kello Napisano 9 Marca 2011 Napisano 9 Marca 2011 Hej, Mam małą zagwozdkę. Wymieniłem dziś w zimówce stery na a-head i sztywny widelec na amortyzator oraz mostek na a-head (wcześniej była fajka klasyczna). Poprzedni mostek miał wewnętrzne prowadzenie pancerza, tzn. pancerz dochodził z klamki do mostka, w nim linka szła wewnątrz, gdzie była przestawiana o 90 stopni tak, by szła pionowo do ziemi aż do hamulca cantilever. Mostek, który jest zainstalowany teraz nie posiada takiego patentu. Musiałem zastosować nakładaną na rurę sterową podkładkę z wystającym oporem na pancerz. Problem jest taki, że rura sterowa jest krótka na tyle, że mieści sie na niej mostek i owa podkładka. Skutkuje to tym, że między oporem na pancerz a mostkiem jest bardzo mało przestrzeni, co bardzo utrudnia poprowadzenie pancerza w prawidłowy sposób -> uwzględnienie prawidłowego gięcia pancerza. Amortyzator to Manitou SX 1999, który nie ma wieszaka pod cantilevery. Podkładki z oporem nie da się umieścić gdzie indziej. Ktoś ma może jakiś patent? I nie, nie chce wymieniać hamulca na vłkę, rower to zimówka i tam cantilever sprawdza się doskonale.
kello Napisano 10 Marca 2011 Autor Napisano 10 Marca 2011 No dobra koledzy Mam bekę z siebie samego. Otóż dowiodłem, że nie można stosować hamulców cantilever z amortyzatorem, który nie ma wieszaka pod opór. Sytuacja jest taka, że pancerz idący z klamki opiera się na oporze umieszczonym na rurze sterowej od razu pod mostkiem. Rezultat jest taki, że jak naciskam klamkę to amortyzator się ugina. Stworzyłem symulator dziur na jezdni :D Co zrobić ? Czy są do kupienia opory na pancerz montowane na koronę ? Na koronie nie ma miejsca na opór czy też wieszak pod canti i brak też otworu, żeby coś tam wkręcić. Może nawiercić koronę? Mam pomysł, żeby zamontować booster i do niego dokręcić opór na pancerz Tylko skąd wytrzasnąć taki opór?
PoleK Napisano 10 Marca 2011 Napisano 10 Marca 2011 Kolego, polecam zakup najtanszych V-ek - na jedno kolo to jakies 15zl. wiec nei majatek, a poczujesz roznice na PLUS i to znaczna przy przejsciu z Cantileverow:) wiem ze nei o to pytales, ale to jedyne sluszne wyjscie.
kello Napisano 11 Marca 2011 Autor Napisano 11 Marca 2011 Przecież wyraźnie napisałem, że nie chcę vłek. Miałem w rowerach canti, vłki, tarcze mechaniczne i hydrauliczne, więc wiem jaka jest różnica. Chcę canti.
Mod Team Puklus Napisano 11 Marca 2011 Mod Team Napisano 11 Marca 2011 Panie majster nic innego jak takie cuś --> http://img09.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/25/50/93/1325509312 sie nie uratuje. Jest to wieszak canti z marocka gdzieś lata 90'. Wiem ze go nei sposob zamoncic ale mam inny pomysł. Zrobić coś na jego podobieństwo mocowane pod pivoty, taki wieszak z blachy odpowiednio wyprofilowany. Do amora nic innego chyba nie wymyślisz. EDiT: Wpadłmi do głowy pomysł ... zamontuj booster i do neigo przykręć wieszak
kello Napisano 11 Marca 2011 Autor Napisano 11 Marca 2011 Nie żebym marudził ale czy wy w ogóle czytacie posty oprócz swojego własnego? O oporze nad bieżnią pisałem, o pomyśle z boosterem również. Problem sprowadza się teraz do jednego. Mam booster, mam opór, który można w coś wkręcić. Potrzebny mi tylko kawałek metalu w kształcie litery L, który przykręcę do boostera, i wtedy do niego przykręcę opór.
Mod Team Puklus Napisano 11 Marca 2011 Mod Team Napisano 11 Marca 2011 Fakt nie doczytałem tego jednego zdania Mozesz kupić a jak masz to przerobić wieszak ktory sie montowało pod mostek albo taki pod dolną miske/bierznie sterów, takie cudo tez było. odpowiednio wygiąć i nawiercic. powinno dzialać o ile bedzie miejsce na otwory montarzowe. w zalezności od konstrukcji uchwytu wypada go wzmocnic, bo bedzie sie wyginał a strata energii na tym jest pokaźna. Przejżyj to http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34886 http://allegro.pl/tectro-wieszak-hamamulcowy-cantilever-nowy-i1449735871.html z allegro aukcja zakonczona ale widze ze mozna to nabyć, moze trzeba popytać po sklepach ?
kello Napisano 12 Marca 2011 Autor Napisano 12 Marca 2011 Taki wieszak na rurę to ja mam. Póki co zamówiłem booster. Planuję kupić blaszkę w kształcie litery L i do niej przykręcić śrubę z oporem. Powinno działać, tylko blaszka musi być dość gruba, żeby pod wpływem sił się nie wyginała (np. blaszka od mocowania błotnika jest za wiotka).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.