Skocz do zawartości

[hamulce] Cantilever vs v-breka


lucas2525

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, niedługo stanę przed wyborem nowych hamulców (stare są już zbyt zniszczone).

Które bardziej się opłacają pod względem technicznym Canti czy v-ki ?

Chciałem kupić jakieś v-ki aluminiowe ale nie wiem, może Cantilever będą lepsze z tąd to pytanie.

i jeszcze jedno pytanie

Hamulce v-ki aluminiowe do 25-30zł da rade kupić (jeśli tak to jaką dobrą firmę polecacie)

Pozdrawiam

Napisano

V-ki są dużo lepsze od canti. Do 30 złotych dostaniesz na Alledrogo Altusa/Acerę ale, nie oszukujmy się, masz dość ograniczony budżet.

Napisano

Mam 14 lat nie pracuję i jestem na utrzymaniu rodziców więc kasy fakt nie jest za dużo, moge na te v-ki przeznaczyć wiecej w tym momencie do 50zł (bo mam odłożone na nowe pedałki i akurat 50 zł mi zostaje :D) tylko się zastanawiam czy na złykłe jedżdżenie rowerem po asfalcie i czasem wypad do lasu opłąca się kupować droższe hamulce.

Napisano

Jak w coś zapierdzielisz to bedziesz wiedział dlaczego zawsze trzeba kupować najlepsze hamulce na jakie Cie stać. Cantilevery to szkoła życia przy ustawianiu klocków i jak tam się nauczysz to potem sobie z każdymi hamulcami poradzisz. Poza tym to jest badziew. Koszmarna regulacja, mała siła i z tyłu trzeba mieć wieszak na pancerz. Poszukaj jakiś V-ek firmowych i bedzie dużo lepiej niż na canti nawet w ograniczonym budżecie.

Napisano

Wnioskuję, że aktualnie ma hample canti i jeśli chce zmienić na v-ki to równierz musi zmienić klamkę. W obu typach są różne skoki linek. Kupuj v-ki. Poza tematem występują canti które maja troche inna konstrukcje i hamja bardzo dobrze. Niestey jest to raczej propozycja dla ludzi scigajacych się lub posiadającuch większy fundusz. Wygląda to tak:

http://www.coloradocyclist.com/img/product/full/f/FOURzahlrpl.jpg

Napisano

Miałem kiedyś hamulce canti,do tej pory pamiętam problemy z ustawianiem tego dziadostwa

V-ki mam jeden z tańszych, wcale nie rewelacyjnych Tektro i uważam że działają o niebo lepiej niż canti, do tego ustawianie, regulacja to bajka w porównaniu z tymi pierwszymi

Do 50 zł kupisz sobie w miarę porządne v-ki

Napisano

wac nie mam canti. W rowerze na którym śmigam mam v-ki (nie wiem jaki to model bo nigdzie nie znalazlem oznaczenia) ale na rowerzemojego brata sa zamontowane wlasnie canti i zaciekawilo mnie ktore sa lepsze. Z tąd to pytanie

 

przejde po paru sklepach rowerowych i zobacze co oferuja. Na alleprowizja za przesyłkę się trochę zapłaci chyba że wybiore te co MaroS napisał

 

thx za pomoc

Napisano

wac nie mam canti. W rowerze na którym śmigam mam v-ki (nie wiem jaki to model bo nigdzie nie znalazlem oznaczenia) ale na rowerzemojego brata sa zamontowane wlasnie canti i zaciekawilo mnie ktore sa lepsze. Z tąd to pytanie

 

przejde po paru sklepach rowerowych i zobacze co oferuja. Na alleprowizja za przesyłkę się trochę zapłaci chyba że wybiore te co MaroS napisał

 

thx za pomoc

 

V-ki SĄ LEPSZE.

Napisano

Nie czujesz różnicy jak jeździsz na rowerze brata ?

 

Jego hamulce teraz są już rozwalone i w ogóle nie hamują ale kiedyś pamiętam bardzo ładnie hamowały, a moja są dość stare około 7 lat już przetrfały więc pora na wymiane ;)

 

Zdecydowałem na 100% że kupię v-ki

Napisano

Jako aktualny użyszkodnik canti napiszę NIGDY WIĘCEJ. Regulacja tego czegoś to masakra. Jestem po wymianie linek i pancerzy. Niedługo będę po wymianie hamulców. ;)

Napisano

Jako aktualny użyszkodnik canti napiszę NIGDY WIĘCEJ. Regulacja tego czegoś to masakra. Jestem po wymianie linek i pancerzy. Niedługo będę po wymianie hamulców. ;)

Mój kolega używa canti już od 10 lat na oryginalnych klockach i spisują mu się bardzo dobrze i hamują o niebo lepiej niż dobre v-ki!!

Napisano

Mój kolega używa canti już od 10 lat na oryginalnych klockach i spisują mu się bardzo dobrze i hamują o niebo lepiej niż dobre v-ki!!

 

ROTFL. Po 10 latach na oryginalnych klockach i lepiej niż V-ki buhahahahah. Pokaż fote tych mocarnch cantileverów.

Napisano

ROTFL. Po 10 latach na oryginalnych klockach i lepiej niż V-ki buhahahahah. Pokaż fote tych mocarnch cantileverów.

Fotki nie mam ale mówię prawdę,jego rower to kastle osprzęt pełny deore lx a rower jest z 1993 roku jego dziadek kupił go pewnie za duże pieniądze ale na nim nie jeździł 7 lat stal w garażu.Nic w nim nie było wymieniane oprócz opon.A rower spisuje się znakomicie!! :)

Napisano

ROTFL. Po 10 latach na oryginalnych klockach i lepiej niż V-ki buhahahahah. Pokaż fote tych mocarnch cantileverów.

 

Imo canti sa rownie dobre jak V-ki. Jezdzilem na starych canti przez dlugi czas i spisywaly sie rewelacyjnie.

Canti maja to przewage moim zdaniem ze ładnie liniowo schodza sie 2 strony ramion.

 

To nie oznacza ze canti latwiej regulowac.

Napisano

Mój kolega używa canti już od 10 lat na oryginalnych klockach i spisują mu się bardzo dobrze i hamują o niebo lepiej niż dobre v-ki!!

 

No, nie, Jaja sobie robisz! Spróbuj v-ek SRAM 9.0, Cane Creek czy XTR-a! Te heble hamują lepiej niż niektóre tarcze!

  • Mod Team
Napisano

Mój kolega używa canti już od 10 lat na oryginalnych klockach i spisują mu się bardzo dobrze i hamują o niebo lepiej niż dobre v-ki!!

 

Pokaż fotki klocków, skoro przez 10 lat ich nie zmieniał to ja nie wiem z czego one muszą być zrobione :)

 

@UP nie koniecznie musi być XTR aby było dobre, przecież moje Avidy SD5 zatrzymały mnie dziś w miejscu tak, że zrobiłem OTB :)

Napisano

Pokaż fotki klocków, skoro przez 10 lat ich nie zmieniał to ja nie wiem z czego one muszą być zrobione :)

Jak dobrze pamiętam klocki były chyba ritcheya

ugupu!! ja jestem użytkownikiem avid juicy 3

Napisano

Ale siła hamowania znacznie mniejsza. Popatrz sobie, jaką dźwignie mają ramiona V a canti...

 

Tak samo jak w vkach, tak w canti sporo zalezy od klockow, obreczy. Ja jestem lekki bo 60kg, a i tak canti bylo za mocne. Moze jakbym wazyl 80-100kg to poczylbym roznice, ale czy jest sens miec zylety ktore wyrzucaja przez kiere po dotknieciu.

 

Nie ma rzeczy idealnych, mozna je jedynie dopasowac do potrzeb aby sluzyly tak jak powinny. W sumie to ja nie widze ogromnej roznicy miedzy hydrauilika i V/Canti w normalnych warunkach, w blocie to co innego.

Napisano

Tak samo jak w vkach, tak w canti sporo zalezy od klockow, obreczy. Ja jestem lekki bo 60kg, a i tak canti bylo za mocne. Moze jakbym wazyl 80-100kg to poczylbym roznice, ale czy jest sens miec zylety ktore wyrzucaja przez kiere po dotknieciu.

 

Nie ma rzeczy idealnych, mozna je jedynie dopasowac do potrzeb aby sluzyly tak jak powinny. W sumie to ja nie widze ogromnej roznicy miedzy hydrauilika i V/Canti w normalnych warunkach, w blocie to co innego.

Canti, bez względu na mutację, to był badziew i dlatego ten system zginął jak tylko pojawiały sie V-ki. W tej chwili tylko rowery przełajowe mają coś w deseń canitleverów ale  to jest jakiś margines. Dobre V-ki są bardzo mocne, ale nadal w pełni podatne na warunki pogodowe i niszczą obręcz. DOBRE tarcze są mocniejsze od V-ek i niepodatne na warunki pogodowe. 

 

 

Jeżeli nie czujesz róznicy pomiędzy canti a v-kami to weź plecak, dołoż do niego z 15 kg i wtedy próbuj. Cantlilevery były przeraźliwie słabe co najlepiej było czuć w górach w czasie zjazdu jak nie sposob było sie zatrzymać i od siły którą trzeba było wlożyć w klamki ręce puchy ze zmęczenia.

Napisano

zgadzam się.

Ale po kilku zjazdach na ostatnim zlocie, stwierdziłem, że pora na tarcze. Po prostu ręce bolały od hamowania, obręcze się grzały. Siła hamowania była wystarczająca, zawsze lubię mieć hample na ostro wyregulowane.

Napisano

Ja nie wiem po co rzucac temat gor, canti i sztywniakow i 100kg.

Kiedys to moze bylo normalne, ale dzisiaj malo kto o zdrowych zmyslach wybralby sie na takim rowerze w gory aby powaznie zjezdzac.

 

Co do sily hydrauili i V/canti, naprawde do normalnego uzywania na suchym to i tak jest nadto. Roznice pojawiaja sie przy innych warunkach wiec ja bym nie skazywal hampli tylko dlatego ze na trasie do DH, w blocie i jezdzcu 120kg nie hamuja.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...