Skocz do zawartości

[tuning] z 3x9 na 2x9


timonipumba

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Wpadłem na pomysł przeróbki z 3x9 na 2x9. Co o tym myślicie? Możliwe?

Na miejsce średniej koronki w korbie bym wrzucił 42t a na miejsce najmniejszej 28t.

Przerzutke z przodu bym wymienił na 2 biegowego dua-ace.

Natomiast co do tyłu. Sam sie zastanawiam jaki tryb by z kasety wyrzucić i dołożyć 11t na samym końcu.

Jak myślicie XTR by to obsłużył ?

Napisano

Jeszcze musiał byś przeunąć linię łańcucha w korbie, bo inaczej łańcuch chodził by w większym przekosie.

Co do kasety, nie wiem o co chodzi, skoro kasety standardowo mają koronkę 11z.

Napisano

Ad. 1 - zmiana linii łańcucha nie ma nic wspólnego z przerzutką, w przypadku rozwiązania jakie proponujesz trzeba by odsunąć korbę od mufy o 2,5 mm.

Ad. 2 - tak kasety mają koronki 11z.

Napisano

Ja bym proponowal troche poczytac o napedzie 2x... a potem zadawac pytania, bo z postu kolegi wynika ze niezbyt wie o czym tu biega.

w korbie xtr juz widziałem patent 2 blatowy (karol michalski z wkk jak dobrze pamietam ma takie coś)

 

ja niestety nie próbowałem (nie ta noga jeszcze)

Napisano

W przypadku suportu Hollowtech trzeba by przełożyć podkładkę spod lewej miski pod prawą, najprostsze choć nie idealne rozwiązanie.

W suporcie Octalink sprawa bardziej się komplikuje, do prawej miski trzeba dodać podkładkę, a drugą wsadzić do wnętrza lewej.

Napisano

Na xtr 970 2x jezdzilem w zeszlym sezonie (2009). Dobra tak mozna zgadywac w nieskonczonosc, niech kolega poda dokladnie jaki ma naped potem mozna o czyms dyskutowac.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

witam, chciałbym sie podczepic pod temat, mam obecnie napęd 3 x9 ( korba XTR960 44-32-22, kasetra XTR 11-32, matertki też XTR ), chciałbym zmienic na 2 x 9, pytanie jest jakie zębatki ( najlepiej 42 - 26 ( lub 27 ) ) pasowały by do tej korby, no miczy ktoś ma doświadczenia z takim zestawieniem lub podobnym..

 

pozdr

Napisano

Niestety zmora tej korby jest niestandardowy bcd srodkowej zebatki 102 zamiast 104. Zewnetrzna pomijam z oczywistych wzgledow.

W zwiazku z tym wybor zebatek jest bardzo ograniczony.

Poza tym z dwiema zebatkami (srodkowa i najmniejsza) korba ta wyglada nie za ciekawie, duzo lepiej prezentuje sie z przycietym pajakiem.

Jeszcze jest mozliwosc wykonania zebatek na zamowienie.

Napisano

nie chciałbym zmieniać korby na razie.., cholera czyżby cały misterny plan w p.., ?!, Są jakieś tarcze które pasuja do tego XTR-a ? Słyszalem że Race Face ma takie robić, .. albo juz robi specjalinie pod XTR.... .

Względy wizualne na razie bez znaczenia,

 

pzdr

Napisano

Jeździłem 2x9 wykręcając pierwszą koronkę z korby SLX. Nie przekładałem podkładki i było ok. Pytanie dlaczego polecacie przełożyć podkładkę z lewej strony na prawą ? Przecież przekładając tą podkładkę na kasecie na 1,2,3 koronce (32,28,24) i drugim blacie robimy duże przekosy. Moim zdaniem korbę powinno się przesunąć w stronę mufy (choć i tu o jedną podkładkę może być za dużo). Co do przerzutki, zablokowałem ją śrubą L, manetka zaś pracowała na 2 lub 3 biegu. Z dwójki można było na jedynkę też zrzucić nie mniej zablokowana śruba L zapobiegła zrzuceniu łańcucha z drugiej koronki na mufę. Prawdopodobnie w manetce idzie tak (coś) zrobić aby działała jako 2 biegowa, być może należało by na zablokowanej śrubie L założyć linkę na pierwszym biegu.

Napisano

Bez ktorej zebatki, bo 'pierwsza' to zalezy od punktu widzenia :icon_wink:

Z podkladka zupelnie nie rozmumiem takiego manewru i jest dokladnie tak jak piszesz czym blizej suportu tym lepiej.

Jedynym powodem dla ktorego podkladki moga byc konieczne to budowa dolnych widelek i wielkosc zebatek.

 

Aha, z dalszej czesci wypowiedzi rozumiem ze najmniejsza zebatka zostala usunieta?

 

Kolejna zaleta 2x..., jak juz to zauwazyles, jest poprawienie lini lancucha i w tym wypadku stosujac korby 3x usuwa sie blat, zakladajac odpowiedniej wielkosci zebatki na pozycji srodkowej i najmniejszej.

W takim ulozeniu manetka powinna pracowac w pozycji 1-2 przy zablokowanej 3-jce. Zaleta takiego rozwiazania w przeciwienstwie do ustawienia 2-3 z blokowana 1-ka jest to ze linka ma moment odpoczynku kiedy korzystamy z mniejszej zebatki i sprezyna przerzutki ma nieco lzej.. :icon_wink:

Napisano

Ściągałem najmniejszą zębatkę tj pierwszą, czyli też jako tą, która jest najbliżej mufy :icon_wink: po prostu w ogóle z niej nie korzystałem i postanowiłem odchudzić w ten sposób korbę :icon_wink:

 

No lepiej by było jakbym w miejscu najmniejszej koronki założył środkową, a w miejscu środkowej patelnie i dopiero pomyślałbym może o przełożeniu podkładki z lewej strony na prawą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...