Skocz do zawartości

[narzedzia] Czyli co mi potrzeba i gdzie dostac ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z tym sezonem zamierzam sam w 100% serwisowac swoj rowerek, jestem laikiem jezeli chodzi o rozkrecanie amortyzatora i odpowietrzanie hamulcow, jednak mysle ze idzie sie tego nauczyc :)

 

Tu moje pytanie, jakie narzedzia sa mi potrzebne do

 

Odpowietrzania hamulców hamulców (AVID ELIXIR CR)

Rozkrecenia amortyzatora, wymiana oleju REBA SL (2010)

Rozkrecenie korby,kasety (Truvativ Stylo / Sram PG 990)

 

to chyba tyle, bo reszte mam

 

ewentualnie jakich innych czynnosci moge sie podjac myslac np o hamulcach ? Czy cos powinienem robic z tloczkami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu moje pytanie, jakie narzedzia sa mi potrzebne do

 

Odpowietrzania hamulców (AVID ELIXIR CR)

Rozkrecenia amortyzatora, wymiana oleju REBA SL (2010)

Rozkrecenie korby,kasety (Truvativ Stylo / Sram PG 990)

 

 

Do hamulców Avida potrzebujesz zestawu do odpowietrzania, tu masz wątek jak zrobić go samemu, a tu gotowy oryginalny zestaw.

Do amortyzatora raczej nie potrzeba nic specjalnego, nie wiem tylko czy w Rebie nie ma pierścieni segera.

Do korby może się przydać klucz do suportu, ale dopiero jak będziesz go wymieniał. Do tego jeszcze bacik do kasety, klucz do kasety i może się przydać rozkuwacz do łańcucha.

Jeżeli z zaciskami nie masz żadnych problemów to tłoczków bym nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy lewym ramieniu masz śrubę 8mm a na niej nakrętkę 10mm. Wystarczy wsadzić imbus 8mm i odkręcić. Z początku może być ciężko bo pewnie śruba jest nieco zapieczona, w takim wypadku możesz też odkręcić wpierw nakrętkę, następnie śrubkę, potem wkręcić całość ponownie i dopiero odkręcać śrubkę (nakrętka robi za blokadę dzięki której odkręcając śrubkę wykręcasz ramię korby).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...