Skocz do zawartości

[napęd] Wymiana całego napędu


Kudlaty01

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałbym wymienić cały napęd na następny sezon. Myślałem by wstawić całą grupę np:Shimano SLX(nie chce za bardzo mieszać). Tylko w gruncie rzeczy nie wiem jaką grupę wybrać aktualnie jeżdżę na deore(tył) a reszta to niszowy sprzęt (rower kosztował 1500zł, 2 lata temu)...

 

I teraz zwracam się do was z pytaniem czy SLX reprezentuje dobry poziom czy może dopłacać wyżej??...

Następne pytanie to czy manetki od hamulców i przerzutek oddzielnie kupować czy kupować dual control??co jest wydajniejsze, i bardziej opłacalne??

http://www.cyklotur.com/x_C_Dz__PDNAZ2_czesci_naped_przerzutki_tylne_MTB_trekking__LL_10.html Dzisiaj widząc przeceny pomyślałem o Deore XT RD-M772 bądz XTR RD_M971...

 

 

Nie chce sprzętu z najwyższej półki lecz taki lekko powyżej średniej, myślę że 1300zł max mogę wydać na cały napęd. Tzn: przerzutka tył i przód,łańcuch,kaseta,manetki,korba i suport. Chyba o niczym nie zapomniałem :whistling:

Prosił bym o szczegółowo dobrano sprzęt z wytłumaczeniem dlaczego tak:P

 

Zapomniałem dodać-napęd 3x9 chyba nie ma sensu brać 2/3x10?

Napisano

Dla mnie śmieszne jest pakowanie w napęd do roweru takie same pieniądze jakie sam rower kosztował, co innego gdyby był to jakiś inny rower dużo droższy i bardziej profesjonalny to wtedy tak.

Ja bym ci polecił Shimano SLX i będzie na pewno wystarczające. A jeśli chodzi i manetki to sprawdzą się oddzielne a nie koniecznie dual control. Idiotyzmem wg mnie będzie do takiego roweru kupić napęd full XT/XTR bo za takie pieniądze jak piszesz rower na pewno nie jest profesjonalny i z pewnością nie potrzeba ci komponentów z najwyższej półki.

SLX będzie najlepszym wyborem bo to jest osprzęt stawiany zaraz przed XT i jest bardzo do niego porównywalny oprócz wagi o którą podejrzewam że nie dbasz.

 

 

 

 

pozdrawiam

Napisano

Po pierwsze się dobrze zastanów czy warto kupować napęd warty tyle co cały twój rower. Może lepiej kupić rower w lepszej konfiguracji (teraz są naprawde duże przeceny). Wg mnie w pierwszej kolejności powinieneś zainwestować w podzespoły bazowe (rama, widelec i koła).

 

Wracając do tematu. Jeśli nie używałeś dual control i nie jesteś fanem tego rozwiązania to lepiej kup manetki i klamki osobno chociażby ze względu na możliwość póżniejszej wymiany jednej z części zamiast całego kompletu (względy ekonomiczne). Wydajność to cecha np rolki papieru toaletowego albo butelki z płynem do mycia naczyć więc pominę tą kwestię.

 

Jeśli naprawdę upierasz się przy zakupie nowego napędu to proponuję korba SLX + przerzutka tył XT + kaseta XT (ewentualnie SLX 11-28 jeśli nie jeździsz po górach) + łańcuch XTR + reszta Deore

Napisano

Ziemian pół roweru wymieniam zostaje tylko rama bo jest bardzo wygodna, gdyby nie ona kupował bym nowy rower...

 

O wagę dbam ale nie o parę gram;]

Dzięki za odpowiedz,pozdrawiam.

Napisano

XT z jakiego rocznika??

Ja bym kupił 9 rzędowy napęd bo jest tańszy i w niczym nie ustępuje wariantowi 3x10 ale wybór należy do Ciebie.

 

Swoją drogą jeśli planujesz startować w zawodach XC to zastanów się nad korbą z 2 blatami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...