Skocz do zawartości

[opona] czym zastąpić racing ralpha?


kainaj

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w pytaniu, miałem racing ralphy od 3/4 roku i musze przyznać że nie byłem z nich zadowolony (przemieszczam sie na nich głównie po lesie ale też czasem po miescie a czasem jezdziłem tez na szose do puki miesiąc temu nie kupiłem szosówki). Bieżnik z tyłu jest prawie kompletnie starty (można je śmiało nazwać semi-slik jeśli nie coś pomiędzy semi-slick a slick), poza tym zauważyłem dziś że opona jest w 3 miejscach przetarta na boku i wystaje tam dętka (na szczęście udało mi się na niej przejechać bikemaraton w poznaniu bez kapcia). Więc pilnie potrzebuje jakiejś nowej opony ale chciałbym żeby niebyła tak szybko ścieralna i żeby miała wytrzymalsze boki bo nie chce żeby znowu się przetarła. mysle że jestem skłonny wydać na opone do 80 zł (wiecej aktualnie nie mam). Nie chce też żeby opona była dużo cięższa od racing ralphów ale mogła by być troche bardziej przyczepna na błocie. Myślałem o tym: http://centrumrowerowe.pl/04610075003/IRC-mythos_xc_II_kevl_czarna_tylna_26x2_1_/Produkt.aspx ale czytałem że boczne ścianki szybko się w niej przecierają. Myślałem też o http://www.bike-center.pl/index.php?p1729,michelin-country-trail-26-x-2-0-zwijana-opona ale waży 670 g wiec strasznie duzo w porównaniu z RR, wiec chyba odpada. Co jeszcze polecacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to jestem ciekaw co napiszesz o tej oponie. Ja posiadam Ignitor 1.95 kevlar (były w standardzie razem z rowerem). Nie podoba mi się to że są "wypukłe" Tzn. środkowa część bieżnika jest znacznie wyżej niż klocki boczne i żeby klocki boczne stykały się z podłożem to albo musiałbym położyć rower na ziemi, albo można wjechać w piach, wtedy styczność między klockami bocznymi a podłożem też występuje :icon_wink: Przyczepność jest słaba (moja waga ok.63kg). Są takie podjazdy, pod które nie da się podjechać. Mówiąc, że się nie da mam na myśli, że naprawdę się nie da, nawet na relatywnie twardej nawierzchni koło "zabuksuje" raz, drugi i stoisz. Jadąc po piachu w momencie gdy wjedziesz w czyiś tor jazdy, wpadasz w niego i rower tańczy. Na szybkich łukach jesteś praktycznie bez możliwości hamowania, bo każde najmniejsze wciśnięcie klamki hamulca skutkuje zablokowaniem koła, również przedniego (przez to zaliczyłem glebe). Opory toczenia też są dość wysokie. Ogólnie nie polecam tej opony w rozmiarze 1.95, być może z 2.1 sytuacja wygląda inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...