Skocz do zawartości

[Przerzutka tylna] Który Shimano XT zamiast Alivio?


blackrain

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

planuję zrobić sobie upgrade napędu w Krossie Level A2 '09. Na razie nie mam gotówki na wymianę całej grupy, więc chciałbym wsadzić na tył jakiegoś Deore XT. Widziałem, że jest też Kross A2 XT, który ma w standardzie XT. Przejrzałem na stronie shimano kilka wersji Deore XT i mam dylemat, którą wersję wziąć do swojej konfiguracji. Alivio ma pojemność 43T, więc mam brać Deore XT o pojemności 45T? Czy błędnie rozumuję?

Z góry dziękuję za pomoc.

Napisano

Sam xt nie bedzie pracowal dobrze. Do tego potrzebne sa rowniez dobre manetki.

 

Bierz wersje z normalna sprezyna lub shadow(nie wersje rd-m773 bo to pod naped 10sp)

  • Mod Team
Napisano

Z tymi manetkami co masz bedzie to dzialalo jak alivio i jednyna roznica bedzie to w trwalosci i wygladzie wiec jezeli chcesz precyzyjniej to jak wyzej, trzba z czasem zmienic manetki.

Napisano

Trochę się poprawi, ale niewiele. Do tego wersja Shadow nie ma regulacji baryłką przy przerzutce, więc jeśli nie ma jej przy manetkach, będzie problem przy regulacji przerzutki.

Ja zainwestowałbym najpierw w manetki.

Napisano

Jeśli zmienię tył na XT i dokupię manetki do tego, to chyba na tym wydatki się nie skończą, co? Jak z kompatybilnością z resztą napędu?

Napisano

a co masz za resztę napędu?

 

wybacz, ale nikomu się nie chce wyszukiwać gdzieś w archiwach jaki napęd miał lvl a2 z 2009 roku... :rolleyes:

 

 

po wymianie przerzutki z alivio na xt odczujesz znakomitą poprawę współczynnika lansu (WL) i to by było właściwie na tyle. Shadow ma dodatkowy plus, że nie majta się w górę i w dół przy jeździe po większych wertepach, ale większość pozostałych zapewnień o poprawie wytrzymałości czy jakości działania możesz raczej traktować jak zapewnienia zygmunta hajzela o tym, że vizir wypierze twoją 3 letnią koszulkę na najbielszą z białych bieli.

 

jeśli Twoje alivio nie działa poprawnie to zainwestuj w nowe linki i pancerze, a w rowerze zmieniaj to co szwankuje, lub nie wystarcza, a nie to co najbardziej penersko wygląda.

 

 

swoją drogą do 2010 roku alivio było na 8 przełożeń, więc nie rozumiem jak możecie mu polecać wymianę manetek na XT ?!

 

 

a żeby nie było, że się kręcę dookoła tematu i nie odpowiadam to:

 

jak chcesz kupić najnowszą wybombaną przerzutkę xt to powinieneś wybrać model DEORE XT RD-M771 lub 772. Pojemnością sobie nie zaprzątaj głowy - wystarczy, że weźmiesz długi wózek. proponuję wybrać wersję top-normal, gdyż dotychczas miałeś normalną sprężynę, więc nie będziesz musiał się przestawiać na odwrotną.

Napisano

Ta wymieni manetki na XT to musi zmienic kasete na 9sp, a wiec takze lancuch i pewnie korbe. Nie wiem tylko jak jest z przednia zmieniarka.

Napisano

Kaseta i łańcuch na pewno, bo inaczej zmiana bez sensu. Korba i przednia przerzutka może zostać, choć zależy ile ta korba ma przejechane.

Alivio na 8sp powinno poradzić sobie z kasetą na 9sp bez problemu, w końcu szerokość kaset jest taka sama. Ja wstrzymałbym się ze zmianą do momentu aż uzbierasz komplet manetki/przerzutka/kaseta/łańcuch/korba. Kiedy robiłem podobny upgrade, kupowałem części w miarę przypływu gotówki i okazji, czekając ze zmianą na skompletowanie całości napędu. Wtedy ma to jakiś sens i czuć wyraźną różnicę w kulturze pracy napędu...

Przecież nie musisz mieć całego XT. Przerzutki SLX lub nowe Deore Shadow, korba Deore HTII i manetki XT. Ekonomicznie, a dalej dobrze.

Napisano

No dokładnie bo to tak jakby włożyć do malucha skrzynie biegów z ferrari.

 

O korbę to chodziło mi o przypadki np. przy isoflowie, gdzie cieńszy łańcuch 9sp wpadał pomiędzy koronki korby.

 

Pozdrwiam

ubotek ;)

Napisano

a co Wyście się tak na tego nowego shadowa uparli? przecież kolega blackrain spokojnie może kupić starsze modele przerzutek i manetek i spokojnie wyrywając przerzutkę LX i manetki deore/lx z 2008 roku + kaseta 9 i łańcuch wymieni sobie cały napęd po dużo niższych kosztach. osobiście jednak zacząłbym od wymiany korby

Napisano

Niestety w tańszych rowerach już tak jest, że jedna zmiana pociąga za sobą 3 kolejne itd.dry.gif No właśnie czemu wszyscy przechodzą na XT?

 

Jeśli już bym miał zmieniać przerzutkę to tylko na Sram x9. Do tego gripshifty i masz super zestaw na lata. Regulujesz raz i zapominasz na zawsze, nic Ci się nie tłucze a zmiana jest brutalna i szybka :thumbsup:

 

Ale najlepiej to znajdź w internecie rozpiskę swojego Levela wklej tutaj, napisz ile km ma przejechany napęd i coś pomyślimy thumbsup.gif Aha i jaką kwotą dysponujesz?

Napisano

No niestety, a w makrokeszach jeszcze wszystko w innych standardach.

 

Opis produktu

Rama: Aluminium 6061. Widelec:SR Suntour SF7-XCR. Przerzutka tył: Shimano Alivio.

Biegi:24

Hamulce:Tektro 836AL

Kaseta:Sram PG-830 8-speed

Kierownica:HL Corp aluminium

Kolory:czarno-biały, biało-pomarańczowy

Korba:Shimano FC-M191

Manetki:Shimano Alivio

Obręcze:Mach 1 EXE

Opony:Trax Trail Trax 26 x 2.1

Pedały:NATTY CS-90KA

Piasty:Joy Industrial

Przerzutka przód:Shimano Alivio

Przerzutka tył:Shimano Alivio

Rama:Aluminium 6061

Rozmiary ram:17'',19'',21''

Siodełko:Selle San Marco BLAZE

Stery:Super Express H-142

Suport:Kaseta Alfred Thun

Widelec:SR Suntour SF7-XCR

Wspornik kierownicy:HL Corp aluminium

Wspornik siodła:HL Corp aluminium

łańcuch:Shimano CN-HG40

 

Wkleję za kolegę, bo niektórym się nawet rozpiski nie chce poszukać. :thumbsup:

Napisano

Rower młody, napęd prawie pełne Alivio, a Ty chcesz jego upgrade robić? I to jeszcze na grupę dla wycinaków? Sztuka dla sztuki, zwłaszcza w kontekście całości bicykla...

Napisano

Wybaczcie Panowie, zapomniałem o specyfikacji :thumbsup:

 

Kupiłem A2, bo miałem naprawdę dobrą okazję, no i systematycznie chciałbym wstawiać lepsze komponenty. Ostatnio zmieniłem koła na Mavic XM317 na piaście SLX, kupiłem nowe opony (Kenda Karma) i wstawiłem hamulce hydrauliczne XT. Najłatwiej byłoby nazbierać większą sumę i raz kupić porządny rower, ale niestety nie miałem na tamtą chwilę większych funduszy, a bardzo chciało się jeździć :). Poza tym, człowiek lepiej nauczy się, gdy sam musi wymieniać i regulować sprzęt - ile w tym przyjemności!

 

Padło pytanie jaką kwotą dysponuję - jak będzie potrzeba, to odłożę większą (jak dla mnie) sumę, nawet ~1000zł - jeżeli miałoby przynieść to znakomite rezultaty. Nie miałem okazji pojeździć na osprzęcie SRAM, ale wielu znajomych zachwala. Spróbuję któregoś razu pojeździć.

Napisano

najgorzej, że ten napęd (pomijając kasetę i łańcuch) nie zajedzie się zbyt szybko... I co, Kolega będzie czekał dziesięć lat, aż się zajedzie? :-).

Gdyby mnie jakiś czas temu nie skasował Volkswagenista Golfista Drugi, to bym nadal na kilkunastoletnim bicyklu jeździł bez realnej perspektywy, że się w nim w końcu to i owo zacznie rozpadać :-)

Napisano

Może trochę żartuję, ale... We wspomnianym kilkunastoletnim rowerku korba - Alivio (i pozostały osprzęt) - nie była zmieniana od początku i nadal łyka bez marudzenia każdy łańcuch, jaki jej podsunę :-). Manetki, przerzutki, suport, piasty - także "oryginalne". Roczne przebiegi 8...10 tys. km. Oczywiście, regularnie wymieniałem łańcuch i kasetę. Oczywiście ktoś powie, że sto lat temu podzespoły były dużo solidniejsze - i pewnie będzie miał sporo racji :-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...