Skocz do zawartości

[Przerzutka] Sram X-7 problem z regulacją


szninkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

mam problem z wyregulowaniem tylnej przerzutki Sram X-7. Jestem właśnie po wymianie kasety (9 rzędowa Sram 11-32 zęby) i łańcucha (Sram PC-951). Pomimo tego iż ustawiam odpowiednio skrajne położenia wózka i indeksuję przerzutkę, to cały czas nie chce wskakiwać bieg nr 7 w chwili kiedy zmieniam biegi w dół (tzn z 8 na 7)bo gdy zmieniam biegi w odwrotnej kolejności (z 6 na 7) to wszystko jest ok. Wszystkie pozostałe biegi "wchodzą" prawidłowo. Problem znika gdy odpowiednio mocno naciągnę linkę śrubą przy manetce, jednak wtedy linka jest zbyt mocno naciągnięta i redukcja biegów nie przebiega płynnie. Nie wiem czy to może być wina kasety? I jeśli tak to czy można ją jakoś łatwo wyeliminować?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jeśli wszystko jest takie jak było a tylko kaseta i łańcuch nowe to trochę dziwne, jeśli z poprzednim zestawem wszystko było ok.

Ja bym prewencyjnie zmienił ostatni kawałek pancerza i wyczyścił linkę, poza tym sprawdził odległość przerzutki od kasety śrubą regulacyjną napięcia sprężyny. Wykreciłbym ją na tyle na ile się da, by łańcuch bardziej "owinął" koronki kasety. Sprawdziłbym też czy przerzutka nie jest zatarta albo czy bez problemu i oporów porusza się na wszystkich przegubach. Sprawdziłbym też czy hak i przerzutka są proste.

Napisano

Teraz tak na szybko stopnowo zmniejszałem odległość przerzutki od kasety i w pewnym momencie problem z 7 biegiem ustąpił jednak pojawił się nowy. W chwili gdy łańcuch był na 4, 3 bądź 2 biegu to chciał wskakiwać na bieg niższy i gdy poluzowałem linkę żeby zniwelować ten efekt to powróciła stara sprawa 7 biegu. Tak się zaczynam zastanawiać, bo w sytuacji gdy przybliżyłem przerzutką do kasety to biegi 9, 8, 7, 6 zaczęły pracować zupełnie prawidłowo i problem przeskakiwania łańcucha na większą zębatkę pojawił się dopiero przy biegu 4 i niższych. Może się mylę, ale wygląda to tak jakby była źle dobrana kaseta do przerzutki. Tylko, że wszystkie elementy są Sram'a i nawet kaseta jest taka sama jak wcześniejsza, z którą wszystko było dobrze.

 

Dzięki za wszystkie pomysły jutro przy dzienny świetle zajmę się linką i pancerzem bo przerzutka sama w sobie wygląda na sprawną, hak i wózek jest prosty no i nie odczuwam żadnego braku płynności w jej pracy.

Napisano

No i praktycznie nie ma progresu, sprawdziłem wszystko co było do sprawdzenia i nie widzę żadnych nieprawidłowości jeśli chodzi o linkę pancerz i samą przerzutkę. Po zbliżeniu przerzutki do kasety i ponownym dokładnym zindeksowaniu biegów jedyne co udało mi się uzyskać to sytuację że 7 bieg od czasu do czasu raczy wskoczyć (nawet bez większego problemu) jednak za chwilę mu się odwidzi i kilkadziesiąt prób mam bezowocnych. Niestety dalsze regulacje naprężenia linki i zmniejszanie odległości przerzutki od kasety powodują iż biegi 1-4 nie pracują prawidłowo, tak jak pisałem we wcześniejszym poście.

Napisano

cały napęd masz 9 biegowy i manetkę też na 9, jeżeli jeszcze na tym nie jeździłeś to proponuję się przejechać, u mnie łańcuch w nowym napędzie też latał na 7 koronce ale po dwóch jazdach mu przeszło i łańcuch z kasetą się dotarł

Napisano

Miałeś dokładnie taką samą sytuację? Bo na początku też mi to przyszło na myśl tylko że nie bardzo byłem w stanie sobie wyobrazić co ma się dotrzeć. Gdyby łańcuch delikatnie podskakiwał na koronce to mogła by to być kwesta ich wzajemnego dotarcia. Jednak u mnie jest taka sytuacja że koronka nie łapie łańcucha wystarczająco mocno żeby go na siebie zapleść. Wygląda to tak jakby akurat na tej zmianie biegów manetka mniej naprężała linkę. Fakt na chwile obecną na tym zestawie przejechałem ok 50 km i bieg 7 na pewno nie należał do najczęściej używanych. W weekend postaram się go trochę bardziej obciążyć i zobaczymy wtedy.

Napisano

Sprawdź czy na sworzniach nie jest za ciasno. Czytałem gdzieś, że niektóre x7 albo x9 miały zbyt ciasne sworznie przez co nie pracowały płynnie. Moja x7 ale 10 biegowa też opornie chodziła na początku, pomogło rozruszanie i smarowanie. Ale najpierw ustaw prawidłowo odległość przerzutki od kasety za pomocą śruby B.

Napisano

U mnie w podobnej sytuacji winowajcą okazał się pancerz linki. Walczyłem z przerzutką cały dzień. W którymś momencie zauważyłem że pancerz się odkształcił. Wymieniłem razem z linką na nowy. 15 minut i działało jak należy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...