Skocz do zawartości

[spd] Przyzwyczajanie się


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno kupiłem pedały i buty spd, jeździłem w nich kilkanaście razy lecz czuje się w nich trochę ograniczony. Szczególnie gdy jadę przez miasto to mam taki strach w sobie, zawsze muszę wypinać się trochę wcześniej przed zatrzymaniem. Nie raz nie mogę się wypiąć. I mam takie pytanie czy to jest normalne i się przyzwyczaję czy coś ze mną nie tak:S i ile to może potrwać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie masz pedały ale ustaw sobie na początku aby lekko się wypinały (Shimano) lub zamień bloki w CB. Jak już się oswoisz z "nowym" to ustawisz na twardo aby na wybojach się buty same nie wypinały. Wtedy nie będziesz miał problemu z tym że np przed światłami się nie wypniesz. :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę w spd od 2 miesięcy. 1 dnia dwie gleby, potem tylko jedna. Rozkręć na max tak byś mógł się lekko wypinać, nogę miej luźną zaraz przed przewidywanym postojem. Im mniej będziesz o tym myślał tym będziesz bezpieczniejszy. thumbsup.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczyłeś mnie tym tematem hehe a to dlatego że jeżdżę chyba 3 albo 4 rok w spd'ach. Zawsze shimano. Od jakiegoś czasu mam Cranki i dzisiaj, robiąc stójkę na lewoskręcie wyglebiłem naprzeciwległy pas heh. Nie mogłem śmiechu opanować patrząc z asfaltu na spoconego typa, który ledwo co wyhamował przede mną. Chyba muszę bloki przełożyć aby szybciej mi się wypinało. W shimano to sporadyczne gleby - raczej na ostrych podjazdach jak dachowałem. Takie uroki przeceniania swoich możliwości i wysoko kiery ustawionej. Z czasem przywykniesz i będzie ci się beznadziejnie bez nich jeździło. Po pierwsze - "no pain, no gain", po drugie - "jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz" a po trzecie to "chłopaki nie płaczą". Im więcej wypedałujesz tym szybciej przywykniesz. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach