Skocz do zawartości

[zmiana skoku[ Tora 302 Coil '07


dervan

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem taki jak w temacie: zakupiłem RS Tora 302 Coil, i byłem święcie przekonany że jest ustawiona na 100mm, okazało się ze jest to 80...

 

Z tego co wcześniej czytałem za zmianę skoku odpowiadają podkładki (sprężynka zostaje), i żeby zwiększyć skok muszę te podkładki wyciągnać (?). Z tym że takie info widziałem tylko o Torze Solo Air. Niestety nie wiem czy to dotyczy też tego mojego modelu Tory - czy ktoś jest w stanie mi tu pomóc? Poza tym, czy te podkładki są tylko w komorze z sprężyną, czy w obydwóch?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

 

P.S Ja nie znalazłem takiego tematu, ale jeśli ktoś wie gdzie taki jest, to proszę linka...

Napisano

Cholera - jeszcze rok temu sam się na takiej Torze bujałem. Ale za nic nie mogę sobie przypomnieć czy miała system all-travel (czyli zmiana skoku poprzez wyjciaganie/dokładanie odpowiedniej tulejki).

 

Jednego jestem pewien - ewentualnej tulejki szukaj na trzpieniu poniżej sprężyny. Czyli w lewej goleni

Napisano

tak, na trzpieniu pod sprężyną (patrząc od góry amortyzatora). Najlepiej, gdyby się tutaj wypowiedział ktoś "świeższy" w temacie, bo akurat nad zmianą skoku się nie zastanawiałem mając tę torę. Więc naprawdę trudno mi ten szczegół sobie przypomnieć.

Napisano

Właśnie nie, przypatrz się dokładnie :icon_wink: Skok reguluje się za pomocą Tora cośtamcośtam Shaft... Ja mam krótki, na 80mm, można dokupić w serwisie 100mm. No ale ja z moim zmysłem tecnicznym :mrgreen: włożyłem dłuższą śrubę + podkładkę. I mam 130mm, tak jak najdłuższa możliwość w Torze U-turn, kóra jest na tych samych goleniach. Jak na razie śmiga, dam znać jak się to sprawuje, wygląda genialnie.

Napisano

1. Podniósł się

2. Z połączenia schematu który jest w linku kilka postów wyżej i logiki, przedłużenie el. 14 daje zwiększenie skoku. Mówi tez o tym podpiselementu 14. pod schematem, cytuję:

14 Tora/Recon 100 Fixed Coil Shaft/Negative Spring

Tora/Recon 80 Fixed Coil Shaft/Negative Spring

Zmiana tego elementu daje zmianę skoku(tylko tym różnią się wersje 80mm i 100mm). a ja "zaimprowizowałem" i go podniosłem śrubą imbusową przegwintowaną przeze mnie i przymocowaną nakrętką z podkładką na dole. Dzięki temu ów "shaft" jest dłuższy o ok. 4-5 cm - czyli de facto cały ruch będzie o 4-5cm dłuższy. Śruba ma twardośc 8.8 więc nie powinno się jej nic stać.

3. Nie wiem czy jest 130 mm skoku bo nie miałem okazji przetestować do końca i dobić - mam rozwaloną korbę :thumbsup:

Napisano

Wydaje mi się, że gdyby tylko tym się różniły to sprężyna w 80-tce byłaby cały czas naprężona co mocno odbiłoby się na trwałości układu (pamiętaj by sprężynę ściskać i jak najmniej naprężać - tak ze szkoły pamiętam ;) )

Napisano

nie do końca ;) nie jest naprężona, tak jak nie była ;) Tyle że teraz do "dalszego" punktu dochodzi podczas ściskania. Jeszcze jeden cytacik jakby co, na udowodnienie że sprężyna wszędzie ta sama:

13 Tora Top Cap/Spring/Spacer Soft (fixed travel)

Tora Top Cap/Spring/Spacer Med (fixed travel)

Tora Top Cap/Spring/Spacer Firm (fixed travel)

Tora Top Cap/Spring/Spacer X-Firm (fixed travel)

Czyli 4 sprężyny różnej twardości, ale do amorów o dowolnym skoku.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Ok, już większość wiem, amorowi zrobiłem test, ugina się jak powinien :thanks: W drugim dniu ostrzejszej jazdy na jakiejś hopce coś się zmieniło z tłumienienm - zarówno ono, jak i blokada zaczęły działać dopiero po ok, 50mm ugięcia - tyle o ile zmieniłem (wlałem oleju tyle samo co na początku było). I tu mam kolejne pytanie - kiedy zmieniam ilość skoku, powinienem też wlać więcej oleju, nie?

Napisano

hmmm... Skoro nie powinienem.... No to co się mogło stać w środku? W sumie rozbiorę i zobaczę. Chyba że może być to związanę z pewną utratą oleju wczasie prac tuningowych, ale aż tyle chyba go nie wytraciłem.

Napisano

Gratuluję pomysłu:) sam myślałem o tym, żeby przerobić swój rower na enduro i zwiększyć mu skok do tych 130mm:) Rozbierałem dziś swoją torę, ale nie znalazlem tam podkładek do wyjmowania (jak w solo air). A na to, żeby te "szafty" przedłużyć to bym nie wpadł;)

 

Jeszcze jedno pytanko.. Czy sprężyna tzw. czerwona (twarda) ma być czerwona cała, czy ma mieć maźnięte kilka zwojów czerwoną farbą? (tak miałem u siebie).

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...