13kisiel13 Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Witam. Mam hamulce takie jak w temacie. Mają one niewielkie luzy na klamkach w płaszczyźnie góra dół ( nie w płaszczyźnie pracy klamki ). Ma ktoś jakiś sposób jak się ich pozbyć? Kolega posiadający Hygia Usagi na klamkę przymocowaną do korpusu przy użyciu śruby i nie ma w ogóle luzu. Widziałem, że niektóre Formuly K24 też mają śruby zamiast bolców. Wie ktoś może czy przy zastąpieniu bolców śrubami i mocniejszym dokręceniu wszystkiego luz zniknie ?
Bugatti Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Wybijasz nit i zamiast niego dajesz śrubkę z nakrętką.Jeśli chcesz nie mieć luzu to przygotuj się na to, że klamka bedzie troche ciężej chodziła.
uraz Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Te hamulce tak już mają. Jeśli z jakiegoś powodu Ci to przeszkadza to je sprzedaj i kup inne. Jak będziesz grzebał przy klamce to nie dość że możesz ją uszkodzić to jeszcze obniżysz znacznie ich wartość bo kto będzie chciał od Ciebie kupić sprzęt "self tuned"?
Bugatti Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 A co może uszkodzić zmieniając nit na śrubke?
Andrew Napisano 8 Stycznia 2011 Napisano 8 Stycznia 2011 Spokojnie można zastosować patent taki jak avidach, czyli wycięta podkładka z puszki po piwie. Robisz dziurkaczem otworek w blaszce, wycinasz ładne kółeczko i montujesz. Luz zniknie. Pomysł ze śrubą jest także dobry. Dobry, jeżeli nie przeszkadza Ci większa masa i kiepski wygląd. uwaga - nakrętka musi być z plastikowym zabezpieczeniem przeciw odkręcaniu.
COOLoo Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 Spokojnie można zastosować patent taki jak avidach, czyli wycięta podkładka z puszki po piwie. Robisz dziurkaczem otworek w blaszce, wycinasz ładne kółeczko i montujesz. Luz zniknie. Pomysł ze śrubą jest także dobry. Dobry, jeżeli nie przeszkadza Ci większa masa i kiepski wygląd. uwaga - nakrętka musi być z plastikowym zabezpieczeniem przeciw odkręcaniu. To ja się podłączę do tematu. Czy wycięte kółeczko powinno być zamontowane pod kółeczkiem przytrzymującym nit/tulejkę? U mnie ostatnio luz się powiększył i słychać jak klamka lata na wybojach. Bardzo jest to drażniące.
Andrew Napisano 18 Maja 2011 Napisano 18 Maja 2011 Podkładka powinna być zamontowana między tuleją ślizgową a korpusem klamki, nie między tuleją ślizgową a piórem klamki.
13kisiel13 Napisano 19 Maja 2011 Autor Napisano 19 Maja 2011 A jak wybić ten nit z klamki? Młotek czy macie jakieś patenty? Ja mam już taki luz, że klamka dzwoni na wybojach lib kostce.
COOLoo Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 Podkładka powinna być zamontowana między tuleją ślizgową a korpusem klamki, nie między tuleją ślizgową a piórem klamki. dzięki, przetestuję w weekend A jak wybić ten nit z klamki? Młotek czy macie jakieś patenty? Ja mam już taki luz, że klamka dzwoni na wybojach lib kostce. Ja widziałem jak to ktoś robił taką końcówką od śrubokręta (tylko to był jakiś imbus). Klamka w imadło obłożone drewienkami i ogień. Pamiętaj tylko o wykręceniu śrubki blokującej nit. tu masz zdjęcia z demontażem: http://www.hcfr.pl/news.php?readmore=1479
Andrew Napisano 19 Maja 2011 Napisano 19 Maja 2011 ośkę klamki demontuje się przez odkręcenie śruby blokującej ją, która znajduje się we wnętrzu klamki. Śruba ma gniazdo ma imbus 2mm lub w Torx T8 (zależnie od rocznika)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.