pahel Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 Witam, Od około 8 lat posiadam rower Kona Lanai (coś takiego: http://maipenrai551.blog.so-net.ne.jp/_images/blog/_170/maipenrai551/kona201.jpg). Niestety zaniedbałem go - w zasadzie chyba nic nie wymieniałem poza klockami i dętkami od tamtej pory Od dłuższego czasu miałem problem ze spadającym łańcuchem, długą zmianą biegów, zgrzytaniem przerzutek itp. W rowerze wpakowane są raczej niskiej jakości podzespoły (np. z tyłu Shimano Altus) - regulacja już nie pomaga i chciałbym zmienić cały napęd tzn. łańcuch, korbę, kasetę i przerzutki na coś solidniejszego i zwracam się z prośba o poradę co kupić. Budżet mam w miarę elastyczny - nawet nie wiem ile to wszystko może kosztować ale nie chcę kupować badziewia. Niestety w temacie jestem laikiem, ale napiszę to co wiem, że mam: - z przodu 3 zębatki, z tyłu 7, - przerzutka z tyłu Shimano Altus, - manetki SRAM Gripshift MRX. Rower chciałbym mieć w miarę uniwersalny bo jeżdżę i w terenie i po mieście w stosunku 1:1. Z góry dzięki za pomoc ;-)
rybciasum Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 w miarę elastyczny tzn? jaka cena górna??
pahel Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Napisano 13 Czerwca 2011 Właśnie nie wiem ile to może wszystko kosztować - myślałem że z 500zł bym jeszcze przetrawił jeżeli na serio by było warto ale nie wiem czy to już jest dużo, czy jeszcze śmiesznie mało?
rybciasum Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 myślę że w takiej cenie można by się zmieścić, z tyłu masz kasete czy wolnobieg? bo jeżeli wolnobieg, to zmiana na kasete równa się zmiana piasty + zaplecenie koła,
rybciasum Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 Poszukaj tutaj na forum albo pokaż zdjęcie z bliska to spece rozpoznają najlepiej zdejmij koło i wtedy zrób wyraźne zdjęcie
beskid Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 Jak na to co masz spokojnie wystarczy ci Alivio ale już na 8 rz. Kaseta:Alivio M410 HG50 i kup sobie do tego nową piastę:Piasta+ nowe szprychy. Łańcuch:SHIMANO HG40 6,7,8-rz. Przerzutka tył:Alivio RD-M410 Przerzutka przód:Alivio FD-M412 Manetki też do wymiany i wistarczą ci takie:Alivio 3x8 biegów a korba?? zależy w jakim jest stanie
Mod Team safian Napisano 13 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2011 Policz ząbki na najmniejszej koronce 13, lub 14 to wolnobieg, 11, lub 12 to kaseta Korba Deore - 220 PLN : http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-44-32-22-175mm-cr-i1648013773.html Łańcuch + Kaseta - 130 (w komplecie) : http://allegro.pl/zestaw-deore-kaseta-cs-hg50-11-32-lancuch-cn-hg53-i1660727045.html Manetki SLX - 160 : http://allegro.pl/manetki-shimano-slx-sl-m660-3x9-okazja-ciclo-i1644268347.html No i jeszcze pewnie piasta pod 8/9 rz. by się przydała, jakieś 60-70 PLN + przeplecenie. No i pancerze + linki, wszystko łącznie pewnie ok 600 PLN, ale warto, będziesz miał sprzęt dobrej klasy Ah, no właśnie, jeszcze przerzutki chciałbyś wymienić, tylna deorka ~100 PLN, przednią jest sens wymieniać? Jeżeli tak, to można jakiś starszy model tanio wyrwać.
pahel Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Napisano 13 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedzi. Wrzuciłem kilka zdjęć: http://imageshack.us/g/137/92009055.jpg/ Czemu warto przejść na 8 biegów?
Royalonzo21 Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 To jest wolnobieg. na pewno warto jest zamienić wolnobieg na kasetę. W systemie zębatek z wolnobiegiem jest węższy rozstaw łożysk a co za tym idzie często gną(pełne) lub łamią się ośki(drążone), w przypadku piast pod kasetę łożyska są rozstawione szerzej i ośki się nie gną i nie łamią.
rybciasum Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 mam dokładnie taki sam wolnobieg, dlatego nie pozostaje Ci nic innego jak kupno piasty pod kasete, zaplecenia koła w serwisie, kupno kasety i reszty osprzętu jaki wymienili u góry, proponuje rzeczy z grupy Alivio
Mod Team michuuu Napisano 13 Czerwca 2011 Mod Team Napisano 13 Czerwca 2011 Zamiast zakupu piasty ,szprych i zaplatania koła sądzę że lepiej kupić gotowca pod 8/9 np. allegro. Będzie taniej.
pahel Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Napisano 13 Czerwca 2011 Super, dzięki wszystkim za info. Pewnie na podstawie zdjęcia, które wrzuciłem wyżej ciężko ocenić stan korby?
beskid Napisano 13 Czerwca 2011 Napisano 13 Czerwca 2011 Korba też będzie do wymiany bo raczej nie podejmie współpracy. Jeśli wybierzesz 8.rz napęd który ci poleciłem za ok. 100zł kup sobie coś takiego ALIVIO FC-M410 Czemu 8 biegów?? Bo jest to bardziej praktyczne rozwiązanie, choćby więcej części na ew. wymiany. Poza tym jeśli już tyle chcesz zmienić to półkę wyżej.
pahel Napisano 14 Czerwca 2011 Autor Napisano 14 Czerwca 2011 Ok, z Waszą pomocą upatrzyłem takie coś: kaseta + łańcuch Shimano HG50: http://allegro.pl/zestaw-shimano-8rzed-kaseta-hg50-lancuch-hg50-i1662638618.html (100zł) - tutaj nie wiem jaką ilość zębów wybrać bo są 3 wersje do wyboru (11-13-15-17-19-21-24-28, 11-13-15-17-20-23-26-30, 11-13-15-18-21-24-28-32) korba Shimano Alivio: http://allegro.pl/1b1-korba-shimano-alivio-m410-m-410-42x32x22-i1659803155.html (110zł) koła: http://allegro.pl/kola-26-novatec-lozyska-maszynowe-promocja-i1648018711.html (200zł) przerzutka tył Shimano Alivio: http://allegro.pl/przerzutka-tylna-shimano-alivio-9rzed-m430-m-430-i1651105726.html (90zł) - to chyba jest SGS? pytanie czy muszę mieć SGS czy może lepiej GS? Czytałem, że są szybsze manetki te które polecił beskid - http://allegro.pl/nowe-manetki-shimano-alivio-3x8-biegow-i1659962666.html (79zł) - czy to na pewno Alivio bo sprzedający sam nie jest pewien? Może polecicie jeszcze coś innego? To co polecił safian jest 3x9 więc nie wiem czy to by pasowało? Ciężko mi znaleźć coś innego na 3x8. przerzutka przód Shimano Alivio: http://allegro.pl/przerzutka-przod-przednia-shimano-alivio-m412-i1662638255.html (45zł) Czy to wszystko będzie ze sobą współgrało?
Royalonzo21 Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Ja bym wybrał kasete z największą zębatką 28z. Co do tylnej przerzutki SGS to pozwala ona na jazdę z większymi przekosami łańcucha.
afly Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Korbę wybrałbym z mocowaniem na octalink http://allegro.pl/shimano-korba-fc-m442-44-32-22-octalink-srebrn-cr-i1655088916.html , chyba że masz pewnośc, że obecna długośc suportu będzie odpowiednia do nowej korby. Zmierz obecną oś, jak się nie bedą zgadzały licz się z kupnem nowego suportu, wtedy brałbym octalink. Kasetę wziąłbym osobno + łańcuch Connex Wippermann 800 lub 804.
beskid Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Ta tylna przerzutka o ile mi wiadomo choć mogę być w błędzie jest pod 9rz. a ty wybrałeś 8rz. więc trzeba to zmienić na 8rz. Jak możesz kupić tą korbę Alivio na kwadrat to nawet się nie zastanawiaj a jeśli nie to na octalink. do tego pakiet suportu i jest miodzio. Te manetki to Alivio ale jeśli nie jesteś pewny to poszukaj czegoś takiego:ALIVIO SLM410 3/8 Co do kół to Ci niestety nie pomogę może inni ale generalnie jest OK.
afly Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Ta tylna przerzutka o ile mi wiadomo choć mogę być w błędzie jest pod 9rz. a ty wybrałeś 8rz. więc trzeba to zmienić na 8rz. ... Nic nie musi zmieniać, gdyby tak było jak piszesz to by producenci nie montowali tylnych przerzutek XT do ośmnio-biegowych napędów. Przecież tutaj wszystko zależy od manetki to ile ciągnie linki i dzięki temu przerzutka wykonuje skok (w przypadku napędu 10-biegowego sprawa wygląda inaczej).
beskid Napisano 14 Czerwca 2011 Napisano 14 Czerwca 2011 Nic nie musi zmieniać, gdyby tak było jak piszesz to by producenci nie montowali tylnych przerzutek XT do ośmnio-biegowych napędów. Przecież tutaj wszystko zależy od manetki to ile ciągnie linki i dzięki temu przerzutka wykonuje skok (w przypadku napędu 10-biegowego sprawa wygląda inaczej). Dokładnie tak. Coś mam dzisiaj problem z logicznym myśleniem ale asekurowałem się, że mogę się mylić. edit: jest jeszcze lepiej bo sam ma z tyłu XT na 8rz.
pahel Napisano 16 Czerwca 2011 Autor Napisano 16 Czerwca 2011 Odkąd dokąd zmierzyć jaki suport octalink mam kupić?
PKDeath Napisano 16 Czerwca 2011 Napisano 16 Czerwca 2011 To ja wrzucę Ci coś co da Ci do myślenia: zmieniając napęd na współczesne alivio/deore zwiększysz wartość roweru 3 razy, a komfort, który poczujesz będzie słaby. Czemu? Kwestia kompatybilności ramy. Zestrojenie wszystkiego będzie wymagało w cholerę pracy i kombinowania, natomiast i tak będziesz miał wrażenie, że zaraz coś Ci odleci. 1. Piasty na wolnobieg były węższe o kilka mm, dlatego ramy pod nie były węższe. Jak wsadzisz piastę z bębenkiem to rozepcha Ci tylne widełki. Niewiele, ale wystarczająco, żeby szlag trafił geometrię - regulacja tego będzie w dechę. 2. Żeby wsadzić nową przerzutkę przód, będziesz potrzebował obejm, bo masz wąską rurę podsiodłową. Jak mniemam przerzutka tył też jest montowana do piasty, a nie do haka? Więc kolejny adapter. 3. Masz klamkomanetki, więc oprócz nowych manetek musisz kupić dodatkowo klamki (+50zł). Moja rada? Zdejmij wszystko i wyczyść wszystko! Ten napęd nie wygląda na zużyty, tylko na brudny! Nowe pancerze i linki, dużo WD-40 do wyczyszczenia, potem Finish Line na łańcuch, Motorex na łożyska i nagle się okaże, że rower nieźle sobie radzi. Jak włożysz w niego kasę na napęd, to zrobisz z roweru skarbonkę - będziesz wrzucał i wrzucał, aż się zorientujesz, że mogłeś już za tę kasę kupić przyzwoity nowy rower.
pahel Napisano 16 Czerwca 2011 Autor Napisano 16 Czerwca 2011 hmm, no dałeś mi do myślenia :-) jak dotąd kupiłem tylko łańcuch, który i tak mam zwichrowany i nie da się na nim jeździć, więc może zrobię tak jak mówisz. Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.