Nerfin Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 Witam Mam proste pytanie , czym wyczyścić łańcuch z starego smaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tr4nCe Napisano 6 Maja 2011 Udostępnij Napisano 6 Maja 2011 Wystarczy poszukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nerfin Napisano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Ok Dzięki fakt moja wina nie szukałem podobnego tematu. Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie , zakupiłem dzisiaj Olej Wazelinowy w sklepie rowerowym koleś mi polecał... Czy był to dobry zakup? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 7 Maja 2011 Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Jeżeli chcesz ten olej wazelinowy stosować na łańcuch, to był to fatalny zakup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nerfin Napisano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 @up Dlaczego tak uważasz? Łańcuch chodzi idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 7 Maja 2011 Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Łatwo będzie łapał brud, i nie będzie na dłużej jak 100km, a po deszczu zniknie bezpowrotnie - dawno, dawno temu użyłem tego z dwa razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nerfin Napisano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Czytałem , że dobrze jest zmieniać smar po 50-100km aby łańcuch był w dobrym stanie No ale ok użyłem pierwszy i ostatni raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Onyxer Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Może po 50km nie ale po 100-150 kilometrach, gdy bardzo kochasz i dbasz o swój rower warto mieć w torebce podsiodłowej tubkę smaru i z grubsza nasmarować nie tylko łańcuch ale cały napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 ....nasmarować nie tylko łańcuch ale cały napęd. Mogłbyś rozszerzyc? (chodzi mi o cały napęd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Onyxer Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Może nie cały - ale kasetę, korbę, a nawet linki oraz manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Łańcuch smarujesz, gdy słyszysz, że napęd zaczyna coraz głośniej pracować. Nie można określić czy to 50, 100 czy 200km. Wiele zależy od smaru i warunków, w jakich się jeździ. @Onyxer Jak masz takich rad udzielać, lepiej się nie odzywaj. Na kasecie i korbie ma nie być ŻADNEGO smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 Dokładnie, na kasecie i korbie ma nie byc żadnego smaru - a efektem ubocznym nasmarowanego łańcucha jest fakt, że zawsze co nieco pozostawi na tych elementach, co jest nieporządanym efektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arkadius88 Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 A ja mam niezawodny sposób na czyszczenie łańcucha i kasety. Środek do czyszczenia silników + karcher Najpierw pryskasz kasetę i łańcuch preparatem do czyszczenia silników a następnie po odczekaniu jakiś 5-10 min spłukujesz myjką ciśnieniową. Wszystko błyszczy jak nowe wystarczy nałożyć smar i śmigać. Testowałem już benzynę, szejki, szczoteczki itd.. NIE MA lepszego, szybszego i co ważne skuteczniejszego sposobu wyczyszczenie i ponowne nasmarowanie łańcucha zajmuje mi hmm... 2 minuty roboty + 5 min oczekiwania. A koledzy wyżej bardzo słusznie mówią że kaseta i korba ma być SUCHA broń boże nasmarowana. Pokusiłbym się nawet o zdanie że łańcuch też ma być (oczywiście stosunkowo) suchy. Nasmarowanie nie ma polegać na tym żeby zalać go olejem tylko na tym żeby zapewnić sworzniom gładkie toczenie się bez niepotrzebnego nadmiaru oleju który będzie łapał tylko piach i inny syf.. A co do doboru oleju to ze swojej strony polecam Finish Line WET. Ładnie trzyma i nie łapie syfu. A smarować należy wtedy jak łańcuch zacznie być słyszalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.