Skocz do zawartości

[Amor P] RockShox Tora 302 VS SR Epicon


roth

RS Tora 302 Vs Epicon  

41 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który b?dzie lepszy

    • Tora
      16
    • Epicon
      25


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

W zasadzie kupiłem Gianta trance x4 z 2010. Jest w nim amor RS Tora 302. W moim "starym" rowerze mam Epicona z 2009 roku, złote golenie, stan bdb (przejechane z 600km). Który sobie zostawić a który sprzedać? Który z nich jest lepszy?

 

Pozdrawiam

Napisano

Tora ma wersje powietrzną i sprężynową. Z tego co wiem w tym Giancie jest sprężynowa. Wybrałbym Epicona. Tylko nie wiem czy dasz rade zamontować Epicona bo w Giancie jest sztywna oś qr 15. Ale mogę się mylić.

Napisano

Tora to wersja Coil - sprężynka. W x4 nie ma q15, zwykły szybkozacisk. Waga tez przemawia za epiconem. A sama praca?

Napisano

Jeśli nie wiesz, którego wybrać to pojeździj trochę na Torze, trochę na Epiconie i zostaw tego, który bardziej ci pasuje. :)

Napisano

Jeśli nie wiesz, którego wybrać to pojeździj trochę na Torze, trochę na Epiconie i zostaw tego, który bardziej ci pasuje. :)

I to jest najlepsze rozwiązanie, nikt nie zdecyduje lepiej niż sam użytkownik. Bez specjalnych komplikacji albo utraty wartości możesz sprawdzić obydwa rozwiązania i wybrać to subiektywnie najlepsze.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli Epicon jest powietrzny, to on pracuje lepiej niż sprężynowa Tora. Dodatkowo jest lżejszy.

Wydaje mi się, że to jednak zwykła sprężyna cechuje się lepszą pracą, bardziej liniową.

Jednak Tora to niezłe kowadło, do tego Epicona dopasujesz idealnie pod siebie, ja byłbym za Epiconem.

Napisano

Epicon jest ok, a jego największe plusy to waga i to że jest powietrzny, tylko jak jest z jego trwałością-słyszałem że jest to amorek który lubi szybko łapać luzy.

Napisano

Epicon jest ok, a jego największe plusy to waga i to że jest powietrzny, tylko jak jest z jego trwałością-słyszałem że jest to amorek który lubi szybko łapać luzy.

A dokładniej: jak szybko?

Napisano

Który to rocznik Tory?? Ja bym sugerował Epicona. Tora na której ja jeździłem to była porażka (do zajechania i to w kilka miesięcy). Jak na mój gust zostaw Epicona sprzedaj Tore i zbieraj na coś lepszego bo tak naprawdę to żaden z tych widelców szału nie robi.

Napisano

W przypadku sprężynowej Tory i powietrznego Epicona musisz wybrać miedzy trwałością (Tora), a bardziej precyzyjną pracą i większym możliwościom wyboru naprężenia dzięki sprężynie powietrznej (Epicon). Może w wyborze pomoże Ci artykuł w strefie testów o Epiconie.

Napisano

W przypadku sprężynowej Tory i powietrznego Epicona musisz wybrać miedzy trwałością (Tora), a bardziej precyzyjną pracą i większym możliwościom wyboru naprężenia dzięki sprężynie powietrznej (Epicon). Może w wyborze pomoże Ci artykuł w strefie testów o Epiconie.

 

Epicona mam drugi sezon. Nie ma luzów, jest szczelny, lekki. Nie jeździłem na torze ale sama waga zniechęca do używania

  • Mod Team
Napisano

Tyle że Tora jest nie do zajechania i bardzo łatwa w serwisowaniu.

 

Epicon też nie wymaga warsztatu mechaniki precyzyjnej (demo na stronie producenta). Kiepska jakość to już też legenda + dobra waga + powietrze jak dla mnie zdecydowana przewaga Epicona.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

odświeżam bo nie chce otwierać nowego, podobnego tematu.

 

 

w najbliższym czasie chciałbym kupić amortyzator, jeszcze nie wiem do jakiej ramy, bo tej nie kupiłem :P

ale chciałbym zeby amortyzator (wolałbym nówke) kosztował w okolicach 500zł. no i w tym przedziale właśnie znajduje sie tora i epicon. który lepiej kupić?

ważę 75kg, amorek byłby używany w xc, enduro

 

 

Napisano

ja tez rozwazam zakup epicona. waze 85-90kg. mam tez zagwozdzke, bo kumpel mowi, zeby przy okazji wymienic sobie stery na jakies lepsze na maszynowych lozyskach. warto wydac na to kase i dodawac sobie roboty skoro obecne kulkowe dzialaja ok?

no i ile musialbym wydac wiecej, zeby kupic cos lepszego od epicona, cos odczuwalnie lepszego? najlepiej zeby nie wazyl duzo i byl bardzo solidny. skok 100 mm mysle, ze bedzie optymalny (obecnie jest 80mm). ewentualnie jaki amor uzywany w kwocie do powiedzmy 600zl szukac, ktory bedzie klase wyzej. moze ktos ma na sprzedaz cos fajnego? :)

  • Mod Team
Napisano

ja tez rozwazam zakup epicona. waze 85-90kg. mam tez zagwozdzke, bo kumpel mowi, zeby przy okazji wymienic sobie stery na jakies lepsze na maszynowych lozyskach. warto wydac na to kase i dodawac sobie roboty skoro obecne kulkowe dzialaja ok?

no i ile musialbym wydac wiecej, zeby kupic cos lepszego od epicona, cos odczuwalnie lepszego? najlepiej zeby nie wazyl duzo i byl bardzo solidny. skok 100 mm mysle, ze bedzie optymalny (obecnie jest 80mm). ewentualnie jaki amor uzywany w kwocie do powiedzmy 600zl szukac, ktory bedzie klase wyzej. moze ktos ma na sprzedaz cos fajnego? :)

 

1.Sprawdź do jakich sterów rama jest przystosowana ale po co wymieniać jeżeli jest ok. Jedna z mniej zawodnych części w rowerze.

2.Dołożysz drugie tyle i coś znajdziesz w nówkach. Koło 1000,- można coś wybrać.

Napisano

ok stery rozwaze juz subiektywnie. natomiast co do epicona to chyba potwierdza sie, ze nic lepszego raczej nie wymysle, a nie chce ciagle naciagac budzetu. dzieki!

Napisano

mówimy o modelach tory, które są w cenie epicona czyli 500-600zł. ktoś jeszcze sie wypowie? :>

Napisano

Z tego co pamiętam to w tej cenie jest tylko tora w wersji 302 coil. Jeśli będziesz tego używał do XC (czyt. jazdy po lesie) to zdecydowanie epicon. Spora różnica w wadze, wiele osób sobie chwali w/w amortyzator oraz powietrze. Pompowanie "pod siebie" to naprade ogromny komfort. Tore coil kupisz i taka już praktycznie będzie, a epicona ustawisz sobie tak jak chcesz/lubisz/jeździsz. Jedyny minus to kosz pompki (beto około 63 zł), którą moim zdaniem trzeba mieć.

 

Życze udanych zakupów i przyjemności z maltretowania nowego sprzętu :)

 

Nie mam opcji edytowania, bo pisze z telefonu.

 

A może recon/reba używana? Może ktoś z większą wiedzą wypowie się czy warto.

 

Pozdrower

Napisano

Mam torę 302 solo air.

 

Koszt serwisowania Tory to około 50-60zł na rok.

Czasem są problemy z blokadą skoku. Poprostu po złożenia amora po serwisie blokada z niewiadomych przyczyn nie działa.

Ponowne przedmuchanie, rozkręcenie i złożenie usuwa ten problem. Ale jak zacznie działać to już działa pięknie do następnego rozkręcania amora.

 

Taki kaprys Tory :icon_wink:

 

Tora też jest stosunkowo ciężka, ale co kto lubi...

Napisano

chciałbym zeby amortyzator był dość mocny. czy niska waga epicona nie jest opłacona słabszą wytrzymałością?

wpadł mi jeszcze w oko rst titan... tez ma powietrzne tłumienie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...