Skocz do zawartości

[1500zł] Rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początku chciałbym się przywitać, jako, że jestem nowy na tym forum :)

 

Witam!

 

Mam problem dotyczący kupna jednośladu, otóż chciałbym kupić nowy, wygodny rower, który długo by mi służył. Mieszkam za miastem i czasem lubię sobie pojeździć. Nawierzchnia na trasach, którymi jeżdżę to w ok 50% asfalt i 50% drogi gruntowe. Asfalt w mojej okolicy jest raczej dobrej jakości, a drogi gruntowe, którymi jeżdżę to zazwyczaj mocno ubita ziemia, czasem posypana kamieniami, często z dołkami, ale ogólnie bardzo lubię ten rodzaj nawierzchni :) Nie jeżdżę po łąkach i lasach jakimiś wydeptanymi ścieżkami - wolę "normalne" drogi, ale czasem i takich "dzikich" nie da się uniknąć.

 

Chciałbym, aby mój nowy rower dobrze radził sobie na takich drogach. Nie znam się na typach rowerów, ale zależy mi na tym, żeby ten był dość lekki i miał opony węższe niż w typowych "góralach". Bardzo dobrze jeździ mi się na rowerze Kellys Omega 18" mojej siostry (trochę wstyd tak na babskim rowerze jeździć, ale jest naprawdę fajny :P )- można dość szybko "posuwać" i po asfalcie i po ziemi, dlatego chciałbym, żeby nowy rower był rowerem takiego typu, jak ten Kellys, tylko dopasowany do mnie :)

 

Proszę więc Was, o doradzenie mi jakichś modeli rowerów, które spełniłyby moje wymagania (chodzi mi o nowe rowery) :)

 

Moje dane techniczne:

-chłopak

-180 cm wzrostu

-85 kg

 

Z góry dziękuję i przepraszam za to, że niektóre moje stwierdzenia mogą brzmieć dziwnie, ale jestem laikiem w tym temacie (umiem wymienić dętkę i założyć łańcuch jak spadnie) ;)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

A więc znów mam trochę czasu, żeby poszukać nowego roweru ;) Jeśli rzeczywiście problemem jest znalezienie dobrego roweru do 900 zł, to mogę dołożyć do ok 1100 zł - w końcu to zakup na długi czas.

 

Poprzeglądałem tematy na forum i wybrałem kilka rowerów, które mi się podobają, a Wy je polecaliście.

http://allegro.pl/kross-preria-deore-alivio-hydraulika-m21-23-i1261330651.html'>http://allegro.pl/kross-preria-deore-alivio-hydraulika-m21-23-i1261330651.html

http://allegro.pl/kross-preria-deore-alivio-hydraulika-m21-23-i1261330651.html

http://www.czescirowerowe.com.pl/p,pl,1505,axis.html

 

Ceny tutaj są wyższe niż 1100 zł, ale rower będę kupował prawdopodobnie w "najtańszym" okresie - na przełomie stycznia i lutego, dlatego myślę, że wtedy zmieszczę się w limicie ;)

 

Co możecie powiedzieć o tych rowerach i jaki osprzęt dodatkowy powinienem kupić - błotniki, "światełka", może jakieś lepsze pedały czy siodełko?

Może doradzicie jeszcze inne rowery?

 

@afly - też właśnie myślałem raczej o crossowym rowerze, ale chciałem się upewnić, że taki będzie dla mnie dobry :)

Napisano

Popraw 3 link. Prerię odradzam ze względu na dużą wagę (15 kg). I raczej nie liczyłbym na to że ceny jeszcze spadną :/

 

P.S. Przepraszam za sianie defetyzmu :)

Napisano

Przepraszam za złe linki - coś mi się pomyliło - i za to, że nie edytuję tamtego postu - nie mam tam takiej opcji ;)

Wklejam dobre linki:

Kelly's axis

Crosser SX 2010

Przede wszystkim interesuje mnie ten drugi - czy warto dokładać do tego modelu? Jest bardzo ładny, ale czy dobrze spełnia podstawową funkcję - dobrze się na nim jeździ?

 

I jeszcze proszę o opinie na temat tego roweru - Merida crossway 10-V - jest stosunkowo tani, a marka chyba niezła...

 

I jeszcze jedno - jaki wpływ na jazdę/komfort jazdy mają np. lepsze mechanizmy przerzutek? Często piszecie, że dobrze by było wymienić np. przerzutki na inny model i zastanawia mnie to, czy to jest warte swojej ceny? :P

Napisano

Tak, warto do niego dołożyć. Merida ogólnie, jako marka jest jak najbardziej godna polecenia, ale ten konkretny model, który pokazałeś to słaby rower.

 

Lepsze przerzutki to wyższa kultura pracy. Zmiana biegów jest bardziej płynna. W tej Meridzie przednia przerzutka to najńtańszy model Shimano - taka bida z nędzą. Tylna jeszcze jakoś ujdzie, ale też nie jest niczym specjalnym. W Crosserze są lepsze. Szczególnie tylna, która zresztą jest istotniejsza od przedniej.

Napisano

Model 20 jest równie dziadoski. Model 40 jest już trochę lepszy, ale jego słabą stroną są marne korby. Jak już się tak upierasz na Meridę to powinieneś wziąć pod uwagę TFS 100-V. Dopłacając 168 zł w stosunku do Crossway 40 dostajesz amortyzator z lepszym tłumieniem i możliwością blokady oraz lepszy mechanizm korbowy z kasetą. Dodatkowo normalną sztycę, a nie amortyzowaną.

Napisano

- przerzutka przód ta sama

- przerzutka tył lepsza w MBIKE

- korby porównywalne, może z lekkim wskazaniem na MBIKE

- kasety porównywalne

- manetki lepsze w Meridzie

- amortyzator w Meridzie to NEX w wersji olej/sprężyna z blokadą, natomiast nie wiem jak wersja jest w MBIKE, bo tego nie podają, bardzo możliwe, że to sama sprężyna bez blokady

- sztyca w Meridzie normalna (lżejsza), a w MBIKE amortyzowana

- wspornik kierownicy w Meridzie normalny (lżejszy), a w MBIKE regulowany

 

Tak to wygląda w szczegółach.

Napisano

Dzięki za pomoc ;)

 

Znalazłem jeszcze taki rower:

Trek 3700 model 2010 - w sklepie z nartami i rowerami jest aktualnie za 1094 zł

Czy jest lepszy od dotychczas wymienionych? Jak się ma do Crossera SX 2010?

 

I jak do innych rowerów ma się ten Kelly's:

Kelly's Coach model 2010 - jest wyprzedaż

Napisano

Po pierwsze Trek 3700 to rower MTB, a do Twoich zastosowań lepiej się sprawdzi rower crossowy. Po drugie to droga marka i stosunek cena/osprzęt w niższych modelach jest kiepski. 3700 to firmowa rama oblepiona najtańszym osprzętem.

 

Kellys Coach - ładnie pomalowana rama plus, podobnie jak w 3700 dziadoski osprzęt.

 

Zarówno ten Kellys, jak i Trek mają wolnobieg zamiast kasety i już choćby z tego powodu, jeśli nie musisz to się w nie nie pchaj. Słowem odpuść sobie obydwa.

Napisano

A więc jestem już praktycznie zdecydowany na Meridę Crossway 40-V 2010. Pozostała tylko kwestia akcesoriów i osprzętu - co polecilibyście wymienić, co dołożyć?

Najważniejsze dla mnie są błotniki i licznik, bo bez tego nie mogę jeździć :P Co z tym siodełkiem? Jaka jest różnica pomiędzy amortyzowanym i nieamortyzowanym?

 

Dzięki za pomoc - jest nieoceniona :icon_mrgreen:

Napisano

Nic w tym rowerze nie wymieniaj, bo jak masz do niej dopłacać to lepiej kupić TFS 100-V.

 

Różnica pomiędzy sztycą amortyzowaną i zwykłą jest chyba dość oczywista... ta pierwsza zapewni Ci względnie większy komfort na nierównościach. Natomiast wadą tanich sztyc z amortyzacją jest ich waga oraz to, że lubią złapać luzy. Generalnie jedni je lubią, inni nie.

 

Licznik możesz wziąć z tego samego sklepu - Sigma BC-509 lub BC-1009, zależnie od preferowanych funkcji.

Napisano

Sprzedawca, pisząc o kosmetycznych zmianach względem rocznika 2010, ''zapomniał'' wspomnieć o tak drobnym szczególe jak rama. To jest Axis z 2008 roku i jest jeszcze na starym modelu ramy. W 2009 r. Kellys je zmienił. W stosunku do upatrzonej przez Ciebie Meridy 40 ma lepszy amortyzator (olej/sprężyna) z blokadą, a gorsze manetki. To są główne różnice. Myślę, że 1000 zł to on jest wart, ale chyba jednak bym wolał Meridę.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

To znowu ja, roweru jeszcze nie kupiłem i proszę o porady, bo nie mogę się zdecydować, czy kupić rower crossowy, czy MTB. Na crossowym raczej nie jeździłem po lesie, ale było to spowodowane tym, że taki rower od razu stawał w piachu i na podobnej nawierzchni.

 

"Mam więc parę nowych pytań:

1. Czy na rowerze MTB równie dobrze się jeździ po asfalcie co na rowerze crossowym (opony "leśne" i "asfaltowe")?

2. Jakie opony do jazdy na asfalcie wybrać (proszę o jakieś tańsze - do 30 zł za sztukę) i czy opłaca się je zmieniać pomiędzy jazdą w terenie, a na asfalcie (np. dziś jeżdżę w terenie, a jutro po asfalcie) ?

3. Jakie błotniki kupić do roweru MTB (bez nich nie jeżdżę, bo nie mam zamiaru prać codziennie koszulki)?

4. Jaki powinienem mieć kask do raczej rekreacyjnej jazdy - orzeszek, czy fullface?

5. Głupie pytanie, ale ciągle mnie nurtuje - czemu na waszych zdjęciach rowery nie mają podnóżek ;) ? Jest to spowodowane tym, że ich nie potrzebujecie, czy są one aż tak dużym obciążeniem, że nie opłaca się ich zakładać?

6. Czy na rowerze MTB można wybrać się na wyprawę rowerową (taką kilku(-nasto?)dniową, z sakwami) i jechać równie komfortowo, co crossowym (normalne drogi, opony "asfaltowe"), czy jednak będzie dużo ciężej?

7. Jaki rower do 1300 zł wybrać :)? Obejrzałem trochę takich bicykli i wybrałem kilka. Proszę, napiszcie, który z nich jest najlepszy i czy są jakieś lepsze alternatywy dla tych, które podałem.

Kross level A2 disc 2010

Unibike Evolution 2010

MERIDA MATTS 100-V 2010

Merida Matts 40-V 2010

Mbike RENEGADE 0.4 2010

8. Czym różni się rower MTB od XC?

9. Czy na rowerze MTB można jeździć po lesie z pedałami SPD Shimano M540 i butami Shmiano M086, czy potrzeba jakiegoś specjalistycznego sprzętu?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Napisano

Proszę o odpowiedzi na moje pytania, chociaż niektóre :thumbsup: Dodaję jeszcze 1 rower do listy - Kross Level A4 2010. Czy jest on lepszy od innych? :)

 

Moglibyście mi napisać, jakie są słabe i mocne strony tych rowerów?

Jeśli ktoś wie, to proszę, żeby napisał też, czy na tych rowerach można montować bagażniki (takie zwykłe, nie te na sztycę - potrzebny na ewentualną wyprawę :)).

Napisano

Unibike ma lepsze korby, obie przerzutki, manetki oraz amortyzator o większym skoku. Tak więc generalnie ma osprzęt wyższej klasy.

Jedyna przewaga Kellysa jest taka, że będzie pewnie ok. 1 kg lżejszy. W dużej mierze z powodu braku amortyzowanej sztycy, którą ma Unibike.

Napisano

A więc jestem praktycznie zdecydowany na ten model Unibika. Mam jeszcze kilka pytań:

1. Co oznaczają te liczby przy nazwach korby, np "SHIMANO ALIVIO M411 / 48X38X28T"?

2. Co oznaczają liczby przy oponach - np 700x20 lub 1.60?

3. Na czym ewentualnie można "zejść" z masą Unibika?

4. Która rama jest wg Was lepsza - Vipera, czy Axisa, jakie są ich wady, zalety?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Napisano

1. Ilość zębów w poszczegółnych tarczach korby.

2. Średnica razy szerokość opony. W milimetrach lub calach.

3. Nie widzę sensu na tym etapie "rowerowania" nawet zastanawiania się nad tym.

4. NIe jestem specjalistą i o stronie ściśle technicznej się nie wypowiem. Ośmielę się stwierdzić, że jeśli dobrze wybierzesz rozmiar nie odczujesz jakiejkolwiek różnicy. Lepsza wg mnie będzie po prostu ta której malowanie Ci się bardziej spodoba.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...