blackrain Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Witam, planuję zrobić sobie upgrade napędu w Krossie Level A2 '09. Na razie nie mam gotówki na wymianę całej grupy, więc chciałbym wsadzić na tył jakiegoś Deore XT. Widziałem, że jest też Kross A2 XT, który ma w standardzie XT. Przejrzałem na stronie shimano kilka wersji Deore XT i mam dylemat, którą wersję wziąć do swojej konfiguracji. Alivio ma pojemność 43T, więc mam brać Deore XT o pojemności 45T? Czy błędnie rozumuję? Z góry dziękuję za pomoc.
Ubotek Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Sam xt nie bedzie pracowal dobrze. Do tego potrzebne sa rowniez dobre manetki. Bierz wersje z normalna sprezyna lub shadow(nie wersje rd-m773 bo to pod naped 10sp)
Mod Team Puklus Napisano 1 Stycznia 2011 Mod Team Napisano 1 Stycznia 2011 Z tymi manetkami co masz bedzie to dzialalo jak alivio i jednyna roznica bedzie to w trwalosci i wygladzie wiec jezeli chcesz precyzyjniej to jak wyzej, trzba z czasem zmienic manetki.
premier2 Napisano 1 Stycznia 2011 Napisano 1 Stycznia 2011 Trochę się poprawi, ale niewiele. Do tego wersja Shadow nie ma regulacji baryłką przy przerzutce, więc jeśli nie ma jej przy manetkach, będzie problem przy regulacji przerzutki. Ja zainwestowałbym najpierw w manetki.
blackrain Napisano 1 Stycznia 2011 Autor Napisano 1 Stycznia 2011 Jeśli zmienię tył na XT i dokupię manetki do tego, to chyba na tym wydatki się nie skończą, co? Jak z kompatybilnością z resztą napędu?
Biera Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 a co masz za resztę napędu? wybacz, ale nikomu się nie chce wyszukiwać gdzieś w archiwach jaki napęd miał lvl a2 z 2009 roku... po wymianie przerzutki z alivio na xt odczujesz znakomitą poprawę współczynnika lansu (WL) i to by było właściwie na tyle. Shadow ma dodatkowy plus, że nie majta się w górę i w dół przy jeździe po większych wertepach, ale większość pozostałych zapewnień o poprawie wytrzymałości czy jakości działania możesz raczej traktować jak zapewnienia zygmunta hajzela o tym, że vizir wypierze twoją 3 letnią koszulkę na najbielszą z białych bieli. jeśli Twoje alivio nie działa poprawnie to zainwestuj w nowe linki i pancerze, a w rowerze zmieniaj to co szwankuje, lub nie wystarcza, a nie to co najbardziej penersko wygląda. swoją drogą do 2010 roku alivio było na 8 przełożeń, więc nie rozumiem jak możecie mu polecać wymianę manetek na XT ?! a żeby nie było, że się kręcę dookoła tematu i nie odpowiadam to: jak chcesz kupić najnowszą wybombaną przerzutkę xt to powinieneś wybrać model DEORE XT RD-M771 lub 772. Pojemnością sobie nie zaprzątaj głowy - wystarczy, że weźmiesz długi wózek. proponuję wybrać wersję top-normal, gdyż dotychczas miałeś normalną sprężynę, więc nie będziesz musiał się przestawiać na odwrotną.
Ubotek Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Ta wymieni manetki na XT to musi zmienic kasete na 9sp, a wiec takze lancuch i pewnie korbe. Nie wiem tylko jak jest z przednia zmieniarka.
premier2 Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Kaseta i łańcuch na pewno, bo inaczej zmiana bez sensu. Korba i przednia przerzutka może zostać, choć zależy ile ta korba ma przejechane. Alivio na 8sp powinno poradzić sobie z kasetą na 9sp bez problemu, w końcu szerokość kaset jest taka sama. Ja wstrzymałbym się ze zmianą do momentu aż uzbierasz komplet manetki/przerzutka/kaseta/łańcuch/korba. Kiedy robiłem podobny upgrade, kupowałem części w miarę przypływu gotówki i okazji, czekając ze zmianą na skompletowanie całości napędu. Wtedy ma to jakiś sens i czuć wyraźną różnicę w kulturze pracy napędu... Przecież nie musisz mieć całego XT. Przerzutki SLX lub nowe Deore Shadow, korba Deore HTII i manetki XT. Ekonomicznie, a dalej dobrze.
Ubotek Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 No dokładnie bo to tak jakby włożyć do malucha skrzynie biegów z ferrari. O korbę to chodziło mi o przypadki np. przy isoflowie, gdzie cieńszy łańcuch 9sp wpadał pomiędzy koronki korby. Pozdrwiam ubotek
Biera Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 a co Wyście się tak na tego nowego shadowa uparli? przecież kolega blackrain spokojnie może kupić starsze modele przerzutek i manetek i spokojnie wyrywając przerzutkę LX i manetki deore/lx z 2008 roku + kaseta 9 i łańcuch wymieni sobie cały napęd po dużo niższych kosztach. osobiście jednak zacząłbym od wymiany korby
Ubotek Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 No w sumie i tak. No dobra korba to podstawa - najlepiej korba na zintegrowanej osi od deore w górę.
Artro Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Niestety w tańszych rowerach już tak jest, że jedna zmiana pociąga za sobą 3 kolejne itd. No właśnie czemu wszyscy przechodzą na XT? Jeśli już bym miał zmieniać przerzutkę to tylko na Sram x9. Do tego gripshifty i masz super zestaw na lata. Regulujesz raz i zapominasz na zawsze, nic Ci się nie tłucze a zmiana jest brutalna i szybka Ale najlepiej to znajdź w internecie rozpiskę swojego Levela wklej tutaj, napisz ile km ma przejechany napęd i coś pomyślimy Aha i jaką kwotą dysponujesz?
Ubotek Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 No niestety, a w makrokeszach jeszcze wszystko w innych standardach. Opis produktu Rama: Aluminium 6061. Widelec:SR Suntour SF7-XCR. Przerzutka tył: Shimano Alivio. Biegi:24 Hamulce:Tektro 836AL Kaseta:Sram PG-830 8-speed Kierownica:HL Corp aluminium Kolory:czarno-biały, biało-pomarańczowy Korba:Shimano FC-M191 Manetki:Shimano Alivio Obręcze:Mach 1 EXE Opony:Trax Trail Trax 26 x 2.1 Pedały:NATTY CS-90KA Piasty:Joy Industrial Przerzutka przód:Shimano Alivio Przerzutka tył:Shimano Alivio Rama:Aluminium 6061 Rozmiary ram:17'',19'',21'' Siodełko:Selle San Marco BLAZE Stery:Super Express H-142 Suport:Kaseta Alfred Thun Widelec:SR Suntour SF7-XCR Wspornik kierownicy:HL Corp aluminium Wspornik siodła:HL Corp aluminium łańcuch:Shimano CN-HG40 Wkleję za kolegę, bo niektórym się nawet rozpiski nie chce poszukać.
Sandacz Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Rower młody, napęd prawie pełne Alivio, a Ty chcesz jego upgrade robić? I to jeszcze na grupę dla wycinaków? Sztuka dla sztuki, zwłaszcza w kontekście całości bicykla...
blackrain Napisano 2 Stycznia 2011 Autor Napisano 2 Stycznia 2011 Wybaczcie Panowie, zapomniałem o specyfikacji Kupiłem A2, bo miałem naprawdę dobrą okazję, no i systematycznie chciałbym wstawiać lepsze komponenty. Ostatnio zmieniłem koła na Mavic XM317 na piaście SLX, kupiłem nowe opony (Kenda Karma) i wstawiłem hamulce hydrauliczne XT. Najłatwiej byłoby nazbierać większą sumę i raz kupić porządny rower, ale niestety nie miałem na tamtą chwilę większych funduszy, a bardzo chciało się jeździć . Poza tym, człowiek lepiej nauczy się, gdy sam musi wymieniać i regulować sprzęt - ile w tym przyjemności! Padło pytanie jaką kwotą dysponuję - jak będzie potrzeba, to odłożę większą (jak dla mnie) sumę, nawet ~1000zł - jeżeli miałoby przynieść to znakomite rezultaty. Nie miałem okazji pojeździć na osprzęcie SRAM, ale wielu znajomych zachwala. Spróbuję któregoś razu pojeździć.
Ubotek Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Hamulce warte 3 razy tyle co rama... Mpze warto poczekac az naped sie zajedzie a teraz kupic porzadna rame?
Sandacz Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 najgorzej, że ten napęd (pomijając kasetę i łańcuch) nie zajedzie się zbyt szybko... I co, Kolega będzie czekał dziesięć lat, aż się zajedzie? :-). Gdyby mnie jakiś czas temu nie skasował Volkswagenista Golfista Drugi, to bym nadal na kilkunastoletnim bicyklu jeździł bez realnej perspektywy, że się w nim w końcu to i owo zacznie rozpadać :-)
Sandacz Napisano 2 Stycznia 2011 Napisano 2 Stycznia 2011 Może trochę żartuję, ale... We wspomnianym kilkunastoletnim rowerku korba - Alivio (i pozostały osprzęt) - nie była zmieniana od początku i nadal łyka bez marudzenia każdy łańcuch, jaki jej podsunę :-). Manetki, przerzutki, suport, piasty - także "oryginalne". Roczne przebiegi 8...10 tys. km. Oczywiście, regularnie wymieniałem łańcuch i kasetę. Oczywiście ktoś powie, że sto lat temu podzespoły były dużo solidniejsze - i pewnie będzie miał sporo racji :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.