Skocz do zawartości

[Stery] czy to coś ze sterami, czy rama nie pasuje ?


haxigi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Kupiłem sobie Suntor SR XCR i wmontowałem go w ramę. Poprzedni amortyzator jak był założony to sprawiał że kierownica bujała do przodu i tyłu jak rower stał w miejscu. Teraz po wmontowaniu nowego amora jest to samo. Przy wymianie widziałem że ten wianek w sterze jest pęknięty i brakuje w nim kulek. Kupiłem dzisiaj nowy wianek ale wygląda on inaczej niż ten poprzedni, mimo że sprzedawca zapewniał że pasuje on do typu ahead. Amorek po 1 i 1/8 i wchodzi elegancko tylko że jest minimalny luz w ramie, a żeby nie bujało po zamontowaniu potrzebny by był amor 1 i 2/8. To bujanie ma zniwelować ster z tego co rozumuję ?

 

Filmik przedstawiający o co kaman z bujaniem.

http://www.youtube.com/watch?v=87VYiKoArXo

 

Teraz pytanie:

 

1. Czy to stery są winne ?

2. Dostanę wianek do tych sterów jeżeli wystarczy tylko wianek ?

3. Może coś z ramą nie tak ?

Napisano

Zakładam, że wszystko mocno skręciłeś.

 

Jak dla mnie to całe stery są uszkodzone. Sprawdź, czy miski (szczególnie górna) nie są też gdzieś złamane i miej nadzieję, że nie rozbiłeś jeszcze główki ramy.

 

 

Napisano

główka cała, a dokręcone tak że sam robert by tego nie odkręcił :P

 

kijowa sprawa jak stery będzie trzeba kupić -.- myślałem że sam wianek wystarczy, ale na bank nie pasuje do dołu steru, a u góry jest za mały i buja się w misce ;(

Napisano

1.Sprawdź, czy wianki są dobrze założone, i czy stery są w ogóle dobrze złożone, niczego nie brakuje.

2.Dobrze skręć stery, jednocześnie aby dobrze się kręciły i nie było luzu (mały od biedy może zostać).

Napisano

A może masz trochę za długą rurę sterową?

Najpierw znajdź odpowiednie łożyska... wybierz się z starym wianuszkiem do sklepu i kup właściwy komplet.

Jeśli wszystko poskładasz prawidłowo to luzów nie powinno być... ewentualnie będzie trzeba przyciąć o kilka mm rurę sterową albo wstawić pod lub nad mostek tulejkę dystansową...

 

Jak założysz mostek na rurę to przed przykręceniem go dociągasz najpierw śrubę z kapsla a potem śruby mostka - mam nadzieję, że tak robisz :)

Napisano

tak, za parę h strzelę wam fotkę z czego składa się mój ster. I tak też robię, najpierw śrubę skręcam do amora a potem do mostku, rura nie jest za wysoka, ani za krótka, jest idealnie.

Napisano

Jak napisałeś o tym, że rura jest idealnej długości, mam jeszcze jedną teorię. Ale najpierw powiedz, co znaczy idealna długość? Jak wszystko złozysz, czy pokrywa się z krawędzią mostka czy jest może odrobinę krótsza?

Napisano

No dokładnie, rura jest idealna kiedy mostek wystaje ponad nią o 3-5mm - dokręcając tą śrubę najpierw czujesz ze zaciąga ona wszystko do kupy a potem czujesz opór i dokręcasz to z czuciem aby nie było luzów i wszystko płynnie, lekko chodziło

Napisano

główka cała, a dokręcone tak że sam robert by tego nie odkręcił :P

 

Sterów nie dokręcasz na "pudziana" ,bo zniszczysz bieżnie łożysk.To się robi z wyczuciem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...