Skocz do zawartości

[stery] Nierozbieralne...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :confused:

Mam problem z trzeszczącymi sterami...

Przyczyną jest prawdopodobnie dolne łożysko, bo podczas kręcenia na sucho (bez rury sterowej amora) słychać, ba nawet czuć piasek :/

I tu nasuwa się pytanie... Czy wie ktoś czy da się rozebrać takie stery do wyczyszczenia? Jeśli tak to jak?

Ewentualnie jakieś inne pomysły?

Zdjęcia:

file.html[/img]

file.html[/img]

file.html[/img]

file.html[/img]

Pozdrawiam :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej może być ciężko, ten wewnętrzny czarny pierścień jest metalowy... Właśnie próbowałem wyjąć to tak jak mówiłeś podważając w tym wcięciu, ale... złamałem śrubokręt :)

Ale nie bardzo widzę związek z ich zakładaniem (chyba, że chodziło Ci o złożenie? :)) dostałem te stery razem z ramą (level a2 '08) i były już tak złożone (raczej fabrycznie) wystarczyło tylko osadzić miski w ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rowerze są półzintegrowane stery VP AC41 na łożyskach "maszynowych". Ten rodzaj sterów charakteryzuje się tym, że w główkę ramy nabite są bieżnie w które następnie wkłada się łożyska. Teoretycznie łożyska maszynowe są nierozbieralne, aczkolwiek czasem daje się do nich dobrać i wyczyścić. Jeśli nie, spróbuj dobrać jakieś łożyska choć z tym może być problem jako, że co firma to standard łożysk. Obawiam się więc, że, w końcu, i tak czeka cię kupno nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w jaki sposób mam to rozebrać? skoro to jest że tak powiem zaklinowane w misce... Ta szparka jest dosyć mała, duży śrubokręt nie wejdzie, a mały złamałem...

Czy może poprostu zajeździć te stery, a potem kupić nowe, głębsze* i rozbieralne?

*na drugim zdjęciu widać że miski nie dochodzą do końca miejsca na to przeznaczonego, w efekcie patrząc na dwa ostatnie zdjęcia widać że jest szczelina między koroną, a dołem główki, a jak widziałem u kumpla w a6 '09 to tam korona darta można powiedzieć że się chowała w główkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko jest zabezpieczone w misce pierścieniem. Stąd ta szczelina. Musisz wyjąć ten pierścień i wtedy wyjąć łożysko. To, że miski sterów "wystają" spowodowane jest typem sterów. Półzintegrowane mają miski, zintegrowane nie-tam łożysko umieszczone jest bezpośrednio w główce-stąd wrażenie, że korona chowa się w główce. Zresztą a6 też ma półzintegrowane tylko innej firmy. Jeśli zaś chodzi o wymianę sterów na normalne to nie wiem, czy jest to możliwe. Średnica główki jest, jak mi się wydaje, inna. Ale nie mam 100% pewności, niech więc wypowiedzą się inni koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...