kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Witam, mam taki oto problem: przed chwilą doszła do mnie paczka z korbą slx (44t, 175mm) tyle, że rozłożona na części pierwsze. Ogólnie nie mam problemu ze złożeniem tego do kupy - problem tkwi w ty, że najmniejsza zębatka po przykręceniu przylega do średniej (cała, razem z zębami) i nie ma miejsca na łańcuch. Nie wiem czy wymagane są jakieś podkładki czy zrobiłem coś źle - proszę o pomoc. Pozdrower
marsman Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 przydało by się zdjęcie bo ja sobie tego nie potrafie wyobrazić
TocaS Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 http://www.shimano-polska.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M660-2790C_v1_m56577569830728283.pdf Nie ma podkładek między pierwszą koronką, a pająkiem korby. Może środkową koronkę masz odwrotnie zamontowaną. Choć to też nie powinno ich tak mocno przybliżyć.
kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 Środkowa koronka jest chyba dobrze założona a podkładek żadnych nie ma (nie było w komplecie). O jakie podkładki konkretnie chodzi (numerek z linku powyżej )? Najmniejsza zębatka leży na tym dziwnym plastiku, który otacza środkową zębatkę.
marsman Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 nieno żadnych podkładek się nie stosuje. tak patrze i wydaje mi się że wszystko jest ok niestety nie mam tu zębatki 32t bo poskładał bym swojego LXa by móc to porównać :/
kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 wszystko ok raczej nie jest bo najmniejsza koronka leży na plastiku opierając się zębami a do pająka ma 3-4mm. Łańcuch na coś takiego nie wskoczy.
TocaS Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Źle sprecyzowałem zdanie, po prostu w ogóle ich nie ma jakbyś zastanawiał się nad tym czy powinny być, mam przed sobą też teraz korbę slxa ale 48 i co mi nie pasuje na twoich zdjęciach to to, że śruba torx nie jest wkręcona do końca tulejki z gwintem wewnętrznym. Połączenie blat, a środkowa koronka. Wynikać to może z tego, że faktycznie masz źle zamontowany środkową koronkę.
Arek03170 Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Ten plastik to właśnie kompozytowo- stalowa zebatka taki byłem ciekaw, że aż poszedłem sprawdzić. Pierwsza zębatka jest przykręcona bezpośrednio, tak samo ostatnia. Musisz mieć źle środkową założyć- spróbuj rozłożyć i jeszcze raz skręcić ;]
kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 Źle zamontowaną środkową znaczy, że odwrotnie?
TocaS Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 tak U mnie tulejka chowa się w koronce i nie widać też gwintu. Po prostu po jednej stronie koronki masz taki "wpust na tą tulejkę" z tym gwintem wewnętrznym.
marsman Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 aż poszedłem do piwnicy po 32t. w poskręcanym LXie między 22t a wypustkami 32t ( obie Stronglighta ) jest ok 3mm przerwy. jedyne co mi do głowy przychodzi to to że poprzedni właściciel poucinał mocowanie dla 22t. ja już wiele lat temu przestałem stosować najmniejszą zębatke a razem z nią pozbyłem się miejsca do jej montazu Musisz mieć źle środkową założyć- spróbuj rozłożyć i jeszcze raz skręcić ;] popatrz na wycięcia wspomagające zmiane biegów. są do wewnątrz czyli zębatka jest w dobrą strone
kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 :/ właśnie odwróciłem zębatkę - nie mogłeś trochę wcześniej tego napisać? Zaraz zmienię.
TocaS Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Choć zobacz marsman jaką mamy różnicę: Tyle, że teraz też sprawdziłem bo mam luzem leżeć 32 i jest dobrze zamontowana.
kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 z tym, że po tej stronie, gdzie są te wpusty jest też plastik przez który najmniejsza zębatka nie dosięga pająka. za pierwszym razem montowałem zebatki wg tego zdjęcia z tym, że u mnie ta najmniejsza leży na średniej
marsman Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 na miejscu na 22t na pewno niema śladów obróbki??
Michal93 Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 U mnie w SLX'ie wygląda to tak : http://www8.zippyshare.com/v/52647028/file.html http://www8.zippyshare.com/v/8737028/file.html http://www8.zippyshare.com/v/94549376/file.html sory za linki ale cos zdjecie wskoczyc nie chcialo...
Qamal Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Byś to wyczyścił na zimę bo wygląda marnie z tą rdzą...
TocaS Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 Pewnie jeździ zimą i nie smaruję łańcucha po przyjeździe. Co do korby nie mam pomysłów. Bawiłem się jeszcze swoim slxem i faktycznie jak zamontujesz odwrotnie to przynajmniej u mnie druga koronka z małą koronką styka się, ale na Twoim zdjęciu zamontowana jest dobrze.
Michal93 Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 To własnie przez ostatni zimowy wypad a nie miałem czasu przeczyścić jak wróciłem...
Cycu85 Napisano 24 Grudnia 2010 Napisano 24 Grudnia 2010 jeszcze jest kwestia przykręcenia zębatek w odpowiednim położeniu. Nie wiem jakie to może mieć znaczenie, zapewne przy zmianie biegów. Zazwyczaj na zębatce jest jakieś oznaczenie miejsca, które powinno być pod ramieniem korby. http://download.bikeboard.pl/foto4/shimano_slx.jpg tutaj widać ten nadlew na najmniejszej. Z kolei na tym http://img593.imageshack.us/img593/70/dsc00012dz.jpg ta wypustka jest w złym miejscu względem ramienia korby, czyli źle zamontowana EDIT: na tym pierwszym zdjęciu jest również źle, ramię jest po drugiej stronie, zmyliło mnie to na pierwszym planie EDIT2: może inaczej.. położenie zębatek względem ramienia nie ma większego znaczenia, ważne żeby względem siebie były odpowiednio przykręcone.
kubeq Napisano 24 Grudnia 2010 Autor Napisano 24 Grudnia 2010 Panowie, już sobie poradziłem - przepraszam wszystkich za kłopot i moją głupotę, ale przykręciłem blat po złej stronie pająka ale miałem śmiechawę jak to odkryłem, widocznie z pośpiechu i podekscytowania nową korbą się zagapiłem, jeszcze raz sorka No i Wesołych Świąt
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.