na nim jeździć, więc może zrobię tak jak mówisz. Dzięki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...