Skocz do zawartości

[Amortyzator] Kind Schock KS-582 - regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam rower torpado z amortyzatorem tylnym Kind Schock KS-582. Jest to amortyzator air/oil. Od dwóch lat nie jeździłem na rowerze, a teraz jak usiadłem to pach... amortyzator się ugina praktycznie do końca, a przytyłem zaledwie 2kg:p Mam tam dwa wentyle, jeden u góry a drugi na dole. Zakładam, że górny jest od komory z powietrzem a drugi z olejem. Sprawdziłem zatem ciśnienie w górnej komorze i wynik poza skale mojego baromierza, czyli >4.5 bara, dopompowałem trochę ale chyba nic to nie dało, bo mam za słabą pompkę (też chyba do 4.5bara). Proszę pomóżcie mi jak to cacko wyregulować? Pozdrawiam :)

Napisano

Takie amortyzatory potrzebują ciśnienia kilkukrotnie większego, powiedzmy 10 do 20 barów, wykonalne tylko pompką do amortyzatorów. Sklepy mają takie na stanie.

Napisano

wow... sporawe to ciśnienie tam jest:p

W wulkanizacji do tych 10barów powinni mi napompować... a z olejem nic się nie bawić?? To jest tylko do oliwienia golenia, tak?

Napisano

Ale po co chcesz iść do wulkanizacji, skoro praktycznie każdy chyba sklep rowerowy posiada obecnie pompki do amortyzatorów?

Napisano

Ale po co chcesz iść do wulkanizacji, skoro praktycznie każdy chyba sklep rowerowy posiada obecnie pompki do amortyzatorów?

 

Bo najbliższy sklep rowerowy mam... za 15km!! A wulkanizacje 1km:P

 

Te 2 wentyle to są raczej od dwóch komór (pozytywnej i negatywnej) a nie od oleju.

Hmm, liczyłem na to że skoro air/oil to w jednej będzie olej :P

 

To z tą drugą komorą jakoś postępować?? Tzn. jak w zasadzie mam regulować ten amortyzator?

Napisano

Rzuciłem sobie łokiem na ten wynalazek.

Posiada on dwa zawory powietrzne, jeden służy do napełniania komory głównej sprężyny powietrznej i drugi do ustawiania czułości tegoż amortyzatora (zawór bliżej tłoka). Żeby amor wogóle działał trzeba przede wszystkim napompować komorę główną, zazwyczaj jest to dwukrotność twojej masy ciała podawana w jednostkach cisnienia psi. Ta zasada nie dotyczy chyba tylko amortyzatorów manitou, reszta raczej po tą zasadę się łapie. Do drugiej komory napompowałbym tyle samo powietrza.

Co do oleju - amorek ten ma jak widzę blokadę hydrauliczną za pomocą małej czerwonej dźwigni. Żadnym olejem niczego bym na zewnątrz nie smarował, jeśli koniecznie już chcesz coś robić to sprayem silikonowym, by czyścić uszczelki i redukować tarcie, ale i bez tego też działał będzie.

Napisano

trzeba przede wszystkim napompować komorę główną, zazwyczaj jest to dwukrotność twojej masy ciała podawana w jednostkach cisnienia psi.

 

No nie tak do końca bo w RS np. reba, sid pompuje się troszkę mniej niż dwukrotność.

Napisano

ok, a jeżeli teraz w drugiej komorze (wentyl dolny) mam ciśnienie zerowe... tzn. miałem 2,6bara, wziąłem pompką samochodową na pompowałem trochę (3 razy machnąłem nogą :P ) i nagle wszystko uciekło... wydawałoby się, że między tłokiem (goleniem?) a uszczelką... bo trochę smaru jakby wyszło. I tak właśnie osiągnąłem zerowe ciśnienie :/ :P Co z tym fantem??:<

Napisano

hmm, ok, w takim razie chyba zaopatrzę się w tą pompkę. Jak już to zrobię to się odezwę :) Dzięki za pomoc!! Jesteście wielcy;)

Napisano

Ok, kupiłem sobie tą pompkę. Napompowałem górną komorę bez problemu do 10barów. Dolnej niestety nie mogę;/ Przykręcam końcówkę pompki do wentyla... pompu pompu, jest 10barów, odkręcam i wszystko wylatuje. Dla upewnienia, że to wylatuje z komory, a nie z rurki pompki przykręcam jeszcze raz i ciśnienie zerowe... jak to napompować ?:D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...