Skocz do zawartości

[odchudzanie roweru] Kross A6


TrixTer

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam rower wymieniony w temacie i tu nasuwa sie moje pytanie co zmienic zeby waga sie zmiejszyla tego klocka :)

 

Tu macie specyfilacje:

Kierownica - Truvativ Team - 141g

Mostek - Truvativ Team - 150g

Podkładki pod mostek - 3szt. 3g

Hamulec przedni - Avid Single Digit 7 - 176g.

Hamulec tylny - Avid Single Digit 7 - 180g.

Pancerze i linki - No Name - 188g.

Kaseta Sram PG950 (11-32) - 364g.

łanńuch - KMC z9900 + spinka velo - 264g.

Korby - Truvativ Firex 3.3 - 821g.

Przerzutka przednia - LX FD-M580A - 171g.

Przerzutka tylna - XT RD-M772 SGS - 225g.

Widelec - RS Tora 318 + Pop - 2148g.

Rama - Kross Level A6 '08 19" - 1700g.

Gripy - KCNC - 11g.

Siodło - San Marco Blaze - 268g.

Sztyca - BopLight Team - 257g.

Zacisk sztycy - No Name - 17g.

Manetki - LX DC ST-M580 - 430g.

Zaciski koł - Dartmoor - 66g.

Opona przednia - Racing Raplh '08 - 430g.

Opona tylna - Racing Ralph '08 - 430g.

Top Cap - KCNC - 12g.

Dętki Continental - 408g

Koło przednie - 958g.

Koło tylne - 1198g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taką wage wpisałem z http://rowerowawaga.pl/index.php?d=index&mar=88 manetki zmieniam na XT i kołka zaczne chyba skladać pod tarcze, już mam obręcze alexrims xd lite i teraz myśle jakie piasty lekkie i w dobrej cenie mialem na myśli novateci d711 na przod a na tyl d712

Edytowane przez TrixTer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chodzi o koła, to te piasty będą ok. Albo coś z DT ekonomicznie nie najlższej Onyx'y albo wylajtowane 240s.

 

Sporo wagi w rowerze możesz zbić na kokpicie, nowe stery, mostek, kierownica, podkładka pod mostek, gripy i rogi. Tanie i lekkie komponenty masz z Accent'a (mostek, rogi i stery Airplane, kiera Scandium, podkładka z włókna, gripy Lite) jeśli nie zależy Ci szczególnie na marce.

Kolejna spora zmiana, na której wiele zyskasz za niewielkie pieniądze to dętki Maxxis Ultralight na każdej dętce po 75gram zyskasz.

Jak zajedziesz napęd to kasetę do kompletu przerzutek i manetek wymień na XT, łańcuch tak samo XT albo XTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koła, to te piasty będą ok. Albo coś z DT ekonomicznie nie najlższej Onyx'y albo wylajtowane 240s.

 

Sporo wagi w rowerze możesz zbić na kokpicie, nowe stery, mostek, kierownica, podkładka pod mostek, gripy i rogi. Tanie i lekkie komponenty masz z Accent'a (mostek, rogi i stery Airplane, kiera Scandium, podkładka z włókna, gripy Lite) jeśli nie zależy Ci szczególnie na marce.

Kolejna spora zmiana, na której wiele zyskasz za niewielkie pieniądze to dętki Maxxis Ultralight na każdej dętce po 75gram zyskasz.

Jak zajedziesz napęd to kasetę do kompletu przerzutek i manetek wymień na XT, łańcuch tak samo XT albo XTR.

 

 

ogolnie chce zrobić rower na XT tylko jeszcze myśle o piastach XT http://centrumrowerowe.pl/003422/Shimano-HB_M756_piasta_przednia_hamulec_tarczowy_6sr_srebrna_lub_czarna/Produkt.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bawiłbym się w piasty na kuleczkach Shimano, bo nie ważne czy to Deore czy XTR, ale zaglądać do nich musisz, czyścić, smarować. Lepiej zainwestować w porządne piasty na zamkniętych łożyskach maszynowych, są uszczelnione nic ich nie zasyfi. A jak już się zajadą po paru latach to wymieniasz tylko łożyska i działa dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najsamprzod odpowiedz sobie na pytanie, czy docelowe hamulce to vki, pozniej zloz mozliwie drogie i lekkie kola, pozniej atakuj amortyzator, pozostale zabiegi poki co nie maja wiekszego sensu, chyba, ze siodelko cie uwiera, mostek za krotki itp...

 

i z doswiadczenia - nie baw sie w polsrodki typu kola lzejsze o 200gram, tylko od razu celuj w komponenty docelowe

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najsamprzod odpowiedz sobie na pytanie, czy docelowe hamulce to vki, pozniej zloz mozliwie drogie i lekkie kola, pozniej atakuj amortyzator, pozostale zabiegi poki co nie maja wiekszego sensu, chyba, ze siodelko cie uwiera, mostek za krotki itp...

 

i z doswiadczenia - nie baw sie w polsrodki typu kola lzejsze o 200gram, tylko od razu celuj w komponenty docelowe

 

 

mostek to jak dla mnie to zadlugi jeszcze jak go na - przerzuce mam problemy z plecami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już się zajadą po paru latach to wymieniasz tylko łożyska i działa dalej.

Niezłe bzdury :wallbash: Jeśli ktoś choć trochę intensywniej jeździ, błoto i deszcz mu nie straszne, to średnio raz na sezon łożyska należy wymienić, nawet jeśli są to podwójnie uszczelnione japońskie EZO. I teraz dla przykładu Novatec D712, w którym są 4 łożyska 6902; koszt jednego EZO to 30zł, kompletu 120zł - a nowa piasta kosztuje 250zł :D

 

Jak już jesteśmy przy eksploatacji, kolejna bzdura

bo nie ważne czy to Deore czy XTR, ale zaglądać do nich musisz, czyścić, smarować

Czyli do maszynówek się nie zagląda, nie czyści ani smaruje? A w bębenku to co, smerfy odpowiadają za smarowanie i czyszczenie?

 

Do łożysk kulkowych wystarczy zaglądnąć raz na pół roku, jeśli zajdzie potrzeba przeserwisować i wsio. Sam koszt kulek i smaru jest nieporównywalnie mniejszy niż całego łożyska, w dodatku bez większego problemu przeprowadzimy takowy serwis w domu. A zanim konusy zajedzie, to koła zmieni pewno dwa razy...

 

 

Także podsumowując, zastanów się dwa razy zanim napiszesz takie odważne stwierdzenia. Kulki wciąż rządzą w segmencie tanich i w miarę lekkich piast (LX kpl. 100zł/585g, XT 250zł/510g), a, że Ty świata poza maszynówkami nie widzisz...cóż, trudno. Tylko ktoś potem przeczyta taką opinię, zmieni koła na "maszynówki" bo jakie to one wspaniałe są i przy kosztach serwisu się nieźle natnie...

Edytowane przez miskov17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sorry, trochę się źle wyraziłem.Chodzi mi o to że jak jeździ dużo w błocie to łożyska długo nie pociągną.Przypuśćmy konieczność wymiany 2 razy ma sezon.Dwa lata i wymiana jest nieopłacalna, a to i tak optymistyczna wizja bo nie zakłada wymiany kompletu łożysk w obu kołach.

Edytowane przez Dogwill
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...