Skocz do zawartości

[7311.9g] Pinnacle Aeos 2.0 by 1415chris


1415chris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Podjudzony przez forumowego kolege i z wlasnej ciekawosci, zabralem sie za moja szose.

Na razie zabawa w wazenie wszystkich czesci.

Zatem rower poszedl na rozbiorke.

 

20101002155004.jpg

 

I wyszlo ok 100-150g wiecej niz myslalem.

Do zweryfikowania jest jeszcze lancuch ktorego nie zdazylem wyczyscic i siodlo ktore jest w drodze.

 

Niemniej zakladajac internetowe wagi tych 2 komponentow bike wazy na dzien dzisiejszy 7928.6g

 

Wiec trzeba by nieco urwac tu i tam, byloby milo zejsc do 7500g, ale jak to bedzie oznaczalo wieksze naklady to zadowole sie mniejszym ubytkiem wagi.

Co rowiez wazne jezeli nie najwazniejsze to chcialbym go troche ozywic, czyli kolorki.

Jako ze z komponentami szosowymi, nie liczac sztyc, mostkow itp, jestem w niezbyt dobrej znajomosci, byloby milo liczyc na wasza pomoc i sugestie.

Pod rozwage bede bral rowniez czesci uzywane, nie chce podawac budzetu bo sie nad tym nie zastanawialem.

Zalozmy ze jest to taka sonda co mozna by tu ulepszyc.

 

 

Bar caps: Sram 5.3g

Bar Tape: Sram SuperLite 55.8g

BB: Shimano FC6601 90.1g

Bottle Cage Bolts: 2x Nylon 1.1g

Brakes (Front): Shimano Ultegra SL 161.8g

Brakes (Rear): Shimano Ultegra SL 158g

Cables Brake: Jagwire Racer 83.5g

Cables Derlr: Jagwire Racer 65g

Cassette: Shimano 105 11-25T 10 Speed 242g

Chain: KMC DX10SC 248.6g

Chainrings: SG-X 50/34 (99g/36g) 135g

Crank: Shimano Ultegra SL 175 585.8g

Chainrings Bolts: Shimano Alu 9.8g

Derlr (Front): Shimano Ultegra SL Braze-On, alu bolt 87.7g

Derlr (Rear): Shimano Ultegra SL XTR Jokey Bolts 200.4g

Fork: Pinnacle C3 Carbon. Alloy Steerer 12K Wrapped 455g

Frame: 58'' C3 Pinnacle Carbon Fibre Monocoque 12K 1091g

Handlebar: KCNC Pro Scandium 440mm 223.4g

Hanger: Pinnacle 14.5g

Head Set: Cane Creek Integrated VP-A46ACK 82.5g

Pedals: Look Keo Sprint 256.7g

Seat: Specialized Toupe 143 179.8g

Seatpost clamp: JD-SC17 18.3g

Seatpost: Token 139.6g

Shifters: Shimano Ultegra SL 10 Speed 450.9g

Skewers: Ti bolt-on 25.9g

Spacers: BBB Ultralight 20mm 6g

Stem: KCNC SC Wing Scandium 110mm 5d 104.7g

Top Cap: Tune/GumGum 5.8g + 8.2g 13.6g

Tubes: Conti Supersonic 54.6g+ Flyweight 57.4g 112g

Tyre (Front): Continental Grand Prix 4000 700x23c 217.1g

Tyre (Rear): Continental Grand Prix 4000 700x23c 216.5g

Wheel Front: Alex ALX-440SL Wheelset 658g

Wheel Rear: Alex ALX-440SL Wheelset 912g

Misc: 4.5g

 

Total: 7311.9g

 

Waga poczatkowa 7980.8g

 

01102009715.th.jpg01102009716.th.jpg01102009718.th.jpg01102009720.th.jpg

20101016154112.jpg

 

 

Mendoza[/b] wykasowalem posty z zakupowego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mysle o poskladaniu szosy przez zime :P

 

Rama mi cos przypomina, ale ladne ma ksztalty.

 

Owijka na czarna, kola jak i siodlo/sztyca, mostek/podkladki. Powinno to przyniesc i zysk wagowy. W sumie to nalezy wymienic podobne czesci jak i w MTB na poczatku :huh:

 

Pojezdzisz i sam zobaczysz czego chcesz. To zupelnie inna dyscyplina niz MTB.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez krzysiekmz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym rowerze jezdze juz od ponad roku.

 

I nie mialem powodow do narzekan. Rower sluzy do treningow, rekreacji, czasami dojazdow do pracy.

Nie mam wygorowanych oczekiwan, bo sprzet widac jaki jest.

Tylko po takim czasie rower juz sie 'opatrzyl' a i jakby wazyl lzej, czemu nie.

Poza tym to lightowanie dostarcza sporo frajdy :D no ale komu to ja mowie....

 

To co juz zmienione:

Podkladki na BBB 2g mniej, sruby koszyczkow (uzywam tylko jednego) zredukowane do 2szt i zamienione na nylonowe 4.3g mniej :thumbsup:

 

W dalszej kolejnosci:

wymiana owijki, zaciskow, srubek tu i tam to dodatkowe 130g

w dalszej kolejnosci kiera sztyca, z siodlem nie bede szalal (zostaje te z rozpiski, kupione pare dni temu) tu moze cos ok 150g

Czyli pozostanie jakies kolejne 150-200g aby dojsc do 7500g.

Opony?

 

Teraz najwiekszy dylemat mam w jaka kolorystyke dodatkow pojsc, niebieski, bialy czy na czarno?

Zaczynam od owijki i zacikow kol, niestety zacisk sztycy chyba bedzie musial pozostac, jest lekko specyficzny do tej ramy.

 

Sugestie mile widziane :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydajac max 1500zl waga roweru bedzie lekko ponizej 7350g wiec nie jest zle.

Kolorystyka raczej na pewno bedzie niebieska tzn. owijka, moze zaciski kol, ze srubkowania chyba zrezygnuje bo do wyrwania razem ze zmiana kolek przerzutki ok 20g tylko.

I niebieskie opony :D

 

To co wymyslilem:

Bar tape: jakas niebieska, nie mam pojecia czego szukac, rozne materialy (korek, zele, skory itp) nie chcialbym zapodac czegos b. lekkiego a pozbawionego komfortu.

Skewers: ebayowe bolt-ony cos ok 36g

Tubes: flyweighty 108g

Tyres: Conti GP 4000 niebieskie 410g

Handlebar: KCNC Force Scandium 210g

Stem: KCNC SC Wing Scandium 108g

Seatpost: KCNC Ti Pro Scandium 142g

 

Najbardziej nie podoba mi sie mostek, sztyca jest ok, kiera bedzie prawie cala owinieta, wiec musze rozgladnac sie za alternatywa cena/waga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zasypujac gruszek w popiele..... w drodze:

 

Sztyca Tokena 137g

Zaciski kol 'ebay' 32g

Detka flyweight 54g, mam druga ultralight roznica 10g, jak bedzie brakowac to sie dokupi drugiego fly ;)

Owijka na kiere waga ? sram uber super light :)

Opony Conti GP 4000 410g

 

Jeszcze do namyslu pozostal mostek i kiera.....

 

Kiera i mostek KCNC cena w uk duzo ciekawsz niz w pl... :)

 

Teraz tylko smigac na 600g lzejszym bajku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20101005201626.jpg

 

:););)

 

Wszystko w temacie......

Mialo byc Toupe Team a przyslali mi Toupe.

Waga powyzszego 179g wiec ponizej deklarowanej.

Jest spora roznica w porownaniu z Rominem, Toupe jest duzo bardziel plastyczne na skrzydelkach, ktore pracuja w dosc duzym zakresie, Romin prawie sztywny.

Czy to dobrze czy zle to sie okaze.

 

Siodlo wraca i poszukiwania Team 143mm ciag dalszy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ladne ale co z tego :)

 

Progres taki ze szosa juz jezdzi, tak jak wspomnialem wyzej wymienilem:

opony na conti GrandPrix 4000 23c -114g

detke flywieght szt 1 -22g

owijka kierownicy i korki sram superlite -42g

mostek kiera KCNC Scandium -166g

w drodze jest sztyca Tokena i zaciski bolt-ony ala ebay :)

 

Na dzien dzisiejszy waga 7559.6g.

 

Powinno byc ok 7375g.

 

Musze jeszcze wymienic linki/pancerze (oczywiscie na niebieskie), kiera jaka wzialem jest 20mm szersza i sie wszystko ponaciagalo, a ze mam jakies shimono sis..... to mozna cosik urwac, bedzie jagwire racer kit brake/gear.

 

Kolosalna roznica w oponach, wczesniej mialem Conti Ultra Race 25c drut, teraz na nowych gumach rower idzie jak przecinak... i ten niebieski kolor..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogole w tej wersji kolorystycznej da sie znalezc?

mission imopssible

 

wersja blue byla dostepna tylko w kilku krajach (us, nowa zelandia...), jakas dziwna historia z toupe team, dla mnie wyglada ze zamierzaja zastapic to siodlo czyms nowym, chociaz na stronie speca wciaz je pokazuja....?

 

moze gdzies jeszcze wyszarpiesz 130mm, 143 zapomnij

 

Fajny projekt, może mnie zainspiruje na przyszły rok, jeszcze szosy nigdy nie miałem.

szosa to cos zupelnie innego, inny rodzaj frajdy na 2 kolkach, polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mission imopssible

 

wersja blue byla dostepna tylko w kilku krajach (us, nowa zelandia...), jakas dziwna historia z toupe team, dla mnie wyglada ze zamierzaja zastapic to siodlo czyms nowym, chociaz na stronie speca wciaz je pokazuja....?

 

moze gdzies jeszcze wyszarpiesz 130mm, 143 zapomnij

 

 

szosa to cos zupelnie innego, inny rodzaj frajdy na 2 kolkach, polecam :P

Gratuluje gustownej kanapy i pytanko: czy tego typu siodło z racji przeznaczenia do roweru szosowego nada się również do,,twardego ogona"(hardtriala)?

Edytowane przez cichy66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje gustownej kanapy i pytanko: czy tego typu siodło z racji przeznaczenia do roweru szosowego nada się również do,,twardego ogona"(hardtriala)?

powinno dac rade, ludzie smigaja na 150 gramowym slr, konstrukcja podobna ti rurki i kawalek plastiku wzmocnionego carbonem, toupe wazy ok 175g.

 

Porownujac je do romina mam wrazenie ze te drugie choc sztywniejsze wydaje sie byc wygodniejsze, jak dla mnie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris zerknij na tego linka

http://www.dobrerowery.com/index.php?manufacturers_id=21&filter_id=91&page=1&sort=4d

i daj znać czy mają więcej na stanie biało/niebieskich w rozmiarze 143

http://www.dobrerowery.com/product_info.php?manufacturers_id=21&products_id=8164

Edytowane przez cichy66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie tele-foty....

 

20101016154044.jpg

20101016154112.jpg

20101016152145.jpg

 

Na wadze ubedzie jeszcze jakies 70g na zaciskach.

Moze przy wymianie napedu, jak ten sie zajedzie, pomysle o czyms innym, moze nowe kolka jak sie trafi dobra okazja. Niemniej na dzien dzisiejszy nie planuje dodatkowych zmian.

 

To byla taka krotka zabawa majaca na celu polepszenie wlasciwosci wizualnych roweru i przy okazji jego lekkie odchudzenie.

IMO rower wyglada duzo lepiej, o dziwo wczesniej niebieski prawdopodobnie bylby moim ostatnim wyborem, a tu mile zaskoczenie :)

....i udalo sie obnizyc wage o 570g :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...