bartek1985 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Wszystko zaczęło się od trzasków z ramy przy pokonywaniu nierówności. Pomyślałem więc, że jak zawsze pewnie błoto/pył/kurz dostał się między sztycę a rurę i stąd problem, przynajmniej zawsze tak było. Jednak ku mojemu zdziwieniu po wyjęciu sztycy okazało się że rura ma 3 zgrubienia od wewnątrz, wielkości 10mm/5mm, grubość max 1mm. Zgrubienia te powodują donośne trzaski. Co jest przyczyną ich powstania? Czy można to jakoś usunąć aby pozbyć się tego dźwięku ? Czy ten defekt sugeruje wymianę ramy na nową ? Model ramy to Merida HFS X-edition z 2006 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Tylko od wewnątrz? Nie ma w tym miejscu nic na zewnątrz? Rama jest aluminiowa jak wnioskuje po modelu. Jeśli robią się bąble od środka ramy i nie ma tam żadnego lakieru - nawet podkładu - to moim zdaniem kwalifikuje się do wymiany, ale wręcz z gwarancji gdyby ta jeszcze obowiązywała. Jeśli to nie sam lakier (a czasem podkład jest w rurze), to najprawdopodobniej jest to eksfoliacja aluminium, a to na ogół w rowerze jest wynikiem wady materiałowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 12 Sierpnia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Taką samą sytuacje miałem w jednym z urządzeń firmowych. Na powierzchni tworzyły się bąble jak na rdzewiejącej karoserii samochodowej. Bez jakiejkolwiek ingerencji chemicznej ot tak jak korozja stali. Alu teoretycznie pokrywa się tlenkiem i dalej nie utlenia się a jednak, jak zwał tak zwał element do wymiany/reklamacji .... bo będzie dziura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek1985 Napisano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2010 Tylko, że to nie jest kruche, ale twarde. Wiem jak wygląda utlenione aluminium - jest kruche. Próbowałem to pilnikiem spiłowac ale opornie idzie... Na zewnątrz nie ma śladu. Rama od środka nie jest niczym pokryta - ot gołe aluminium. Dodam, że jestem pewien, iż wcześniej tego nie było, nie jest to wada fabryczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miecho87 Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 A jak nazwiesz coś co pojawia się bez wyraźnej przyczyny? To jest wada fabryczna materiału rury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 A te zgrubienia nie są czasem naprzeciwko spawów , może to po prostu przetop którego wcześniej nie zauważyłeś , należałoby rurkę wyplanować . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.