mati04 Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 Witam. Posiadam rower unibike flite 2011. Niestety mam problemy z kregoslupem i mam do wyboru albo zmienic rower na miejski, albo podniesc nieco i cofnąć kierownicę, aby sylwetka byla bardziej wyprostowana. Oczywiscie wybieram opcję drugą. Jestem laikiem jesli chodzi o tematykę sprzetu rowerowego dla tego prosze was o pomoc w doborze zestawu. Chce kupic regulowany wspornik kierownicy oraz kierownicę giętą. Chce by kierownica byla szersza, powiedzmy okolo 70 cm, obecnie moja prosta ma 60 i jest dla mnie za wąska, i nie wygodnie mi sie jezdzi na prostej. Nie ma to byc jakis super karbonowy ultra lekki zestaw gdyz nie jestem zawodowcem i nie stac mnie na takie wynalazki. Chce przeznaczyc na ten zetaw okolo 200 zl, oczywiscie moge dac troche wiecej gdyz nie chce jakiegos byleczego z szajsmetalu co mi sie wygnie jak wjade w dziurę . Prosze o podpowiedz, z góry dzieki.
PandaFaka Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 A jaka średnica mocowania? Mnie od jazdy na prostej (za niskiej) bolały nadgarstki i dłonie. Też szukałem takiego zestawu. U mnie akurat wystarczyło zmienić samą kierownicę. Wybrałem taką (średnica 25,4): Amoeba comfort Cena dobra, do tego wysyłka gratis. Zerknij tez na wagę. Fajna, mocna, wygodna i lekka kierownica, szerokość 62 cm. Dłuższe to raczej zjazdowe - będą cięższe i często ze średnicą 31,8.
mati04 Napisano 18 Maja 2011 Autor Napisano 18 Maja 2011 No wlasnie rece bola mnie tez. Mocowanie kierownicy mam 31,8 a dalej sie ona zweza. I w tym problem, bo musze kupić taką kiere zeby mi przszutki,manetki,itp weszly. * miało być przerzutki A więc, poszperałem trochę, znalazłem kilka pozycji które by mi odpowiadały funkcjonalnie i cenowo, i wydaje mi się że będą pasować do mojego roweru: Kierownice: http://allegro.pl/funn-full-bore-710-new-tanio-i1619240179.html http://allegro.pl/kierownica-ritchey-severe-condition-25-4-dh-fr-i1620376155.html http://allegro.pl/octane-one-kierownica-chemical-25-4-mm-czarna-i1602614968.html http://allegro.pl/kierownica-gieta-tioga-taskforce-dh-25-4mm-680mm-i1618990882.html http://allegro.pl/nowe-easton-ea-30-dh-685-25-4-40mm-fr-mtb-wys-0-i1607603952.html http://allegro.pl/nowa-kierownica-dartmoor-swing-25-4-750-kurier-0zl-i1616882092.html Mostki: http://allegro.pl/wspornik-ahead-28-6-zoom-regulowany-mostek-tds-215-i1614261453.html http://allegro.pl/mostek-accent-as-541r-ah-wspornik-alpebike-pl-i1581891730.html http://allegro.pl/wspornik-kierownicy-accent-as-363-ah-regulowany-i1575790597.html Mój rower: http://www.unibike.pl/flite.html Który wspornik i kierownicę byście mi polecili? A może żaden z powyższych? Proszę o pomoc, z góry dzięki, pozdro;)
Fenthin Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 Na tak szerokich kierownicach dosłownie się zarżniesz. 660mm to górna granica długości kierownic do XC. Samo przejście z 600mm prostej na 600mm giętą to już spora różnica mimo iż szerkość się nie zmienia, więc... Mostka nie kupiłbym żadnego. Weź po prostu coś z większym, ale stałym kątem, nie pakuj się w te ciężkie kowadła.
mati04 Napisano 18 Maja 2011 Autor Napisano 18 Maja 2011 naprawdę tak źle będzie mi się jeździć na kierownicy powiedzmy 700mm typu DH? Chcę mieć szerszą kierownicę gdyż mam zamiar odsunąć nieco manetki od chwytów(mam dość duże dłonie, chcąc je zmieścić w obrębie chwytów wadzę o wajchy zmiany przerzutek i to jest niezbyt wygodne) i chciałbym jeszcze zamontować rogi, lampkę, na razie mam tylko dzwonek i odblask. Więc potrzebuję trochę miejsca. Co rozumiesz poprzez "coś z większym ale stałym kątem"? Jaki kąt wygięcia w stronę ridera był by odpowiedni? Która kiera była by w takim razie la mnie odpowiednia(jak przedmówca określił-do 660 mm)? Jeśli miałbym na razie zmienić samą kierownicę, musiałbym kupić taką z mocowaniem 31,8 mm. Znalazłem kilka takich: http://allegro.pl/kierownica-gieta-tioga-r50-riser-31-8mm-685mm-cza-i1618990960.html http://allegro.pl/amoeba-vitra-640-31-8-gieta-60-waga-365-g-okazja-i1616435821.html http://allegro.pl/amoeba-borla-31-8-gieta-40-700-mm-waga467-g-okazj-i1607360092.html
Hetman Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 Poradzę Ci coś z pozoru szalonego: połóż się bardziej na rowerze. Znaczy, kup dłuższy wspornik (jak długi masz teraz?) i zostań przy prostej kierownicy. Przy pewnym kącie problemy z kręgosłupem znikają (nie jest już wygięty w pałąk). Nawet jeśli nie wierzysz to przetestuj na jakichś tanich częściach. Przy kręgosłupie poświęć trochę wagi i zainwestuj w dobre siodło żelowe. Pochyl je trochę do przodu, żeby nie siedzieć na prostacie tylko na d*.* i jednocześnie rozłożyć odpowiednio ciężar. Do tego dopasuj sobie anatomicznie rogi, metodą prób i błędów. Musisz mieć jednakowy nacisk na dłoń przy nadgarstku i przy łączeniu kciuka z palcem wskazującym. Możesz wyczuć błędy dopiero przy dłuższych dystansach, woź ze sobą klucz .
mati04 Napisano 18 Maja 2011 Autor Napisano 18 Maja 2011 Tylko jednego nie rozumiem. Jeżeli przedłużę wspornik kierownicy to będę bardziej wychylony do przodu a właśnie ja chcę pionizować moją postawę na rowerze a nie na odwrót. Kierę i tak muszę wymienić bo ta jest za wąska i rogi mi nie wejdą
Hetman Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Bo pomimo pochylania plecy się prostują. Natomiast przy pionizowaniu postawy często skracasz znacznie dystans do kierownicy i masz jeszcze większy pałąk. Szerokość dobieraj do wygody, byle była prosta i rogi do tego. Tak szerokiej raczej nie znajdziesz. 60cm to nie jest mało, powinieneś wszystko zmieścić. Co Ty tam masz? Może jakiś zdjęcia? Chciałeś mieć proste plecy a nie pionowe, ze względu na problemy z kręgosłupem? I w budżecie 200zł? To kierownica do 20zł, rogi do 30zł a reszta zostaje na jakiegoś look-ina, nie za wąskiego i nie za szerokiego.
mati04 Napisano 19 Maja 2011 Autor Napisano 19 Maja 2011 A co to look-in? Dobra, nie było pytania, już wiem;)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.