Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] Manitou Minute LTD


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam rower cube ltd pro oraz w nim amortyzator Manitou Minute LTD i moje pytanie brzmi:

Do czego służy to pokrętełko niebieskie po prawej stronie od spodu? bo jak wezne na max w jedna strone to amor tak dziwnie odbija a jak na max w drugą to odbija chyba dobrze i nie wiem czy zostawić na maxa w tą drugą zeby chyba dobrze odbijał czy np. pokrecic z 2 x

 

Mam też pytanie, co to jest ta nakrętka u gory amora?

 

http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/17/28/44/1217284490_1

 

Powie ktoś ? :thumbsup:

Napisano

Niebieskim pokrętłem regulujesz tłumienie powrotu. Każde ustawienie może być dobre - wszystko zależy od terenu, ciśnienia w komorze, Twojej wagi. Musisz tak to ustawić, żeby amortyzator nie wysyłał Cię w kosmos po wjechaniu w każdą dziurę i jednocześnie żeby nadążał prostować się przy wjechaniu na serię nierówności.

 

 

 

To na górze to nie nakrętka, lecz zaślepka zaworu komory powietrznej.

  • 1 rok później...
Napisano

Mam pytanko, także posiadam ww amortyzator. Czy obsługa tego amortyzatora ogranicza się do regulacji tłumienia powrotu i asysty powietrznej? Wcześniej śmigałem na Torze i teraz czuję się dużo bardziej "ograniczony". Druga sprawa, czy ktoś jest w stanie coś o nim więcej napisać, bądź podrzucić jakiegoś manuala? Nawet nie jestem w stanie sprawdzić, czym wersja "LTD" różni się od pozostałych, bo nic o niej w sieci znaleźć nie mogę.

Pozdrawiam ;)

Napisano

Zostaliśmy trochę oszukani :), ale koniec końców amortyzator jak na razie daje radę, więc narzekać na brak dodatkowego pokrętła nie będę. Możesz mi jeszcze powiedzieć czy u Ciebe sprężynka też początkowo robiła tyle "hałasu"?

  • Mod Team
Napisano

Sie wtrącę-

Mam Milo, z tego wynika, że mogę sobie tylko amortyzator zablokować albo zmienić tłumienie skoku, tak?

Możesz go zablokować lub zmienić tłumienie odbicia- nie skoku. Inna sprawa,że pośrednie ustawienia platformy są niezbyt potrzebne- róznica między poszczególnymi ustawieniami jest nieznaczna- różnicę czuć między pozycjami 1-4-8 ( otwarty- ustwienie platformy w połowie wartosci- blokada).

Jeśli masz tłumik oznaczony ABS+ ( w sumie powinienieś, bo do tłumików ABS nie było MILO) możesz dowolnie ustawiać tłumienie szybkiej kompresji ( HSC) - wprawdzie wymaga to demontażu tłumika i rozebranie go ,ale cala operacja za pierwszym razem zajmuje 30 min- możesz zmienić charakterystykę od amorka otwierajacego się tylko przy dużych uderzeniach aż do amorka wybierającego przysłowiowe liście - możesz w ten sposób uzyskać amorek o wybitnie liniowej charakterystyce ale bez dużej skłonności do zapadania sie przy hamowaniu- plusem jest też to ,że jadąc na zablokowanym amorku zawór blow-off otwiera się znacznie szybciej niz w oryginalnym ustawieniu.

Napisano

Hmm, potocznie mówiąc jest "tępy", charakterystyka mocno sportowa, słabo wybiera małe nierówności. Zalałem go Castrolem 5w.

 

Żeby nie było - mówię tu o pracy w normalnej temperaturze a nie takiej jak teraz.

Napisano

Mówiąc szczerze nie pamiętam w jakiej pozycji wkładałem tłumik, w tym tygodniu jeszcze raz rozłożę ją i będę o tym pamiętam. Odnośnie poziomu oleju, może być mm lub dwa różnicy, czy taka ilość ma znaczenie?

 

Dzięki za porady :)

  • Mod Team
Napisano

1 lub 2 mm mniej nie powiny robic różnicy- większa ilośc oleju może mieć znaczenie. Poziom oleju mierzyłeś tak jak zaleca Manitou( od górnej krawędzi otworu do lustra oleju - amorek pionowo)?

  • Mod Team
Napisano

Teoretycznie wskazywałoby to na tłumik- jeździłem na oleju Castrol Fork Oil ( czy jakos tak) o lepkości 5W- drastycznych zmian in minus nie zauważyłem- ale mimo wszystko ten olej mi nie pasił ( strasznie się pienił) , przez co amorek potrafił się nieco zagubić na szybkich sekcjach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...