pentagramsss Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 Witam Planuje pomalować rower jednak mam pewne wątpliwości co do rozbiórki roweru a jeszcze większą co do jego ponownego złożenia. Na co zwrócić szczególną uwagę? Co jest najtrudniejsze przy rozbieraniu i składaniu roweru? Jakie klucze, narzędzia będą potrzebne do rozbierania roweru? Najtrudniejszy do rozbioru wydaje się napęd... Jedyną informacje którą mogę podać to marka trek i model roweru: 930. Wszystkie części podobno są Shimano STX Pozdrawiam :wallbash:
stefan2810 Napisano 15 Stycznia 2011 Napisano 15 Stycznia 2011 Na początek radze przeczytać sobie to -> http://www.forumrowerowe.org/topic/32434-malowanie-i-renowacja-ramy/ Rozbiórka jak i składanie nie jest trudne. Nie ma tam skomplikowanych rzeczy. wystarczy trochę sprawności manualnych. Do rozbiórki przydadzą ci się podstawowe klucze które na pewno masz w domu. A do napędu ściągacz do korb oraz klucz do wolnobiegu ( bo pewnie posiadasz wolnobieg a nie kasetę) i rozkuwacz łańcucha, chyba że posiadasz spinkę na łańcuchu. Można to dostać w każdym rowerowym za kilkanaście zł. (całość) http://allegro.pl/sciagacz-x-tools-do-korb-na-kwadrat-nowosc-10-i1373083058.html http://allegro.pl/klucz-sciagacz-do-wolnobiegu-typu-shimano-nowy-i1400613603.html
pentagramsss Napisano 15 Stycznia 2011 Autor Napisano 15 Stycznia 2011 czym różni się wolno bieg od kasety? Jak odróżnić po wyglądzie? Przy składaniu na jakiej wysokości ustawić to do przełączania biegu przedniego? Jak nie pogubić się z ułożeniem linek? Aha i będzie problem z amortyzatorem przednim ponieważ w kierownicy jest do klucza ale jak się odkręci to dalej nie widać nic do odkręcenia kierownicy i amortyzatora.... :wallbash: zresztą mogę dorzucic później zdjęcia i pokazać jak wszystko wygląda
krzysiekmz Napisano 16 Stycznia 2011 Napisano 16 Stycznia 2011 Ogolnie fajnie ale... Nie jestes pewien co chcesz zrobic, jak i gdzie. Takie zabawy to koszta. Musisz sobie odpowiedziec czy warto. Poczytac rowniez nie zaszkodzi. Pozdrawiam.
pentagramsss Napisano 16 Stycznia 2011 Autor Napisano 16 Stycznia 2011 czego nie jestem pewien? Rower oddaje do piaskowania i proszkowania Kolor niebieski. Z tego co czytam rozbiórka nie jest tak bardzo trudna. Zresztą kolega wyżej tak samo twierdzi. gorzej jest z złożeniem Za piaskowanie i proszkowanie zapłacę 50-60 zł.
stefan2810 Napisano 16 Stycznia 2011 Napisano 16 Stycznia 2011 czym różni się wolno bieg od kasety? Jak odróżnić po wyglądzie? Poszukaj na forum, google itp. Przy składaniu na jakiej wysokości ustawić to do przełączania biegu przedniego? To to chyba jest przerzutka przednia. Wszystko jest na forum. Powinna znajdować się 2-3mm (wysokość) od największej zębatki z przodu, oraz równolegle do zębatek. Jak nie pogubić się z ułożeniem linek? Raptem 4 linki. 2 hamulcowe i 2 przerzutek. TO chyba nic trudnego. Lewa klamka - hamulec przód. Prawa klamka - hamulec tył. Lewa manetka (to do zmiany biegów) - przerzutka przód. Prawa manetka - przerzutka tył. Generalnie radze poczytać na temat budowy roweru, bo coś czuje że nie posiadasz podstawowej wiedzy a to Ci się może przydać.Wszystko szukasz na forum bo jest.
goldbloom Napisano 2 Lutego 2011 Napisano 2 Lutego 2011 http://rowerowisko.pl/index.php?p=malowanie_ramy
nieborak Napisano 2 Lutego 2011 Napisano 2 Lutego 2011 czego nie jestem pewien? Rower oddaje do piaskowania i proszkowania Kolor niebieski. Z tego co czytam rozbiórka nie jest tak bardzo trudna. Zresztą kolega wyżej tak samo twierdzi. gorzej jest z złożeniem Za piaskowanie i proszkowanie zapłacę 50-60 zł. Gdzie oddajesz do piaskowania i malowania?
tompoe Napisano 2 Lutego 2011 Napisano 2 Lutego 2011 Po cholerę klucz do wolnobiegu/kasety skoro maluje ramę a nie piastę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.