Skocz do zawartości

[do ~9000zł] Rower MTB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zamierzam zakupić rower do maratonów MTB i do tego celu mogę przeznaczyć na sprzęt max.9000 zł.

Co możecie mi polecić do tej kwoty ? Na razie się mocno rozglądam,tak że mógłby to być Hardtaill jak i full,ale dość lekki.Mam 185 cm i ważę 72 kg.

Zastanawiałem się także nad składaniem,więc jeżeli moglibyście zrobić jakieś projekty byłbym wdzięczny.

Czekam także na propozycje gotowych rowerów.

Proszę o odpowiedź i pozdrawiam !

Napisano

z całym szacunkiem dla takiej kowty... ale masz jakieś doświadczenie czy to miałby być Twój pierwszy MTB?

// Nie cytujemy w całości postów znajdujących się bezpośrednio nad naszymi.

Napisano

Tak..mam już trochę doświadczenia w MTB gdyż trenuję konkretnie od 3 lat,na szosie jak i MTB,lecz maratony MTB są pierwszorzędne.Zadałem pytanie na forum ponieważ czas na zmianę sprzętu i mocno się zastanawiam,a warto zaczerpnąć troszkę obcej opini...

Napisano

No właśnie też się tak na początku zastanawiałem aby składać,jednak kiedy robiłem sobie wstępne projekty zawsze coś kaski brakowało...czy to rama za droga,czy to koła aż w końcu przestałem się bawić w projekty.Jednak teraz od nowa myślę iż byłby to dobry pomysł..jednak wyrwanie fajnych i lekkich części jest naprawdę trudne

Głownie miałby służyć do maratonów

Napisano

Nie doczytałem, my bad.

Tak czy inaczej wybór jest całkiem spory, więc trudno pokazać palcem i powiedzieć, że to ten i tylko ten.

Tym bardziej, że ma pasować tobie, a nie innym.

Generalna opinia jest taka, że na maratony optymalnym wyborem są spokojnie prowadzące się HT, a nie nerwowe wyścigówki XC. Powinieneś szukać czegoś o dłuższej ramie i w miarę zrelaksowanych kątach.

Co do fs, skok raczej 100 mm, max. 120. Chodzi w sumie o wyścig, a nie kanapowe turlanie po kamykach.